Red Alert 3 jsem zkusil ze zvědavosti co na svoji šunce rozjedu nebo nerozjedu a kvůli předchozím pěti dohraným dílů. A stejně jako druhý (a možná i trochu první) díl mě to příliš nechytlo.
Red Alert je samozřejmě v principu výborná strategie. 27 map ve třech kampaních, spousta filmečků se spoustou herců, spousta schopností, jednotek, budov. Jenže tvůrci to pro mě jako nestratéga trošku přepískli. Každá strana má jiný způsob stavění, spoustu jednotek z nichž ani jedna nemá ten ultimátní účinek jako starý dobrý Mammoth. Spousta jednotek má nějakou alternativní schopnost, které jsou vám v reálu většinou k ničemu a každá jednotka je vůči jiné něčím zranitelná. Spousta jednotek je pekelně drahá a ve finále nic moc nevydrží, harvestry sice těží kousek od dolu, ale zato jen 250 kreditů na jednu jízdu. Navíc prakticky všechny mapy jsou kombinací vzdušných, námořních a pozemních úkolů.
Čímž tvůrci prakticky eliminovali zábavnou podstatu celé série - postavit monumentální armádu a smést vše z povrchu zemského. Ve většině kol se s tím počítá a stačí když zničíte klíčové budovy a na zbytku už nezáleží. Což je sice takticky fajn, ale reálně to vypadá tak, že odpálíte k čertu něco důležitého a radujete se z vítězství, zatímco kolem Vás zuří stále bitva. Zábavné to není vůbec. V průběhu misí se doplňují úkoly, odkrývá mapy, čeká Vás i nějaká ta zrada, ale nic co by člověk neviděl v předchozích dílech.
Co dále? Spousta jednotek je obojživelných (díky bohu!), je tu strom schopností které můžete na bojišti použít. A je tu spoluvelitel, který sice svádí s nepřítelem tuhé boje, ale nezažil jsem, že by nějak zásadně ovlivnil situaci a to i když ho můžete ovládat. Nechybí tu opět komando mise, špioni, tanky Apokalypsa, různé věže, ale také přehnané jednotky jako mech velikosti Godzilly nebo anime školačka s telekinetickými schopnostmi. Je to pro mě zkrátka trošku všechno překombinované a někde se z toho vytratila ta zábavnost předchozích dílů.
Grafika se drží přehnaného, komixového a přebarveného stylu předchozího dílu, samozřejmě vypadá trošku líp, ale nic z čeho bych si sedl na zadek.
A příběh? Samozřejmě profesionálně natočený, zahraný (Tim Curry, Peter Stormare, Jonathan Pryce, George Takei, dokonce i David Hasselhoff), ale v zásadě nepřinášející nic nového. Po prohrané válce se Sověti vrátí v čase zabít Einsteina, aby získali zpět svoji moc. Díky tomu nikdy nevznikly atomovky a Japonci, nesražení výbuchem v Hirošimě a Nagasaki vybudovali v tichosti mocnou armádu. Máte tedy tři strany, za každou z nich 9 misí. V nich se dočkáte nějakých zrad, zvratů, nečekaných spojenectví, ale nic světoborného se nekoná, kampaně ani nijak nenavazují. Prostě svět původního Command and Conquer s tibériem, mimozemšťany a nezabitelným Kanem mě baví mnohem více.
Zkrátka Red Alert 3 nabízí všechno pro kované stratégy, kteří budou z té spousty nových možností určitě nadšeni, ale mě bavily více ty jednodduší předchozí díly.
Red Alert je samozřejmě v principu výborná strategie. 27 map ve třech kampaních, spousta filmečků se spoustou herců, spousta schopností, jednotek, budov. Jenže tvůrci to pro mě jako nestratéga trošku přepískli. Každá strana má jiný způsob stavění, spoustu jednotek z nichž ani jedna nemá ten ultimátní účinek jako starý dobrý Mammoth. Spousta jednotek má nějakou alternativní schopnost, které jsou vám v reálu většinou k ničemu a každá jednotka je vůči jiné něčím zranitelná. Spousta jednotek je pekelně drahá a ve finále nic moc nevydrží, harvestry sice těží kousek od dolu, ale zato jen 250 kreditů na jednu jízdu. Navíc prakticky všechny mapy jsou kombinací vzdušných, námořních a pozemních úkolů.
Čímž tvůrci prakticky eliminovali zábavnou podstatu celé série - postavit monumentální armádu a smést vše z povrchu zemského. Ve většině kol se s tím počítá a stačí když zničíte klíčové budovy a na zbytku už nezáleží. Což je sice takticky fajn, ale reálně to vypadá tak, že odpálíte k čertu něco důležitého a radujete se z vítězství, zatímco kolem Vás zuří stále bitva. Zábavné to není vůbec. V průběhu misí se doplňují úkoly, odkrývá mapy, čeká Vás i nějaká ta zrada, ale nic co by člověk neviděl v předchozích dílech.
Co dále? Spousta jednotek je obojživelných (díky bohu!), je tu strom schopností které můžete na bojišti použít. A je tu spoluvelitel, který sice svádí s nepřítelem tuhé boje, ale nezažil jsem, že by nějak zásadně ovlivnil situaci a to i když ho můžete ovládat. Nechybí tu opět komando mise, špioni, tanky Apokalypsa, různé věže, ale také přehnané jednotky jako mech velikosti Godzilly nebo anime školačka s telekinetickými schopnostmi. Je to pro mě zkrátka trošku všechno překombinované a někde se z toho vytratila ta zábavnost předchozích dílů.
Grafika se drží přehnaného, komixového a přebarveného stylu předchozího dílu, samozřejmě vypadá trošku líp, ale nic z čeho bych si sedl na zadek.
A příběh? Samozřejmě profesionálně natočený, zahraný (Tim Curry, Peter Stormare, Jonathan Pryce, George Takei, dokonce i David Hasselhoff), ale v zásadě nepřinášející nic nového. Po prohrané válce se Sověti vrátí v čase zabít Einsteina, aby získali zpět svoji moc. Díky tomu nikdy nevznikly atomovky a Japonci, nesražení výbuchem v Hirošimě a Nagasaki vybudovali v tichosti mocnou armádu. Máte tedy tři strany, za každou z nich 9 misí. V nich se dočkáte nějakých zrad, zvratů, nečekaných spojenectví, ale nic světoborného se nekoná, kampaně ani nijak nenavazují. Prostě svět původního Command and Conquer s tibériem, mimozemšťany a nezabitelným Kanem mě baví mnohem více.
Zkrátka Red Alert 3 nabízí všechno pro kované stratégy, kteří budou z té spousty nových možností určitě nadšeni, ale mě bavily více ty jednodduší předchozí díly.