Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

God of War

  • PS4 90
Na otázku, kdo je řeckým bohem války odpovídám "Kratos". Učitel dějepisu zakroutí hlavou a s nepochopením mé neznalosti vrací mou žákovskou knihu se zapsanou pětkou. Přitom říká: "měl bys více číst."
Odcházím a s nepochopením jeho znalostí tiše odvětím: "Vy byste měl více hrát."

Kratos v minulé herní generaci nadělal pořádnou paseku. Po nešvaru s bohem války Áreem si Kratos vyřídil své účty se samotným Diem. Souboj to byl velkolepý a protáhl se na celou trilogii, která měla velkolepý úspěch celou historii minulé herní generace. Na konci třetího dílu byl příběh uzavřen a proto při oznámení nového dílu, který nenese žádné označení, jsem byl překvapen.
Nečekejme však zajetý herní mechanismus. Při prvních minutách nové hry jsem byl několikrát zaskočen. Hned na úvod musím dodat, že mile zaskočen.
HERNÍ GRAFIKA je vynikajícím důkazem, jak hra zvládne vyobrazit sebemenší detail příběhu. Hru hraji po dvou letech po vydání (2020) a stejně se v některých lokacích přistihnu, že mam otevřenou pusu úžasem.
PŘÍBĚH navazuje na uzavřenou trilogii. Jakkoliv se mi to zdálo nepravděpodobné, tak si hru užije skalní fanoušek Kratose z předchozí trilogie, ale zároveň i nováček.
HERNÍ MECHANISMUS prošel změnou. Nemyslím tím, že se útok přesunul z mačkání čtverce na křížek, nikoliv. Změna je kompletní a úctyhodná. Kromě hlavního protagonisty se jedná o kompletní novou hru, která má s předchozím herním mechanismem pramálo společného.

Závěrem bych rád hru doporučil nováčkům, kteří mají volný víkend a nevědí co hrát A ZÁROVEŇ skeptickým fanouškům, kteří si mysleli (bláhově, jako já), že na zdánlivě uzavřený příběh nelze kvalitně navázat.

Pro: Příběh, prozkoumávající do této doby nepříliš prozkoumané prostředí; Grafika, oku lahodící; Hratelnost s prvky RPG;

+19