Upřímně jsem původně vůbec nechtěl psát komentář, ale Days Gone mě naprosto dostalo a už dlouho jsem neudělil tak vysoké hodnocení, takže jsem se nakonec rozhodl nějak ucelit své dojmy a hru zde celkově zhodnotit.
Začnu první kritikou a tím, co se mi na hře nelíbilo, protože toho není moc. Nejvíce mě štvalo vypadávání textur, které se mě ze začátku netýkalo, ale po postupném odemykání mapy se mi to stávalo čím dál častěji a hru jsem často musel restartovat. Dále jsem narazil na pár bugů jako vypadnutí objektu, 1 propadnutí mapou nebo výskok do vzduchu a následné úmrtí. Pak zničená finální animačka, kde byl nutný restart hry a pak ukazatel jedné příběhové mise na 94%, přestože jsem vše kompletně splnil (hledal jsem poctivě na internetu a opravdu vše splněno).
Pak bych mohl ještě napsat, že mě ze startu štvalo neustálé doplňování paliva do motorky, ale o to větší radost jsem měl z upgradování nádrží, takže to vlastně ani nemůžu kritizovat.
A teď k tomu, co se mi líbilo. První čeho si člověk logicky všimne, tak to je grafika. Ta je opravdu nádherná a pokud mi zrovna nevypadávaly textury, tak to řadím mezi ty nejhezčí hry, co jsem na PS měl možnost hrát. Spolu s pěkně navrženou krajinou a v kombinaci se survival prvky ve hře to pak jen pořádně posiluje celkovou atmosféru.
Přiznávám, že hra má spoustu stereotypních vedlejších misí typu - dojeď zabij, unes a zajmi, vyvraždi kemp nebo stopuj cíl a zabij či osvoboď rukojmí a zbytek zabij. Všechno určité variace na to samé. Ale mně to nevadilo. Jde o to, že si tím získáváte reputaci u ostatních kempů, čímž se odemykají nová vylepšení motorky, možnost kupovat více vybavení a také získáváte zkušenosti na vylepšení dovedností své postavy. Mě to hodně motivovalo a plnil jsem tak všechno potřebné, abych se pořádně nabouchal a proto jsem nějaký stereotyp vůbec neřešil.
Dále také hra nabízí Nero Pointy, kde si vylepšujete další vlastnosti postavy, pak tu jsou hordy, které je ale lepší likvidovat až ke konci hry a dále tu jsou různí tuláci, které můžete po mapě zachraňovat. Není to nic originálního, ale jak už jsem řekl, tak motivace je velká. A je to hlavně i díky tomu, že hra má lehce nadprůměrnou obtížnost a za každé vylepšení budete rádi, protože se bude hodit.
Kdyby šlo ale pouze o to, tak bych hře neudělil tak vysoké hodnocení a tím se dostávám k tomu hlavnímu a to je příběh. Nebudu tady spoilerovat, ale je to ten největší tahač. Nikdy nevíte jak na tom jste a pořád se chcete dostávat dál a zjišťovat, co se vlastně stane. Něco tušíte a něco nevíte a někdy vás hra překvapí, že tohle jste vlastně vůbec nečekali. A to je to, proč hru takhle vysoko hodnotím. Vcelku to pak hře dodává tu hutnou atmosféru, kterou jsem již zmínil a v tom prostředí se cítíte, jako byste toho byli součástí. Alespoň u mě to tak bylo, když jsem na dlouhé hodiny nevěděl o tom okolním nudném reálném světě.
Celkově se navíc vedlejšáky objevují průběžně při plnění hlavních questů, takže si to můžete dávkovat rovnoměrně a nikdy se to nezvrhne na pouhé plnění vedlejších questů a ignorování hlavní příběhové linky a to se mi hodně líbí. Každá ta linka má něco do sebe a tohle je podle mě nejideálnější řešení. Na jednu stranu si vylepšujete skilly a plníte to vedlejší a na druhou se stále prokousáváte příběhem a zjišťujete, co se bude dít dál.
Závěrem bych napsal jen to, že už jsem dlouho nehrál nic tak kvalitního a hra mě opravdu dostala. Jen bych doporučil hru updatovat a hrát v nějaké novější verzi. Někdo třeba bugy a určité problémy mít nemusí, ale spousta hráčů je má. Ze startu jsem také na žádné moc nenarážel, ale v pozdější části hry jsem narazil na některé, které patří k těm otravnějším. Ale ani to mě neodradilo dohrát hru kompletně a otevřít následně i skrytý konec. Jen pokud nespěcháte, tak bych možná počkal na pár dalších updatů, než bych do hry šel.
