Po dohrání se mi mísí v hlavě vícero různých dojmů, ale převládá především zklamání. Po minulém dílu jsem byl velmi příjemně překvapen a na tento jsem se dost těšil. Jenže hrát tyhle jakože open-world hry, napěchované collectibles, krátce po sobě asi není úplně dobrá volba.
Začnu tím pozitivnějším. Hra si drží krásnou grafiku, občas se vám naskytne nějaký ten fotogenický výhled, nové prostředí (tentokrát džungle) vypadá parádně. Dál bych pochválil fajn prvek s maskováním se v blátě a celkově trochu lepší důraz na stealth postup. Po technické stránce (šplhání, střelba, puzzly,...) je to v podstatě standard, na který jsem si zvykl v minulých dílech. Začátek se nese ve slibném duchu napínavého survivalu v džungli, což je fajn, ale vydrží to sotva čtvrtinu hry. Příběhově mě potěšily pasáže z Lařiny minulosti. Přes to, co napíšu dále, mi tato pozitiva stačí na relativně slušné hodnocení.
Teď co mi vlastně tak vadilo? Asi předně, že je to prostě nuda. Po slibném začátku přijde totální příběhový bizár a clusterfuck. Ten muselo dohromady splácat tak dvacet lidí, kde každý přinesl něco svého a všechno tam zůstalo. Výsledkem je boj o jakési zapomenuté město, kde běhají křováci v bederních rouškách a jehož osud mi prostě nemohl nebýt totálně ukradený (a je to teda navíc vlastně stejný námět jako v minulém díle). Vedlejší postavy se chaoticky objevují a říkají nesmysly, záporáci mají prapodivnou motivaci a pořád se střídá dynamika Totální psychopat/Vlastně dobrák s kladnými úmysly. Totéž se bohužel dá říct i o Laře. Navíc se tam mihne nějaká rasa goblinů a samozřejmě konec světa (ve skutečnosti jen zatmění slunce?!). Navíc je hra plná opravdu nehorázně velkého množství strašně nudných video sekvencí.
Za naprosto nejhorší považuji level v rafinérii. Lara se tady ocitne zcela náhodou, zničeho nic ji začne kontaktovat sekundární záporák přes rádio ("... Fuck you Rourke!" "Commander Rourke!" je scénáristický skvost) , Lara zešílí, naběhne tam hlavním vchodem, všichni do ní začnou střílet, nikdo ji netrefí, ale VŠECHNO ZAČNE VYBUCHOVAT, načež Lara vystřílí pár desítek lidí a vrtulník. Okamžitě následuje scéna, kdy se zase odnikud vynoří Jonah a uprostřed hořících trosek spolu klidně rozebírají co dál. To se prostě nedá brát vážně.
Navíc mě trochu trápily bugy. Různý clipping předmětů, zasekaný zvuk, občas trochu trhaný pohyb hlavní hrdinky a zvláštně navazující předpřipravené animace (skok + zachycení se něčeho vypadalo skoro vždy divně). Pohyb Lary je divně jakoby zrychlený a tak vlastně vypadá veškerý gameplay nepřirozeně, ať už se jedná o skoky, souboje, plížení nebo cokoliv.
Bohužel jsem se do dohrání musel už docela nutit (9 hodina hraní jsem natáhl na měsíc). Klady hry jsou vlastně to, co bylo dobré už v minulých dílech, v jiných věcech ale šla hra dolů a mnohdy jsem dost koulel očima. Zklamání.
Začnu tím pozitivnějším. Hra si drží krásnou grafiku, občas se vám naskytne nějaký ten fotogenický výhled, nové prostředí (tentokrát džungle) vypadá parádně. Dál bych pochválil fajn prvek s maskováním se v blátě a celkově trochu lepší důraz na stealth postup. Po technické stránce (šplhání, střelba, puzzly,...) je to v podstatě standard, na který jsem si zvykl v minulých dílech. Začátek se nese ve slibném duchu napínavého survivalu v džungli, což je fajn, ale vydrží to sotva čtvrtinu hry. Příběhově mě potěšily pasáže z Lařiny minulosti. Přes to, co napíšu dále, mi tato pozitiva stačí na relativně slušné hodnocení.
Teď co mi vlastně tak vadilo? Asi předně, že je to prostě nuda. Po slibném začátku přijde totální příběhový bizár a clusterfuck. Ten muselo dohromady splácat tak dvacet lidí, kde každý přinesl něco svého a všechno tam zůstalo. Výsledkem je boj o jakési zapomenuté město, kde běhají křováci v bederních rouškách a jehož osud mi prostě nemohl nebýt totálně ukradený (a je to teda navíc vlastně stejný námět jako v minulém díle). Vedlejší postavy se chaoticky objevují a říkají nesmysly, záporáci mají prapodivnou motivaci a pořád se střídá dynamika Totální psychopat/Vlastně dobrák s kladnými úmysly. Totéž se bohužel dá říct i o Laře. Navíc se tam mihne nějaká rasa goblinů a samozřejmě konec světa (ve skutečnosti jen zatmění slunce?!). Navíc je hra plná opravdu nehorázně velkého množství strašně nudných video sekvencí.
Za naprosto nejhorší považuji level v rafinérii. Lara se tady ocitne zcela náhodou, zničeho nic ji začne kontaktovat sekundární záporák přes rádio ("... Fuck you Rourke!" "Commander Rourke!" je scénáristický skvost) , Lara zešílí, naběhne tam hlavním vchodem, všichni do ní začnou střílet, nikdo ji netrefí, ale VŠECHNO ZAČNE VYBUCHOVAT, načež Lara vystřílí pár desítek lidí a vrtulník. Okamžitě následuje scéna, kdy se zase odnikud vynoří Jonah a uprostřed hořících trosek spolu klidně rozebírají co dál. To se prostě nedá brát vážně.
Navíc mě trochu trápily bugy. Různý clipping předmětů, zasekaný zvuk, občas trochu trhaný pohyb hlavní hrdinky a zvláštně navazující předpřipravené animace (skok + zachycení se něčeho vypadalo skoro vždy divně). Pohyb Lary je divně jakoby zrychlený a tak vlastně vypadá veškerý gameplay nepřirozeně, ať už se jedná o skoky, souboje, plížení nebo cokoliv.
Bohužel jsem se do dohrání musel už docela nutit (9 hodina hraní jsem natáhl na měsíc). Klady hry jsou vlastně to, co bylo dobré už v minulých dílech, v jiných věcech ale šla hra dolů a mnohdy jsem dost koulel očima. Zklamání.