Final Doom - poslední zkáza, nebo-li poslední Doomovská akce, tak jak ji známe. I když ne tak docela, pár změn by se našlo. Především tedy navýšení obtížnosti, monster je opravdu hodně moc a munice ne zrovna nadbytek, proto přesná muška a hbité úkroky jsou jednoznačným klíčem k úspěchu.
Reflektuju-li své pocity při prvním někdejším hraním Final Doomu, přiznám, že jsem nebyl úplně nadšen. Final Doom jsem objevil v době, kdy už jsem byl Doomem II takřka přejezen, takže obrovský nášup 64 velmi těžkých levelů mi nepřišel vhod. Je to škoda, určitě bych se měl k Final Doomu někdy vrátit, protože společně s Master Levels for Doom II představuje opravdovou lahůdku pro zkušené hráče. Řekl bych, že jednotlivé úrovně jsou kompilovány tak, aby co nejvíce otestovaly trpělivost a houževnatost hráče. Doom se nikdy nesnažil působit "přirozeně", tedy aby mapy připomínaly např. nějakou vesmírnou stanici, či reálnou vegetaci v mimozemském prostředí. Jsou to spíše industriální, či ryze abstraktní místnosti s řadou zákoutí, v kterých číhají monstra. Zákeřně na Vás vybafnou ze slepých úhlů, takže i jeden zapomenutý chlapík s rotačákem může znamenat load. Když jsem kdysi hru hrál, nebyl mi tento herní systém sympatický, nutilo mě to hrát hodně metodou pokus-omyl a spíše si zapamatovávat, kde kdo bude. Možná proto, jsem původně Final Doom hodnotil vlažně. On však jednou čas přijde, kdy nahodím Brutal mod a všechno si zopakuju... :)
Reflektuju-li své pocity při prvním někdejším hraním Final Doomu, přiznám, že jsem nebyl úplně nadšen. Final Doom jsem objevil v době, kdy už jsem byl Doomem II takřka přejezen, takže obrovský nášup 64 velmi těžkých levelů mi nepřišel vhod. Je to škoda, určitě bych se měl k Final Doomu někdy vrátit, protože společně s Master Levels for Doom II představuje opravdovou lahůdku pro zkušené hráče. Řekl bych, že jednotlivé úrovně jsou kompilovány tak, aby co nejvíce otestovaly trpělivost a houževnatost hráče. Doom se nikdy nesnažil působit "přirozeně", tedy aby mapy připomínaly např. nějakou vesmírnou stanici, či reálnou vegetaci v mimozemském prostředí. Jsou to spíše industriální, či ryze abstraktní místnosti s řadou zákoutí, v kterých číhají monstra. Zákeřně na Vás vybafnou ze slepých úhlů, takže i jeden zapomenutý chlapík s rotačákem může znamenat load. Když jsem kdysi hru hrál, nebyl mi tento herní systém sympatický, nutilo mě to hrát hodně metodou pokus-omyl a spíše si zapamatovávat, kde kdo bude. Možná proto, jsem původně Final Doom hodnotil vlažně. On však jednou čas přijde, kdy nahodím Brutal mod a všechno si zopakuju... :)