Herní výzva 2019 - Lovec trofejí
Co u mě dělá kvalitní spidermanovskou hru? Pocit z houpání se na pavučině v ulicích New Yorku. Zní to možná až úsměvně, ale řekl bych, že se jedná o gró celé hry o tomto superhrdinovi. No a v tomto případě byl ten pocit úplně parádní a chytnul mě hned od prvního okamžiku.
Líbí se mi, že se autorům povedlo vyvážit to, jak intuitivně celé ovládání působí, ale zároveň se hráč musí nějakou dobu dostávat do situace, kdy si může říct, že má ovládání plně pod kontrolou. Přeci jen ještě v půlce celé hry se mi nesčetněkrát stalo, že jsem přelítl místo, či byl docela dezorientovaný, což se dost podepsalo na časovkách.
Když už mluvím o časovkách (vedlejší úkoly na čas), tak musím vyzdvihnout, jak moc se povedly vedlejší aktivity, mise či jen sbírání věcí. Je to udělá tak zábavnou formou, že mě to po celou dobu hraní (jelikož se jednalo o hru, kterou v rámci herní výzvy musím dohrát na 100% achievementů) bavilo. Vlastně byly fáze hry, kdy jsem neměl potřebu pokračovat v hlavním příběhu, ale jen si užíval samotné poletování po NYC a dělání vedlejších aktivit.
Což mě přivádí k menší slabině celé hry a to je hlavní příběh. Tady bych to rozdělil na dvě části. První ¾ hlavního příběh jsou takové slabší. Jasný, hráč se musí nějak zasvětit do celého universa, seznámit s postavou (ač, kdo by jí neznal), je zde tuna narážek či odkazů (já jako velký komiksový fanda hodně ocenil)… ale pořád to není příběh, který by ze začátku úplně táhnul, ač ho rozhodně nemohu označit za slabý.
No, pak přijde poslední 1/4, která je naprosto epesní! Tady se totiž nahustila většina boss fightů a příběhových lahůdek, které tady nechci spoilerovat. Konec byl až filmově parádní zážitek, pěkně hutný a drsný, který jsem si nesmírně užil, a celá hra u mě ještě o kus stoupla. Navíc nechyběl ani emotivní konec.
Trochu výtku bych měl i k samotným boss fightům, které byly na můj vkus až moc jednoduché a nebyly ideálně rozdělené do celého průběhu hlavní příběhu (hodně nahuštěné na samotný konec). Ono kdy je boss fight s pořádným záporákem relativně o hodně lehčí než obyčejný zločin, tak je to trochu škoda. Prostě mi chyběla trochu větší výzva (new game + a nejtěžší obtížnost už volá).
Postavy jsou výborně napsané, nemohu říct, že by mě tu nějaká vyloženě otravovala, ba dokonce si myslím, že se všechny hodně povedli a správně vystihnuty. Dobrá inovace se povedla u MJ, která působí o dost jinak, než jsem zvyklý z komiksu, ale ve finále jsem si tuhle verzi oblíbil mnohem víc. Navíc už vyhlížím, jak budou autoři v budoucnu pracovat s Milesem, který má velký potenciál.
Nebudu to natahovat, původně jsem bral hru za o něco slabší kousek, než byl God of War 2018, který si mě hodně získal, především díky prostředí a příběhu. Nicméně Spider-Man byl hodně silný v celkovém pocitu z hraní, měl zábavné vedlejší aktivity a vlastně i příběhově to je ve finále velmi povedené (mimochodem, na příběhu se podílel Dan Slott, který má se Spideym hodně bohaté zkušenosti, což bylo znát).
Jsem rád, že jsem si vybral zrovna tuhle hru pro první kategorii v herní výzvě 2018, jelikož až se nejedná o nejkratší hru, tak nemohu říct, že by mě aspoň chvíli nudila. Hold se ze mě stává konzolista, nedá se svítit.
Co u mě dělá kvalitní spidermanovskou hru? Pocit z houpání se na pavučině v ulicích New Yorku. Zní to možná až úsměvně, ale řekl bych, že se jedná o gró celé hry o tomto superhrdinovi. No a v tomto případě byl ten pocit úplně parádní a chytnul mě hned od prvního okamžiku.
Líbí se mi, že se autorům povedlo vyvážit to, jak intuitivně celé ovládání působí, ale zároveň se hráč musí nějakou dobu dostávat do situace, kdy si může říct, že má ovládání plně pod kontrolou. Přeci jen ještě v půlce celé hry se mi nesčetněkrát stalo, že jsem přelítl místo, či byl docela dezorientovaný, což se dost podepsalo na časovkách.
Když už mluvím o časovkách (vedlejší úkoly na čas), tak musím vyzdvihnout, jak moc se povedly vedlejší aktivity, mise či jen sbírání věcí. Je to udělá tak zábavnou formou, že mě to po celou dobu hraní (jelikož se jednalo o hru, kterou v rámci herní výzvy musím dohrát na 100% achievementů) bavilo. Vlastně byly fáze hry, kdy jsem neměl potřebu pokračovat v hlavním příběhu, ale jen si užíval samotné poletování po NYC a dělání vedlejších aktivit.
Což mě přivádí k menší slabině celé hry a to je hlavní příběh. Tady bych to rozdělil na dvě části. První ¾ hlavního příběh jsou takové slabší. Jasný, hráč se musí nějak zasvětit do celého universa, seznámit s postavou (ač, kdo by jí neznal), je zde tuna narážek či odkazů (já jako velký komiksový fanda hodně ocenil)… ale pořád to není příběh, který by ze začátku úplně táhnul, ač ho rozhodně nemohu označit za slabý.
No, pak přijde poslední 1/4, která je naprosto epesní! Tady se totiž nahustila většina boss fightů a příběhových lahůdek, které tady nechci spoilerovat. Konec byl až filmově parádní zážitek, pěkně hutný a drsný, který jsem si nesmírně užil, a celá hra u mě ještě o kus stoupla. Navíc nechyběl ani emotivní konec.
Trochu výtku bych měl i k samotným boss fightům, které byly na můj vkus až moc jednoduché a nebyly ideálně rozdělené do celého průběhu hlavní příběhu (hodně nahuštěné na samotný konec). Ono kdy je boss fight s pořádným záporákem relativně o hodně lehčí než obyčejný zločin, tak je to trochu škoda. Prostě mi chyběla trochu větší výzva (new game + a nejtěžší obtížnost už volá).
Postavy jsou výborně napsané, nemohu říct, že by mě tu nějaká vyloženě otravovala, ba dokonce si myslím, že se všechny hodně povedli a správně vystihnuty. Dobrá inovace se povedla u MJ, která působí o dost jinak, než jsem zvyklý z komiksu, ale ve finále jsem si tuhle verzi oblíbil mnohem víc. Navíc už vyhlížím, jak budou autoři v budoucnu pracovat s Milesem, který má velký potenciál.
Nebudu to natahovat, původně jsem bral hru za o něco slabší kousek, než byl God of War 2018, který si mě hodně získal, především díky prostředí a příběhu. Nicméně Spider-Man byl hodně silný v celkovém pocitu z hraní, měl zábavné vedlejší aktivity a vlastně i příběhově to je ve finále velmi povedené (mimochodem, na příběhu se podílel Dan Slott, který má se Spideym hodně bohaté zkušenosti, což bylo znát).
Jsem rád, že jsem si vybral zrovna tuhle hru pro první kategorii v herní výzvě 2018, jelikož až se nejedná o nejkratší hru, tak nemohu říct, že by mě aspoň chvíli nudila. Hold se ze mě stává konzolista, nedá se svítit.