Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Battlefield 1

  • PC 75
Co rici k dnes jiz temer dva a pul roku stare hre? Battlefield 1 se vydal cestou prvni svetove valky, ale predesilam, ze pouze co se tyce grafickeho zpracovani. Co se tyce valecnych taktik, necekejte zadnou zakopovou valku. Budete zasazeni do stejnych chaotickych arkadovych bitev jako ve vsech predchazejicich dilech teto serie. I presto, ze hru hodnotim pomerne nizko, nechal jsem v ni stovky hodin. Bavil me zejmena vlajkovy mod Operations, novinka tohoto dilu. V kombinaci s temer nezabugovanym multiplayerem jde dle me o jediny faktor, ktery vas ve hre muze dlouhodobe udrzet. Ted jiz ale k hodnoceni hry.

Singleplayer je rozdelen na ctyri kratke, na sobe nezavisle, pribehy. Tato dobra myslenka ale bohuzel vzala alespon v mem pripade rychle za sve, protoze na dohrani vsech ctyr pribehu vam bez problemu bude stacit jedno jedine odpoledne. Kazdy z pribehu je tak kratky, ze se s kazdou z hlavnich postav nedokazete szit a temer kazda mise (s vyjimkou letecke kampane) bude ve stealth zamereni. Vazne otrava. Obtiznost je i na nejvyssi stupen trapne jednoducha. Navic vas hra neustale vede za rucicku a rika vam, co mate delat. Motivace dohrat hru jednoho hrace je pouze v odemceni Codexu. Navic je cely storyline prolezly neolevicovou propagandou v podobe genderove vyvazenosti, historicky nepresny, nerku-li rovnou cilene lzivy. Fuj.

Multiplayer, to je jina kava. Musite si ale odmyslet absenci jednak historicke presnosti, nerealne prvky v podobe chyb ve vozidlech a zbranich, na kterych jsou moderni kolminatory. Tanky, ktere tehdy jezdili snad maximalne pet kilometru za hodinu se po polich prohani rychlosti, za kterou by se nemusely stydet tanky vyrobene v nekolika poslednich letech. Nebo drtiva vetsina pusek, ktere maji na sobe opricke zamerovace a na bojistich vetsina behajici s poloautomaty. Co se ale autorum jako vzdy povedlo jsou mapy. Budete bojovat na francouzskych planich, ve vesnickach, na stredozemnim pobrezi, v afickych a arabskych poustich, o pruplavy a podobne. Mapy jsou obrovske a uzijete si je zejmena v novem modu Operations.

V nem se z pozice utocniku snazite dobyt vsechny tri body naraz a z pozice obrancu je samozrejme udrzet. Dobytim vsech bodu na dane pozici se posunete na dalsi az zaberete celou mapu a bojiste se presune dal. Pokud to same zopakujete i na dalsi mape, jste vitez. Z pozice obrancu vam bude stacit odrazit tri utoky o celkovem poctu 750 nepratel. Herni doba jedne Operation se klidne muze protahnout i na jednu hodinu. Zalezi zejmena na schopnostech vasich spoluhraci a protihracu, ale bohuzel take na poctu hracu. Castokrat se mi stavalo, ze jsme hrali oslabeni klidne o petinu lidi a to se sutecne vyhrat neda. Autobalance bohuzel neexistoval a to same plati pro sniper limit. Vetsina lidi se snazi hrat za snipery a sbirat killy, misto aby i treba na ukor kladneho KD hrala pro tym a plnila objectivy. V Operations se take snad jako v jedinem hernim modu objevuje autenticita, jelikoz se valci na mistech, kde se behem prvni svetove valky skutecne bojovalo. Takto nejak autenticky meli autori zpracovat i hru jednoho hrace. Co se tyce ostatnich modu z predeslych dilu, jsou zde pritomne ty hlavni a nejhranejsi. Conquest, Rush, Team Deathmatch. Pribyly i mody War Pidgeon, kde bojujete o holuba odesilajiciho souradnice pro palebnou podporu. Tento rezim ale temer nikdo nehraje, osobne jsem jej zkusil jen jednou.

Do hry vysly celkem ctyri DLC. They Shall Not Pass odehravajici se u Verdunu a v nizinach reky Mass, ruske In the Name of Tsar, kde bojujete s Rakousko Uherskem nebo s Rudou Armadou, Galipolli, kde svedli bitvu spojenci s Osmany a na zaver Apocalypce odehravajici se na uzemi dnesniho Beneluxu, kde se spolu utkali Nemci a Britove. Osobne se mi nejvice libila ruska mapa Lupkow Pass a pote francouzske s vyjimkou For de Vaux, coz se rovna Operation Locker 2. Ruske mapy jsou vsechny plne snehu a obrovske zimy, na francouzskych planich vsude rostou vlci maky. Na Galipolli se bojuje ve vedrem a suchem zkrousenych poustich a Apocalypse uz sam nazev o sobe vic nez vypovida. Stretnete se v mistech, ktere byly srovnany se zemi na lehly popelem. Do kazdeho DLC pribyly nove herni mody. Frontlines, kde se snazite obsazovanim bodu zatlacit nepritele k jeho telegrafum a ty pote vyhodit do vzduchu, Supply Drop, kde bojujete o shozene zasoby, Assault Conquest, kde bud dobyvate obsazene body a nebo se je snazite zuby nehty udrzet a na zaver Air Assault, kde v letadlech a vzducholodich bojujete o Londyn.

Hra mela obrovsky potencial stat se kralem, ale misto toho je prospikovana politickou korektnosti a historickymi nepresnostmi. Jeji podprumerne hodnoceni jeste o neco navysuje multiplayer bez bugu a vlajkovy mod Operations. Bohuzel, jak muzeme dnes videt z BF5, toto byl jeste slaby odvar. Dalsi serie pod tihou SJW propagandy jde do kopru. I tak bych ale toto doporucil pred BF5. Tam autori uletli jeste mnohem vic.

Sekce proti je vypsana nize, protoze v kolonce pro ni urcenou neni dostatek mista:

- politicka korektnost kam se podivas
- cernossti sniperi v nemecke armade se rovnaji herezi
- primitivni single player plny stealth misi od hlavy az k pate
- tanky maji rychlost jak ve 21. stoleti a napriklad francouzsky Chammond se bezostysne muze prohanet behem ruske revoluce
- zbrane maji opticke priblizovace, ktere se v drtive vetsine pouzivaly az na konci konfliktu a pouze na par puskach
- neni autobalance a sniper limit
- vetsina hracu hraje bud mediky se semi auto puskami a nebo snipery s odstrelovackmi typu Gewehr 98 Sniper
- vetsinou jde o kolosalni bitevni chaos a radnych bitev svedete v Operations pramalo.

Pro: paradni grafika, hezky vykreslena prvni svetova, francouzske a ruske mapy, Operations, dobre odladeny multiplayer, ktery je prakticky bez bugu

Proti: v zaveru komentare z duvodu nedostatku mista zde

+14 +16 −2