Ve hře R.U.R, kde poprvé zaznělo slovo robot, které na Karlovu výzvu navrhl jeho bratr Josef.
„Ale já nevím,“ řekl autor, „jak mám ty umělé dělníky nazvat. Řekl bych jim laboři, ale připadá mně to nějak papírové.“ „Tak jim řekni roboti,“ mumlal malíř se štětcem v ústech a maloval dál. A bylo to. Karel Čapek původně uvažoval o slově „labor“.
A v adventuře Machinarium jsme na jakési planetě, kde jsou také samí roboti. Po lidech ani památky, na světe a jeho robotích obyvatelích už ulpívá čas a patina zašlých a světlejších časů. Paleta barev málokdy vybočí z barev rezavo šedivé, ale výtvarná stránka je pro mě naprosto dokonalá a funkční. Hezky to vypadá a vše se krásně pohybuje. Každá lokace přitom vypadá trošku jinak a má svou tvář.
Do kroku a plynulosti dopomáhá parádní soundtrack a ozvučení od Tomáše Dvořáka aka Floexe, který dopomáhá vytvořit různé pocity na jednotlivých obrazovkách. Symbióza zvuku a obrazu tu funguje.
A jak se to hraje? Ovládání je velmi intuitivní a pochopitelné pro děti i dospělé, tedy až na pár výjimek. Občas ovládání nehlásilo aktivní kombinaci použití předmětu, robot musel popojít pár kroků, pak se proces použití spustil.
Hra kombinuje jak logické interakce předmětů na okolí nebo jiné předměty, ale hojně využívá hlavolamy k otevření dveří či aktivace mechanismů. Obtížnost hlavolamů není výrazně přemrštěná, ale je tu pár míst pro spíše trpělivější řešitele.
Za 5 hodin jsem viděl titulky a s malým hrdinou zachránil malinký svět, který si toho možná ani nevšiml. A proto náš malý robot odcestoval. Možná za lidmi.
„Herní výzva 2019 – Čapkův odkaz “
„Ale já nevím,“ řekl autor, „jak mám ty umělé dělníky nazvat. Řekl bych jim laboři, ale připadá mně to nějak papírové.“ „Tak jim řekni roboti,“ mumlal malíř se štětcem v ústech a maloval dál. A bylo to. Karel Čapek původně uvažoval o slově „labor“.
A v adventuře Machinarium jsme na jakési planetě, kde jsou také samí roboti. Po lidech ani památky, na světe a jeho robotích obyvatelích už ulpívá čas a patina zašlých a světlejších časů. Paleta barev málokdy vybočí z barev rezavo šedivé, ale výtvarná stránka je pro mě naprosto dokonalá a funkční. Hezky to vypadá a vše se krásně pohybuje. Každá lokace přitom vypadá trošku jinak a má svou tvář.
Do kroku a plynulosti dopomáhá parádní soundtrack a ozvučení od Tomáše Dvořáka aka Floexe, který dopomáhá vytvořit různé pocity na jednotlivých obrazovkách. Symbióza zvuku a obrazu tu funguje.
A jak se to hraje? Ovládání je velmi intuitivní a pochopitelné pro děti i dospělé, tedy až na pár výjimek. Občas ovládání nehlásilo aktivní kombinaci použití předmětu, robot musel popojít pár kroků, pak se proces použití spustil.
Hra kombinuje jak logické interakce předmětů na okolí nebo jiné předměty, ale hojně využívá hlavolamy k otevření dveří či aktivace mechanismů. Obtížnost hlavolamů není výrazně přemrštěná, ale je tu pár míst pro spíše trpělivější řešitele.
Za 5 hodin jsem viděl titulky a s malým hrdinou zachránil malinký svět, který si toho možná ani nevšiml. A proto náš malý robot odcestoval. Možná za lidmi.
„Herní výzva 2019 – Čapkův odkaz “
Pro: Nádherný malovaný svět a charaktery, doprovodná hudba a ozvučení od Floexe, přiměřená obtížnost pro široké publikum, jednoduchý příběh. Rozumně navržená herní doba.
Proti: Občas nekomfortní ovládání, tu a tam nepříjemné hlavolamy.