K sérii Assassin's Creed mám nejednoznačný vztah. Jedničku jsem skončil někde před půlkou pro její neuvěřitelnou repetitivnost, dvojku s jejími pokračováními jsem odehrál jedním dechem a dodnes na ně vzpomínám. Trojku jsem znuděně opustil zase před půlkou. A tak přišla na řadu čtyřka a ... sinusoida je zase nahoře :) Ne tolik jako to bylo u dvojky, ale slušná výška to je ;)
Byl jsem zvědav, jak si tvůrci poradí s pirátskou tematikou a jak tam zakomponují skutečné události a postavy. Povedlo se jim to dobře. Svět je uvěřitelný i když často vyhnaný do krajnosti. Postavy jsou většinou mírně psychicky vyšinuté, ale to asi piráti být musí, jinak by nedělali tuto profesi :) Ve hře bylo postav možná až moc a často se mi stalo, že se o někom mluvilo a já si nemohl vzpomenout, jestli jsem tu postavu už potkal, nebo kdo to sakra je. Ale to je už takový AC evergreen, že je děj často překombinovaný a plný zvratů (což je vlastně dobře).
Hlavní devíza nového dílu je moře a vlastní loď. To se vážně povedlo. Minimálně v prvních cca 20 hodinách je to hlavní tahák hry. Člověk se může kochat plavbou kolem krásných ostrovů a scenérií, sem tam potopit nějakou tu loď (postupně pěkně od těch nejmenších po válečné kolosy) a lze i lovit ty největší mořské obyvatele. Lov žraloka, nebo kosatky je impozantní a ač je to dost ožehavé téma, tak to k té době opravdu patří a je to takové chlapské dobrodružství. Stejné je to i potápěním u ztroskotaných vraků lodí, to má takovou tajemnou a nebezpečnou atmosféru, prostě paráda. Vylepšování lodi má také něco do sebe a žene člověka vstříc dalším cestám a bitvám. Ale časem se i tohle okouká a stá bitva už není oproti těm prvním takový zážitek.
Úkoly na souši jsou oproti tomu často velmi podobné, nejčastěji jsou o tom sledovat nějakou postavu, poslechnout si její rozhovor a pak jí sledovat dál, nebo jí zabít. Uvítal bych větší variabilitu, ale dá se to přežít. Avšak jsou i takové, kdy to není zrovna procházka a např. při tichém plížení na vás skočí krokodýl a začíná souboj s ním i s časem, to je pak teprve výzva :D Assassinsko-templářské téma je jen taková vata v příběhu, což je v tomto díle spíše výhoda a bylo to dávkováno tak akorát.
Čtvrtý díl byl pro mě takový lakmusový papírek v otázce, jestli mám v sérii nadále pokračovat a ač existuje plno kvalitnějších her a sérií, tak moje zabijácké srdce bude kráčet historií dál ;)
Byl jsem zvědav, jak si tvůrci poradí s pirátskou tematikou a jak tam zakomponují skutečné události a postavy. Povedlo se jim to dobře. Svět je uvěřitelný i když často vyhnaný do krajnosti. Postavy jsou většinou mírně psychicky vyšinuté, ale to asi piráti být musí, jinak by nedělali tuto profesi :) Ve hře bylo postav možná až moc a často se mi stalo, že se o někom mluvilo a já si nemohl vzpomenout, jestli jsem tu postavu už potkal, nebo kdo to sakra je. Ale to je už takový AC evergreen, že je děj často překombinovaný a plný zvratů (což je vlastně dobře).
Hlavní devíza nového dílu je moře a vlastní loď. To se vážně povedlo. Minimálně v prvních cca 20 hodinách je to hlavní tahák hry. Člověk se může kochat plavbou kolem krásných ostrovů a scenérií, sem tam potopit nějakou tu loď (postupně pěkně od těch nejmenších po válečné kolosy) a lze i lovit ty největší mořské obyvatele. Lov žraloka, nebo kosatky je impozantní a ač je to dost ožehavé téma, tak to k té době opravdu patří a je to takové chlapské dobrodružství. Stejné je to i potápěním u ztroskotaných vraků lodí, to má takovou tajemnou a nebezpečnou atmosféru, prostě paráda. Vylepšování lodi má také něco do sebe a žene člověka vstříc dalším cestám a bitvám. Ale časem se i tohle okouká a stá bitva už není oproti těm prvním takový zážitek.
Úkoly na souši jsou oproti tomu často velmi podobné, nejčastěji jsou o tom sledovat nějakou postavu, poslechnout si její rozhovor a pak jí sledovat dál, nebo jí zabít. Uvítal bych větší variabilitu, ale dá se to přežít. Avšak jsou i takové, kdy to není zrovna procházka a např. při tichém plížení na vás skočí krokodýl a začíná souboj s ním i s časem, to je pak teprve výzva :D Assassinsko-templářské téma je jen taková vata v příběhu, což je v tomto díle spíše výhoda a bylo to dávkováno tak akorát.
Čtvrtý díl byl pro mě takový lakmusový papírek v otázce, jestli mám v sérii nadále pokračovat a ač existuje plno kvalitnějších her a sérií, tak moje zabijácké srdce bude kráčet historií dál ;)
Pro: historie, krokodýli, žraloci, velryby, námořní bitvy, potápění
Proti: přehršel postav, repetitivní úkoly, po čase stereotyp