Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
jezek

jezek

Ivan • 47 let • realizace GIS projektů • V melounovém cukru (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

Dead Space

  • PC 95
Konečně hra,u které se člověku drží tlak na horních hranicích únosnosti. Sledoval jsem info už dlouhou dobu před vyjitím, ale postupně jsem ztrácel naději. Další z řady krváků, který chce šokovat, ale jinak nenabídne vůbec nic. NAOPAK!
Úvod je vymyšlen parádně. Intro toho ukáže dost, aby Vás navnadilo, ale ne tolik, aby jste si byli schopni udělat jakýkoli obrázek o situaci. Ovádání je trochu těžkopádnější, vzniká z toho mírná flustrace, ale kdyby jste chodili ve vesmírném obleku, vážícím několik dost kilo, tak by jste neběhali jako králík v době rozmnožování.
Nedostatek zbraní a munice je logický, přece jen jsme na těžařské lodi. Zbraně samotné mají nápad, nezvyklý tvar, funkce, které lze navíc upgradovat a tak i z obyčejné pistolky (zde řezačky na horniny), jde udělat solidní kanón. Později lze získat lepší kousky, ale tady nastává dilema. Čím víc zbraní máte, tím víc rozdílné munice nacházíte -> nemáte skoro čím střílet a vylepšení dáváte do všech, takže nemáte vlastně ani jednu silnou zbraň. Doporučuju nosit 2, nanejvýš 3 kousky.
Skvěle je udělaný HUD. Veškeré info ohledně Isaaca máte na samotném obleku (který lze také upgradovat). Počet nábojů máte zobrazeno na samotných zbraních. Suma sumárum, informace jsou podávány nenásilně, nezakrývají obrazovku a působí logicky.
Hra navíc postrádá hluchá místa a pokud se někdo pomalu začíná nudit při likvidaci nepřátel nebo ho přestává bavit prostředí, změní se. Protivníci jsou ze začátku hodně tuzí a místy spíše utíkáte, naštěstí se s upgradováním stává likvidace spíše zábavou. Bohužel/bohudík stísněného pocitu z kdekoliv číhající smrti se nezbavíte. Atmosféru navíc podtrhuje skvělé ozvučení. Mění se když vstoupíte do vakua, je krásně prostorové, prostě vymazlené.
Pro mne je tenhle počin rozhodně GotY loňského roku!

Pro: atmosféra, nepřátelé, zbraně, optimalizace

Proti: délka, ale delší by asi ubrala na atmosféře

+11 +12 −1