Této hře jsem dlouho odolával. Zejména, protože jsem dennodenně visel na Path of Exile. I tato, podle mě, v dnešní době nejkvalitnější Hack&Slash hra mě ale po více jak třech tisících odehraných hodinách omrzela a potřeboval jsem změnu. Zcela logicky tedy následoval čekatel na wish listu Steamu.
Už samotný úvod, kdy jen o vlásek uniknete smrti, je víc než netradiční. Prvotní putování připomíná první akt druhého a třetího Diabla. Procházíte temné lesy, hvozdy, křoviska a občas i nějaká ta opuštěná obydlí. Na každém kroku je cítit ponurost, zoufalství, zmar, smrt a zkáza. Toto jsem u všech dřívějších Hack&Slash mimo druhého a prvního Diabla postrádal. Čas od času vstoupíte i do jeskyní. Během vaší cesty plníte hlavní příběhové mise, ale i ty vedlejší. Častokrát se stane, že dostanete na výběr jak se zachovat a podle toho si buď naděláte nové přátele, nebo nepřátele. A samozřejmě si u stávajících spojenců vylepšíte nebo naopak pošramotíte pověst. Ano, ve hře se vyskytuje několik frakcí, se kterými buď kooperujete, jste na válečné stezce, či si můžete vybrat, jaký vztah s nimi budete mít. Podle toho dostáváte například přijatelnější ceny ve městě, případně proti hodně znepřáteleným protivníkům čelíte jejich nejsilnějším armádám a hrdinům.
Po vyčištění východního břehu jezera ve světě Cairn se přesunete na západ. Tamní prostředí na mě působilo o něco živěji, nicméně boje ve sluncem spálených píscích značně připomínaly druhý akt opět druhého a třetího Diabla. Naštěstí je prostředí namíchané i s podnebím mírného pásu. Akt postupně graduje a výhoda je, že i vaši NPC spojenci se při dobytí určitého území v něm opevní a nemusíte se tedy vracet zpět přes celou vámi uraženou cestu. K pohybu po mapě slouží tzv. Rift Gates, což je obdoba waypointů. Druhý akt zakončíte vyčištěním pohřebiště a podzemní nekropole.
Zde končí Vanilla verze hry a nastupuje první DLC Grim Dawn: Ashes of Malmouth. Po útoku na první město se vám totiž otevře cesta dál na severovýchod, do smrtí opanovaného města Malmouth. Tentokrát procházíte různé džungle, močály, ukrytá města a podzemní katakomby. Mapy jsou od počátku hry velmi rozsáhlé a často vám zabere i několik hodin než se probijete přes hordy nepřátel. Jelikož jsem právě na cestě sem, nebudu zatím příliš dál hodnotit. Co vím, poslední akt v podobě druhého DLC Grim Dawn: Forgotten Gods se nachází na neznámém místě, někde v bohem zapomenutých pouštích.
Hra mě dokázala odtrhnout od Path of Exile, takže rozhodně nabízí víc než dost. Především onu temnost, ponurost a zmar. Momentálně si dávám nedobrovolnou přestávku z důvodu opravy notebooku. Zatím jsem nevyzkoušel hru více hráčů, ale to vše se změní po návratu ke hraní někdy v březnu. Hru rozhodně můžu doporučit všem, příběh je víc než povedený. A to i přes zjevnou inspiraci autorů nejen v jiných Hack&Slash hrách. Zatím jediná výtka z mého pohledu je trochu chaotické skladování craftovacího materiálu. Uvítal bych podobnou záložku, či záložky, jako v Path of Exile.
Už samotný úvod, kdy jen o vlásek uniknete smrti, je víc než netradiční. Prvotní putování připomíná první akt druhého a třetího Diabla. Procházíte temné lesy, hvozdy, křoviska a občas i nějaká ta opuštěná obydlí. Na každém kroku je cítit ponurost, zoufalství, zmar, smrt a zkáza. Toto jsem u všech dřívějších Hack&Slash mimo druhého a prvního Diabla postrádal. Čas od času vstoupíte i do jeskyní. Během vaší cesty plníte hlavní příběhové mise, ale i ty vedlejší. Častokrát se stane, že dostanete na výběr jak se zachovat a podle toho si buď naděláte nové přátele, nebo nepřátele. A samozřejmě si u stávajících spojenců vylepšíte nebo naopak pošramotíte pověst. Ano, ve hře se vyskytuje několik frakcí, se kterými buď kooperujete, jste na válečné stezce, či si můžete vybrat, jaký vztah s nimi budete mít. Podle toho dostáváte například přijatelnější ceny ve městě, případně proti hodně znepřáteleným protivníkům čelíte jejich nejsilnějším armádám a hrdinům.
Po vyčištění východního břehu jezera ve světě Cairn se přesunete na západ. Tamní prostředí na mě působilo o něco živěji, nicméně boje ve sluncem spálených píscích značně připomínaly druhý akt opět druhého a třetího Diabla. Naštěstí je prostředí namíchané i s podnebím mírného pásu. Akt postupně graduje a výhoda je, že i vaši NPC spojenci se při dobytí určitého území v něm opevní a nemusíte se tedy vracet zpět přes celou vámi uraženou cestu. K pohybu po mapě slouží tzv. Rift Gates, což je obdoba waypointů. Druhý akt zakončíte vyčištěním pohřebiště a podzemní nekropole.
Zde končí Vanilla verze hry a nastupuje první DLC Grim Dawn: Ashes of Malmouth. Po útoku na první město se vám totiž otevře cesta dál na severovýchod, do smrtí opanovaného města Malmouth. Tentokrát procházíte různé džungle, močály, ukrytá města a podzemní katakomby. Mapy jsou od počátku hry velmi rozsáhlé a často vám zabere i několik hodin než se probijete přes hordy nepřátel. Jelikož jsem právě na cestě sem, nebudu zatím příliš dál hodnotit. Co vím, poslední akt v podobě druhého DLC Grim Dawn: Forgotten Gods se nachází na neznámém místě, někde v bohem zapomenutých pouštích.
Hra mě dokázala odtrhnout od Path of Exile, takže rozhodně nabízí víc než dost. Především onu temnost, ponurost a zmar. Momentálně si dávám nedobrovolnou přestávku z důvodu opravy notebooku. Zatím jsem nevyzkoušel hru více hráčů, ale to vše se změní po návratu ke hraní někdy v březnu. Hru rozhodně můžu doporučit všem, příběh je víc než povedený. A to i přes zjevnou inspiraci autorů nejen v jiných Hack&Slash hrách. Zatím jediná výtka z mého pohledu je trochu chaotické skladování craftovacího materiálu. Uvítal bych podobnou záložku, či záložky, jako v Path of Exile.