Pokud vás většina nových her nudí a máloco dokáže zaujmout, zkuste Subnauticu. Já jsem po dohrání naprosto nadšený. Dokázal jsem se do hry ponořit, jak už se mi dlouho nestalo. Pro opravdovou realističnost zkuste nehledat návody a hrát napoprvé s hardcore obtížností (jakmile umřete, hrajete úplně od začátku). K této hře se skvěle hodí. Já jsem tu odvahu ale neměl :-), dal jsem "přežití" a nakonec jsem umřel 2x. Poprvé asi po půl hodině, kdy jsem se nestihl vynořit na hladinu, druhá smrt dost připomínala scénu z tohoto (mimochodem vynikajícího) traileru.
Celková herní doba 50 hodin, což je super. A to se mi zdálo, že jsem rozhodně neprozkoumal všechno. Výborně funguje strach z hloubky, kdy víte, že se musíte ponořil stále hlouběji, ale moc se vám nechce. To vše podkresluje výborná hudba, která se mění v závislosti na lokaci (stačí vejít do observatoře, to je paráda). Při zvucích nejrůznějších příšer vám doslova tuhne krev v žilách - hlavně ze záčátku, ale třeba v případě warpera i na konci.
Neustále něco craftíte, hledáte suroviny, stavíte si základnu a skenujete neobjevené rostliny a živočichy (moje nejoblíbenější část). Celou dobu přemýšlíte, o co tu na té planetě jde.
Co se týče nějakých záporů, moc jich není. Asi největší je optimalizace. Subnautica je první hra, kde jsem musel snížit detaily. Taky jeden bug, kdy se ryby "z venku" objevovaly ve vaší základně, což trošku tu hru sráží. Jinak jsem ale na nic nenarazil. Ještě možná dvě palivové tyče v jaderném reaktoru vydržely celou hru (což možná má tak být), v bioreaktoru zase někdy stejná "náplň" (4 cibulkové stromy) vydržela dvě hodiny, jindy 10 minut. .
Celková herní doba 50 hodin, což je super. A to se mi zdálo, že jsem rozhodně neprozkoumal všechno. Výborně funguje strach z hloubky, kdy víte, že se musíte ponořil stále hlouběji, ale moc se vám nechce. To vše podkresluje výborná hudba, která se mění v závislosti na lokaci (stačí vejít do observatoře, to je paráda). Při zvucích nejrůznějších příšer vám doslova tuhne krev v žilách - hlavně ze záčátku, ale třeba v případě warpera i na konci.
Neustále něco craftíte, hledáte suroviny, stavíte si základnu a skenujete neobjevené rostliny a živočichy (moje nejoblíbenější část). Celou dobu přemýšlíte, o co tu na té planetě jde.
Co se týče nějakých záporů, moc jich není. Asi největší je optimalizace. Subnautica je první hra, kde jsem musel snížit detaily. Taky jeden bug, kdy se ryby "z venku" objevovaly ve vaší základně, což trošku tu hru sráží. Jinak jsem ale na nic nenarazil. Ještě možná dvě palivové tyče v jaderném reaktoru vydržely celou hru (což možná má tak být), v bioreaktoru zase někdy stejná "náplň" (4 cibulkové stromy) vydržela dvě hodiny, jindy 10 minut. .
Pro: Atmosféra, jakási uvěřitelnost světa, tajemno, základna, ryby atd.
Proti: Optimalizace, znovuhratelnost