Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Alone in the Dark 2

  • PC 75
Alone in the Dark 2 je za mnou a můžu udělat Ctrl+C, Ctrl+V k tomu, co jsem psal v jedničce. Změn je opravdu minimálně a to včetně grafiky či nešťastného ovládání.

V druhém díle se opět ujímáte detektiva Carnbyho, který se opět vydává do zapadlého panství, tentokrát s poetickým názvem Hell´s Kitchen zachránit malou dívku Grace. Tenhle úkol stál život jeho kamaráda a tak se Carnby vydává odhalit tajemství domu. Tentokrát je příběh přímočařejší, nejsou v něm žádní prastaří bohové ani pradávné rituály a chybí i nějaké originální monstra. Hell´s Kitchen a pirátskou loď pod ním obývá nemrtvý pirát Jednooký Jack a jeho spojenkyně, voodoo kněžka Elizabeth Jarretová a spolu s nimi celá armáda zombie pirátů. Příběh je opět vyprávěn pomocí knih, které Vám představí celou bandu hrdlořezů a také pomocí celkem stylových komixů.

Grafika je opět stejná jako v jedničce. Možná trošičku uhlazenější, ale modely postav jsou děsné a to nemá nic společného s rokem vzniku. Třeba malá Grace vypadá jak nakreslená od malého dítěte. Jediné co potěší je celkem hezký efekt, když se nemrtví rozpadnou na prach.

Hratelnost se trošku změnila. Běhá se opět dvojklikem na dopředu, ale tentokrát to z 90% funguje (oproti jedničce, kde to z 90% nefungovalo). Zmizely příkazy zavřít a otevřít/prohledat, Carnby nyní všechno potřebné najde automaticky. Adventurní hádanky jsou opět vesměs logické a pohodové, opět platí že některé monstra můžete zlikdovat chytrostí (trojzubec či výbuch sudu). Asi dvakrát jsem narazil na nechutný pixelhunting, kdy na zemi ležela mince, které jsem si nevšiml. Přičemž jedna mince byla nutná v lokaci kam se člověk teleportoval pomocí sebraného amuletu a hra si jako pojistku před dead-endem vytvořila hlášku, že nemůžu amulet sebrat. Mazané.

Největší změna je ale v pojetí hry. Ubylo hororovosti a přibylo akce. Už na úvodní zahradě je celá armáda po zuby ozbrojených zombíků (brokovnice, pistole, thompsony) a bohužel ovládání na chlup stejně otřesné jako v jedničce. Poznat kam Carnby míří je nemožné, boj na blízko je taky těžký, protože monstra jsou rychlejší a nenechají Vás ani rozpřáhnout k ráně. Boj tak ze začátku probíhal systémem save/load, protože bych přišel na prvním potvorákovi o všechny náboje. Ke konci jsem se naučil využívat slabostí soupeře - třeba že když si ho zaseknete za roh, střílí do zdi a vy se trefujete. Nebo že stačí příběhnout k střílejícímu soupeři a ten netrefí ani ň a můžete ho zvesela sekat třeba šavlí. I tak nechápu proč autoři přidali zrovna na soubojích, které jsou největší slabinou hry.

Když ale odhlídnu od soubojů, bavil jsem se o trošku víc než v jedničce. Dvojka byla delší, trošku zajímavější příběhově, lokacemi i nápady (hra za holčičku Grace). A grafika byla přece jen trošku uhlazenější. Takže 75%.
+24