Začnu první kritikou a tím, co se mi na hře nelíbilo, protože toho není moc. Nejvíce mě štvalo vypadávání textur, které se mě ze začátku netýkalo, ale po postupném odemykání mapy se mi to stávalo čím dál častěji a hru jsem často musel restartovat. Dále jsem narazil na pár bugů jako vypadnutí objektu, 1 propadnutí mapou nebo výskok do vzduchu a následné úmrtí. Pak zničená finální animačka, kde byl nutný restart hry a pak ukazatel jedné příběhové mise na 94%, přestože jsem vše kompletně splnil (hledal jsem poctivě na internetu a opravdu vše splněno).
Pak bych mohl ještě napsat, že mě ze startu štvalo neustálé doplňování paliva do motorky, ale o to větší radost jsem měl z upgradování nádrží, takže to vlastně ani nemůžu kritizovat.
A teď k tomu, co se mi líbilo. První čeho si člověk logicky všimne, tak to je grafika. Ta je opravdu nádherná a pokud mi zrovna nevypadávaly textury, tak to řadím mezi ty nejhezčí hry, co jsem na PS měl možnost hrát. Spolu s pěkně navrženou krajinou a v kombinaci se survival prvky ve hře to pak jen pořádně posiluje celkovou atmosféru.
Přiznávám, že hra má spoustu stereotypních vedlejších misí typu - dojeď zabij, unes a zajmi, vyvraždi kemp nebo stopuj cíl a zabij či osvoboď rukojmí a zbytek zabij. Všechno určité variace na to samé. Ale mně to nevadilo. Jde o to, že si tím získáváte reputaci u ostatních kempů, čímž se odemykají nová vylepšení motorky, možnost kupovat více vybavení a také získáváte zkušenosti na vylepšení dovedností své postavy. Mě to hodně motivovalo a plnil jsem tak všechno potřebné, abych se pořádně nabouchal a proto jsem nějaký stereotyp vůbec neřešil.
Dále také hra nabízí Nero Pointy, kde si vylepšujete další vlastnosti postavy, pak tu jsou hordy, které je ale lepší likvidovat až ke konci hry a dále tu jsou různí tuláci, které můžete po mapě zachraňovat. Není to nic originálního, ale jak už jsem řekl, tak motivace je velká. A je to hlavně i díky tomu, že hra má lehce nadprůměrnou obtížnost a za každé vylepšení budete rádi, protože se bude hodit.
Kdyby šlo ale pouze o to, tak bych hře neudělil tak vysoké hodnocení a tím se dostávám k tomu hlavnímu a to je příběh. Nebudu tady spoilerovat, ale je to ten největší tahač. Nikdy nevíte jak na tom jste a pořád se chcete dostávat dál a zjišťovat, co se vlastně stane. Něco tušíte a něco nevíte a někdy vás hra překvapí, že tohle jste vlastně vůbec nečekali. A to je to, proč hru takhle vysoko hodnotím. Vcelku to pak hře dodává tu hutnou atmosféru, kterou jsem již zmínil a v tom prostředí se cítíte, jako byste toho byli součástí. Alespoň u mě to tak bylo, když jsem na dlouhé hodiny nevěděl o tom okolním nudném reálném světě.
Celkově se navíc vedlejšáky objevují průběžně při plnění hlavních questů, takže si to můžete dávkovat rovnoměrně a nikdy se to nezvrhne na pouhé plnění vedlejších questů a ignorování hlavní příběhové linky a to se mi hodně líbí. Každá ta linka má něco do sebe a tohle je podle mě nejideálnější řešení. Na jednu stranu si vylepšujete skilly a plníte to vedlejší a na druhou se stále prokousáváte příběhem a zjišťujete, co se bude dít dál.
Závěrem bych napsal jen to, že už jsem dlouho nehrál nic tak kvalitního a hra mě opravdu dostala. Jen bych doporučil hru updatovat a hrát v nějaké novější verzi. Někdo třeba bugy a určité problémy mít nemusí, ale spousta hráčů je má. Ze startu jsem také na žádné moc nenarážel, ale v pozdější části hry jsem narazil na některé, které patří k těm otravnějším. Ale ani to mě neodradilo dohrát hru kompletně a otevřít následně i skrytý konec. Jen pokud nespěcháte, tak bych možná počkal na pár dalších updatů, než bych do hry šel.
Pro: Příběh, atmosféra, vylepšování postavy a motorky, grafika
Proti: vypadávání textur a některé bugy