Herní výzva 2020: "♫♫♫"
Nejsem velký fanoušek adventur od Lucas Arts, ale Loom mě prostě lákal a výzva nevýzva, už jsem ho po téměř 30 letech od vydání prostě musel koupit a zahrát.
Po asi čtvrthodině jsem si začal říkat: "No počkat, tady něco nehraje..." A taky že ne. Loom má půl hodiny trvající audio úvod naprosto mimo hru. Našel jsem ho až na TyTrubce, v nejlepší podobě asi tady , s titulkama a obrázkama ze hry. A je to i zvukově velmi podstatná část. Na rozdíl od jiných adventur zde není zvuk otevírání dveří, šplouchnutí do vody atd... Je tu mnoho pasáží, které jsou úplně tiché, o to větší mají sílu pasáže, kde hudba je. Jako fanoušek vážné hudby jsem hned poznal části Labutího jezera od Čajkovského, (což má přesah i v příběhu), nejsem si jistý, do jaké míry má tedy Loom originální soundtrack.
Příběh a svět jsou zcela fantasy pohádkové a jak bych to řekl... neamerické. Asi zbytečné více rozepisovat, když ostatní to dokázali lépe, prostě vtípky, jako u Indieho či Opičího ostrova tu nejsou, ani žádný sidekicky v podobě lepé děvy a akčních pasáží, ani žádný šťastný konec. Tady to zní, jakoby Loom ztrácel, ale opak je pravdou. Způsob vyprávění je hladký a klidný, tak nějak jde všechno přirozeně. Zajímavé je, že zdánlivě hlavní záporák vypadá jak jeden z piklujících rádců z Šíleně smutné princezny, naopak detail mluvícího nezdánlivě hlavního záporáka by mě jako dítě opravdu vyděsil.
Grafika je nádherná, překvapí efekty průhledného skla a další detaily. Ale to, čím je Loom originální, je gameplay. Na rozdíl od jiných adventur tady nemáte inventář a přemýšlení jaký předmět použít na jaký. Vaším jediným nástrojem je kouzlení pomocí tónů, v průběhu času se učíte víc tónů a víc receptů. Já si to zapisoval do svého bločku, i když v bonusových materiálech jsem našel i pěkně vyvedenou knížečku (škoda že ji nemám fyzicky). Každopádně je to mechanika, kterou jsem nikde jinde neviděl a funguje skvěle.
Co dát do mínusů, jak si obhájit nezelené hodnocení? No pravdou prostě je, že hra je krátká. Hru jsem za dva dny dohrál dvakrát (jsou tu tři obtížnosti) a pořád se cítím namlsaný a neuspokojený. D
Existuje, nebo spíše existoval, amatérský projekt pokračování.
Nejsem velký fanoušek adventur od Lucas Arts, ale Loom mě prostě lákal a výzva nevýzva, už jsem ho po téměř 30 letech od vydání prostě musel koupit a zahrát.
Po asi čtvrthodině jsem si začal říkat: "No počkat, tady něco nehraje..." A taky že ne. Loom má půl hodiny trvající audio úvod naprosto mimo hru. Našel jsem ho až na TyTrubce, v nejlepší podobě asi tady , s titulkama a obrázkama ze hry. A je to i zvukově velmi podstatná část. Na rozdíl od jiných adventur zde není zvuk otevírání dveří, šplouchnutí do vody atd... Je tu mnoho pasáží, které jsou úplně tiché, o to větší mají sílu pasáže, kde hudba je. Jako fanoušek vážné hudby jsem hned poznal části Labutího jezera od Čajkovského, (což má přesah i v příběhu), nejsem si jistý, do jaké míry má tedy Loom originální soundtrack.
Příběh a svět jsou zcela fantasy pohádkové a jak bych to řekl... neamerické. Asi zbytečné více rozepisovat, když ostatní to dokázali lépe, prostě vtípky, jako u Indieho či Opičího ostrova tu nejsou, ani žádný sidekicky v podobě lepé děvy a akčních pasáží, ani žádný šťastný konec. Tady to zní, jakoby Loom ztrácel, ale opak je pravdou. Způsob vyprávění je hladký a klidný, tak nějak jde všechno přirozeně. Zajímavé je, že zdánlivě hlavní záporák vypadá jak jeden z piklujících rádců z Šíleně smutné princezny, naopak detail mluvícího nezdánlivě hlavního záporáka by mě jako dítě opravdu vyděsil.
Grafika je nádherná, překvapí efekty průhledného skla a další detaily. Ale to, čím je Loom originální, je gameplay. Na rozdíl od jiných adventur tady nemáte inventář a přemýšlení jaký předmět použít na jaký. Vaším jediným nástrojem je kouzlení pomocí tónů, v průběhu času se učíte víc tónů a víc receptů. Já si to zapisoval do svého bločku, i když v bonusových materiálech jsem našel i pěkně vyvedenou knížečku (škoda že ji nemám fyzicky). Každopádně je to mechanika, kterou jsem nikde jinde neviděl a funguje skvěle.
Co dát do mínusů, jak si obhájit nezelené hodnocení? No pravdou prostě je, že hra je krátká. Hru jsem za dva dny dohrál dvakrát (jsou tu tři obtížnosti) a pořád se cítím namlsaný a neuspokojený. D
Existuje, nebo spíše existoval, amatérský projekt pokračování.
Pro: Atmosféra, hudba, grafika, originalita
Proti: Délka, občas logika, nejasné východy z lokace.