Jak jsem psal u série Heroes, nejsem žádný stratég, ani ten realtimový. Moje strategie je postavit horu nejsilnějších jednotek a doufat, že to klapne :) Ty hory RTS, které jednu dobu vycházely mě nechávaly vždy chladným (dobrá - Starcrafty bych jednou chtěl zkusit). Výjimkou je série C & C a pár starších (Warcraft, Dune). První dohrání bylo kdysi z pirátského CDčka bez filmečků a vždycky mě to bavilo. Ten pocit, kdy horda jednotek rozebírá nepřátelskou základnu na součástky, nebo naopak když v kůži komanda likvidujete nepřátele na jednu ránu.
Když jsem si sehnal edici First Decade, naivně jsem věřil, že to bude upraveno jako u GOG, jenže zhruba od desáté mise začalo nonstop padání do Windows. To vyřešil patch, nicméně ten jsem jak na potvoru nainstaloval v misi, kde změnil parametry a po dobytí základny jsem nemohl obsadit klíčové komunikační centrum (NOD 12 mise). Totéž v jedné misi za GDI (11), kdy mi pro změnu pro zachráněného agenta nepřiletěl vrtulník. Co mi vadí ještě? Pathfinding je katastrofa. Uděláte si armádu, rozhodnete se že ji někam pošlete, ale některé jednotky se rozhodnou jet jinudy, jiné se zastaví. Občas do sebe nechá někdo střílet, aniž by se bránil, protože soupeř je o políčko dál, než dostřelí.
Dále už jen chvála. Příběh je známý asi všem - na Zemi se objeví nerost tibérium, zdroj energie, ale také vysoce toxický prvek pro všechno živé. A tipl bych že s tou ekologickou devastací bude Command & Conquer 10 s klacky a pazourky. Na poli bitevním proti sobě stojí GDI - to jsou ti hodní a NOD - teroristická organizace s propagandou a šíleným vůdcem Kanem. V zhruba 14 kampaních za každou stranu pak hrajete za anonymního velitele, kterému zadávají úkoly hlavouni frakcí. Je to takové lehce předvídatelné, bez větších zvratů, dokonce se příběhy kampaní (až na konec NODu) příliš nevylučují.
Co to ovšem povyšuje jsou filmečky - jednak jsou tu živí herci a jednak úžasné animace, přestavující nějakou jednotku v akci. Pravda filmečky trošku zestárly, ale čert to vem. Grafika, zvuky, hudba, všechno vypadá stále velice slušně.
Hratelnost je tradiční RTS. Máte základnu, stavíte, opravujete a prodáváte budovy (obrana, opravna, věže, kasárna, vozový park, radar atd.), čelíte neustálým útokům soupeře, pomalu budejete mega armádu a pak vyrazíte vstříc nepřátelské základně nakopat někomu prdel. A občas nakope někdo prdel Vám, protože některé mise jsou pekelně těžké, soupeř evidentně cheatuje (nekonečné jednotky, stavění kdekoliv), a já nemám jak :). Občas si musíte vystačit jen omezenými jednotkami, občas s komandem, ale dá se říct, že cíl 90% misí je dobýt základnu.
Jednotky jsou podobné, ale dost nevyvážené. NOD je prostě zlo a tvůrci asi chtěli dát najevo, že hrát za zlo se nevyplatí. Takže NODi mají různé bugyny, lehký tank který je dost slabý. Plamenemetné jednotky jsou výborné proti pěchotě i budovám, ale při hromadném útoku se pozabíjí mezi sebou, stealth tanky jsou rovněž slabé a věže je detekují. Jediným plusem je obelisk světla, pokud postavíte dva, zničíte prakticky jakýkoliv útok. K atomovce se dostanete až na v posledním kole. GDI má mnohem více výhod. Raketometné a kulometné věže na obranu, vrtulníky Orca (když jich postavíte hodně, nemusíte si dělat starosti ani s protileteckou obranou). Vzdušné údery, ke konci Iontový kanón. A především tanky - medium tank je silnější než light tank a nezapomenutelný Mammoth tank je prostě kolos, ničivý proti pěchotě i strojům. Je fakt že i tak jsem v posledním kole za GDI měl co dělat i s 30 mamuty :)
Každopádně Command & Conquer mě stále bavilo. Sice už ne tolik jako dříve, protože některé mise, pathfinding a bugy jsem proklínal a ten příběh není zas tak strhující. Ale na svou dobu to byla bezesporu naprostá bomba.
