Gothic II přímo navazuje na první díl, který nasadil laťku velmi vysoko a ač jsou jeho kvality nesporné, v mých očích nedosahuje kvalit původního dílu - to mění až datadisk Noc Havrana, s kterým již považuji druhý díl za lehce lepší než Gothic I.
Druhý díl je pro mě horší zejména z jediného důvodu (jak již zmínili někteří kolegové :) ) - a tím je příběh. První díl zdobila velmi ponurá a surová atmosféra, kvalitně vyprávěný příběh, který neměl slabé místo. Nemůžu říct, že by druhý díl neměl atmosféru.. v některých lokacích bych postupoval i nyní velmi obezřetně a např. návrat do hornického údolí považuji za velmi silný a temný zážitek..
Nicméně celé je to dost předvídatelné a kromě finálového outra, nemám pocit, že by v celé hře nastal nějaký velký zvrat. Co ovšem hra ztrácí na příběhu to dohání ve všem ostatním.
Velkou změnou si prošel systém schopností. Ty se nyní levelují a po určité době Vás učení stojí dvojnásobek/trojnásobek bodů. V prvním díle se mi při opakovaném průchodu stávalo, že jsem již přesně věděl do čeho investovat body a nakonci hry jsem uměl prakticky všechno co se dalo naučit. V druhém díle je tato cesta o mnoho těžší, protože je potřeba se zaměřit na danou vlastnost adekvátní pro vaši postavu (frakci) a tu co nejvíce cvičit.. nebo přijdou v pozdějších fázích hry problémy.
Co se mi také hodně líbí je narůstající obtížnost v každé kapitole. Vždy přibudou silnější nepřátelé a úkoly s nimi spojené tak, aby nebylo chození po světě pouze nudnou procházkou, kdy už slabé potvory řežete na jednu ránu mečem/kouzlem.
Celkem vzato je Gothic II vydařené pokračování, které ale dokázalo předčit první díl až s vydaným datadiskem.
Druhý díl je pro mě horší zejména z jediného důvodu (jak již zmínili někteří kolegové :) ) - a tím je příběh. První díl zdobila velmi ponurá a surová atmosféra, kvalitně vyprávěný příběh, který neměl slabé místo. Nemůžu říct, že by druhý díl neměl atmosféru.. v některých lokacích bych postupoval i nyní velmi obezřetně a např. návrat do hornického údolí považuji za velmi silný a temný zážitek..
Nicméně celé je to dost předvídatelné a kromě finálového outra, nemám pocit, že by v celé hře nastal nějaký velký zvrat. Co ovšem hra ztrácí na příběhu to dohání ve všem ostatním.
Velkou změnou si prošel systém schopností. Ty se nyní levelují a po určité době Vás učení stojí dvojnásobek/trojnásobek bodů. V prvním díle se mi při opakovaném průchodu stávalo, že jsem již přesně věděl do čeho investovat body a nakonci hry jsem uměl prakticky všechno co se dalo naučit. V druhém díle je tato cesta o mnoho těžší, protože je potřeba se zaměřit na danou vlastnost adekvátní pro vaši postavu (frakci) a tu co nejvíce cvičit.. nebo přijdou v pozdějších fázích hry problémy.
Co se mi také hodně líbí je narůstající obtížnost v každé kapitole. Vždy přibudou silnější nepřátelé a úkoly s nimi spojené tak, aby nebylo chození po světě pouze nudnou procházkou, kdy už slabé potvory řežete na jednu ránu mečem/kouzlem.
Celkem vzato je Gothic II vydařené pokračování, které ale dokázalo předčit první díl až s vydaným datadiskem.
Pro: svět, obtížnost, systém schopností, Hornické údolí, NPC ve světě
Proti: příběh, hraní bez datadisku, závěr