Driver 3 je rozporuplná hra. Přišla v době, kdy si hráči zvykli na hry typu GTA, přičemž Driver pokračoval ve své spanilé jízdě ve smyslu hardcore řidičských úkonů.
Od konkurence se nejvíce odlišuje právě v pojetí jednotlivých misí. Krom toho, že se musí plnit v lineárním pořadí, jde právě o vyžadování až puntičkářské přesnosti při řízení. Opět tu máme honičky, kradení aut, pronásledování, útěky... to vše v typicky driverovské obtížnosti (s postupem času se trestá i sebemenší chybička). K zvládnutí misí je nutné si dokonale osvojit řízení vozu, což není zrovna jednoduchý úkon. Je tedy nutné si připravit železné nervy, aby se neustálé opakování misí dalo vydržet a věřte tomu, že po dokončení hry budete schopní znovu projet libovolnou misi s prstem v nose.
Pak tu jsou také ty přestřelky. Některé jsou lehké, jiné adrenalinová a další zase pekelně težké. Nebudu to rozpitvávat, zkrátka přestřelky se moc nepovedly a někdy spíše otravují, než baví. Zvlášť finální bitva je něco neuvěřitelně těžkého.
Příbeh je... je zajímavý. Počáteční animace i několik dalších okamžiků ve hře fungují jako dokonalý hnací motor. Bohužel zbytek je spíše standardního ražení a po dohrání upadne rychle do zapomění.
Grafika je pěkná. Alespoň většinou. Máme tu výborně udělaný destrukční model vozidel, auta obecně vypadají dobře, prostředí obsahuje spoustu zničitelnách oběktů (hradby, stánky, cedule apod.), stínování není technicky dokonalé, ale celkově ohromí (na svou dobu). Škoda nic moc textur, krvavých nároků kvůli zpackané konverzi a existenci několika grafických bugů.
Suma sumárum, mě se Driver 3 hodně líbil (jakožto velkému fandovi prvních dvou Driverů). Nicméně pravdou je, že autoři zvolili až příliš vysokou obtížnost a frustrace z některých misí leckoho odradí. Nehorázně zmrvená konverze ve své době také způsobila své. Vím, že většina lidí se mnou nebude souhlasit, ale Drivera 3 jsem hrál s velkým zápalem, dokud jsem ho úspěšně nepokořil a celou dobu jsem se náramně bavil (tenkrát jsem asi měl ještě nervy z adamantia :D) a zároveň frustroval... ale pokořil jsem ho a rozhodně ve mě zanechal silné (kladné) vzpomínky.
Od konkurence se nejvíce odlišuje právě v pojetí jednotlivých misí. Krom toho, že se musí plnit v lineárním pořadí, jde právě o vyžadování až puntičkářské přesnosti při řízení. Opět tu máme honičky, kradení aut, pronásledování, útěky... to vše v typicky driverovské obtížnosti (s postupem času se trestá i sebemenší chybička). K zvládnutí misí je nutné si dokonale osvojit řízení vozu, což není zrovna jednoduchý úkon. Je tedy nutné si připravit železné nervy, aby se neustálé opakování misí dalo vydržet a věřte tomu, že po dokončení hry budete schopní znovu projet libovolnou misi s prstem v nose.
Pak tu jsou také ty přestřelky. Některé jsou lehké, jiné adrenalinová a další zase pekelně težké. Nebudu to rozpitvávat, zkrátka přestřelky se moc nepovedly a někdy spíše otravují, než baví. Zvlášť finální bitva je něco neuvěřitelně těžkého.
Příbeh je... je zajímavý. Počáteční animace i několik dalších okamžiků ve hře fungují jako dokonalý hnací motor. Bohužel zbytek je spíše standardního ražení a po dohrání upadne rychle do zapomění.
Grafika je pěkná. Alespoň většinou. Máme tu výborně udělaný destrukční model vozidel, auta obecně vypadají dobře, prostředí obsahuje spoustu zničitelnách oběktů (hradby, stánky, cedule apod.), stínování není technicky dokonalé, ale celkově ohromí (na svou dobu). Škoda nic moc textur, krvavých nároků kvůli zpackané konverzi a existenci několika grafických bugů.
Suma sumárum, mě se Driver 3 hodně líbil (jakožto velkému fandovi prvních dvou Driverů). Nicméně pravdou je, že autoři zvolili až příliš vysokou obtížnost a frustrace z některých misí leckoho odradí. Nehorázně zmrvená konverze ve své době také způsobila své. Vím, že většina lidí se mnou nebude souhlasit, ale Drivera 3 jsem hrál s velkým zápalem, dokud jsem ho úspěšně nepokořil a celou dobu jsem se náramně bavil (tenkrát jsem asi měl ještě nervy z adamantia :D) a zároveň frustroval... ale pokořil jsem ho a rozhodně ve mě zanechal silné (kladné) vzpomínky.
Pro: destrukční model, originalita misí, design aut, hodně ježdění, pěkná města
Proti: obtížnost, (ne)kvalita konverze, většina střílecích misí, některé (pro někoho většina) frustrující mise