Když jsem si sehnal edici First Decade, naivně jsem věřil, že to bude upraveno jako u GOG, jenže zhruba od desáté mise začalo nonstop padání do Windows. To vyřešil patch, nicméně ten jsem jak na potvoru nainstaloval v misi, kde změnil parametry a po dobytí základny jsem nemohl obsadit klíčové komunikační centrum (NOD 12 mise). Totéž v jedné misi za GDI (11), kdy mi pro změnu pro zachráněného agenta nepřiletěl vrtulník. Co mi vadí ještě? Pathfinding je katastrofa. Uděláte si armádu, rozhodnete se že ji někam pošlete, ale některé jednotky se rozhodnou jet jinudy, jiné se zastaví. Občas do sebe nechá někdo střílet, aniž by se bránil, protože soupeř je o políčko dál, než dostřelí.
Dále už jen chvála. Příběh je známý asi všem - na Zemi se objeví nerost tibérium, zdroj energie, ale také vysoce toxický prvek pro všechno živé. A tipl bych že s tou ekologickou devastací bude Command & Conquer 10 s klacky a pazourky. Na poli bitevním proti sobě stojí GDI - to jsou ti hodní a NOD - teroristická organizace s propagandou a šíleným vůdcem Kanem. V zhruba 14 kampaních za každou stranu pak hrajete za anonymního velitele, kterému zadávají úkoly hlavouni frakcí. Je to takové lehce předvídatelné, bez větších zvratů, dokonce se příběhy kampaní (až na konec NODu) příliš nevylučují.
Co to ovšem povyšuje jsou filmečky - jednak jsou tu živí herci a jednak úžasné animace, přestavující nějakou jednotku v akci. Pravda filmečky trošku zestárly, ale čert to vem. Grafika, zvuky, hudba, všechno vypadá stále velice slušně.
Hratelnost je tradiční RTS. Máte základnu, stavíte, opravujete a prodáváte budovy (obrana, opravna, věže, kasárna, vozový park, radar atd.), čelíte neustálým útokům soupeře, pomalu budejete mega armádu a pak vyrazíte vstříc nepřátelské základně nakopat někomu prdel. A občas nakope někdo prdel Vám, protože některé mise jsou pekelně těžké, soupeř evidentně cheatuje (nekonečné jednotky, stavění kdekoliv), a já nemám jak :). Občas si musíte vystačit jen omezenými jednotkami, občas s komandem, ale dá se říct, že cíl 90% misí je dobýt základnu.
Jednotky jsou podobné, ale dost nevyvážené. NOD je prostě zlo a tvůrci asi chtěli dát najevo, že hrát za zlo se nevyplatí. Takže NODi mají různé bugyny, lehký tank který je dost slabý. Plamenemetné jednotky jsou výborné proti pěchotě i budovám, ale při hromadném útoku se pozabíjí mezi sebou, stealth tanky jsou rovněž slabé a věže je detekují. Jediným plusem je obelisk světla, pokud postavíte dva, zničíte prakticky jakýkoliv útok. K atomovce se dostanete až na v posledním kole. GDI má mnohem více výhod. Raketometné a kulometné věže na obranu, vrtulníky Orca (když jich postavíte hodně, nemusíte si dělat starosti ani s protileteckou obranou). Vzdušné údery, ke konci Iontový kanón. A především tanky - medium tank je silnější než light tank a nezapomenutelný Mammoth tank je prostě kolos, ničivý proti pěchotě i strojům. Je fakt že i tak jsem v posledním kole za GDI měl co dělat i s 30 mamuty :)
Každopádně Command & Conquer mě stále bavilo. Sice už ne tolik jako dříve, protože některé mise, pathfinding a bugy jsem proklínal a ten příběh není zas tak strhující. Ale na svou dobu to byla bezesporu naprostá bomba.
Pro: První modernější RTS, stále skvělá grafika a animace, skvělý pocit z destrukce.
Proti: Pathfinding, bugy, soupeř má možnosti co já nemám.