Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Wolfenstein 3D

  • PC 80
K teto hre jsem se dostal prekvapive pozdeji, nez jejimu nasledovnikovi Spear of Destiny. Dohral jsem ji ale o vice nez dekadu drive, nekdy po roce 2000. Na hrani jsem si dal zalezet a vsech sest kapitol dotahl do konce na 100% zabiti, tajnych mistnosti a pokladu. Jedinou vyjimkou byla druha epizoda, kde se v jednom z jejich poslednich levelu nachazi nervydrasajici labyrint. Ten bohuzel neni technicky mozne projit tak, abyste dosahli maxima 100% ve vsech trech kategoriich. Samozrejmosti byla hra na nejtezsti ctvrty stupen obtiznosti.

Wolenstein 3D je v porovnani se svym nasledovnikem delsi, kdy se vsemi tajnymi urovnemi cita az 60 pater. Obtiznost postupne vzrusta, ale ne linearne. Napriklad po velmi jednoduche prvni kapitole, kdy utecete z hradu Wolfenstein, se vydate lovit doktora zodpovedneho za vyvinuti nacistickych mutantu a ti se svym rychlym strilenim jsou nejvetsimi vasimi neprateli. Ostatni nepratele jsou stejni pokracujiciho dilu, tedy hnedi pesaci, modri SS, bili dustojnici a v zaveru treti kapitoly dokonce samotni duchove nacistickeho vudce Adolfa Hitlera. Hra mela puvodne pouze tri kapitoly a koncila zabitim samotneho vudce. S verzi 1.4 ale autori pridali dalsi tri kapitoly. Ctvrta a pata byly dost podobne, kdy obe obsahovaly stredne velke a rozsahle mapy. A sesta kapitola byla jeste tezsi, jelikoz mapy byly vetsi a hustota nepratel vyrazne stoupla. A najit vsechny nepratele, tajne mistnosti a poklady dalo notne zabrat. Nakonec se mi to ale povedlo, i kdyz objizdeni mapy a zurive mackani klavesy pro otevirani dveri cim dal vic iritovalo.

Tuto hru, ktera se s nejvetsi pravdepodobnosti hranicici takrka s jistotou stala praotcem vsech budoucich FPS titulu bych doporucil zahrat si kazdemu. Samozrejme ma hra i sve neduhy, ktere spatruji predevsim v nevyvazenem poctu rozmistenych lekarnicek a naboju. V nekterych urovnich je za sebou nechavate po tunach, jinde se jich absolutne nedostava. Paradoxne jsou ve hre kvuli tomuto i tezsi patra nez ta, kde bojujete s bossy. Dale muze nekoho po case iritovat nekonecny system bludist v jedne rovine a nakonec smrt v situaci, kdy jste predtim hru neulozili pul hodiny a vice. Na toto zejmena pozor!

Pro: dnes jiz herni klasika plna tajnych mistnosti, tun nepratel, pokladu a sesti bossu, delsi nez druhy dil

Proti: lehci nez druhy dil, na svoji dobu dost brutalni, casto se ztratite, obtizne

+24