Hry jejichž cílem je pořídit si karpální tunel do ruky jsem nikdy moc nemusel a horečka Diabla II mě v začátku milénia minula, i když jsem hrál demíčko. Hru jsem si teď jen tak z plezíru nainstaloval a je třeba říci, že je nekorektní hodnotit 20 let starou hru, která byla vrcholem svého žánru. Každopádně chápu její pozitiva, rychlá a dynamická hratelnost, ve své době velmi dobrý rpg systém rozvoje postavy a grafika, dobrý soundtrack... Na druhé straně mě rozčiloval velmi malý inventář (a osobní truhla) a tudíž neustálý boj co ponechat a co prodat (či nejčastěji nechat ležet). Hra mě navíc přijde celkem jednoduchá a po čase mě to pobíhání a zuřivé klikání chtě nechtě omrzí. Navíc lokace už dnes nedokáží zaujmout. Co by tomu mohlo dát potřebnou energii, která by mě udržela v židli by byl příběh, nebo nějaké dobré dialogy, bohužel ani jednoho jsem se nedočkal. A tak s respektem k této ikoně avšak ne mé osobní dávám krásných 70%.
Pro: Dynamičnost, rozvoj postavy, soundtrack, na svoji dobu grafika, která je funkční i dnes
Proti: Repetitivnost, slabý příběh a dialogy, malý inventář a truhla