Herní výzva 2020: Heuréka!
Hlavní herní koncept Portalu, překvapivě vytváření portálů, kterými můžete sebe či další předměty přenášet, se jako jeden z mála dostal i do povědomí mimo herní komunitu a je největší devizou hry. I když je hra pro postup do konce krátká, určitě nějaký čas strávíte jen blbnutím, třeba neustálým pádem skrz portály. Stejně jako u Loom mě trochu překvapuje, že se tak skvělý koncept se nestal součástí jiných her a žánrů. Dokážu si představit, že i u klasické střílečky by to bylo velmi zábavné, třeba portál nad hlavou kulometného hnízda, ze kterého by potom vypadl granát, ruka z nožem zasazující ránu do krku zezadu u vojáka u zdi, kulky lítající skrz portály, a co teprve gravity gun.... tak třeba se dočkáme v Half Life 3.
Každopádně právě na tomto konceptu jsou založené logické hádanky. Ty mají spíše nižší obtížnost, právě tak abyste se museli občas zamyslet, ale zároveň nedošlo k frustraci. Jsou tu nášlapné plošinky, jezdící plošinky, energetické koule, střílny... právě ale hraní s prostorem tomu dává jiný rozměr než, na jaký jste zvyklý u jiných her.
Grafika a prostředí jsou celkem dost úsporné, nic dechberoucího. Vlastně to dává smysl, jelikož jste v testovacím středisku a z hlediska gameplaye je užitečné příliš prostor nezabírat harampádím a nechat jasno, kde lze portál vytvořit a kde ne. Hlas Glados a vtipy jejích monologů taky fajn. Co musím vytknout, jsou titulky. Někdy se neukazují, někdy se ukazují se zpožděním. Fakt jsem si myslel, že takové věci budou mít po x letech ošetřený.
Celkově si však Portal ocenění a pozornost určitě zaslouží a jak už jsem psal, chtěl bych koncept Portalu zažít i v jiných hrách.
Hlavní herní koncept Portalu, překvapivě vytváření portálů, kterými můžete sebe či další předměty přenášet, se jako jeden z mála dostal i do povědomí mimo herní komunitu a je největší devizou hry. I když je hra pro postup do konce krátká, určitě nějaký čas strávíte jen blbnutím, třeba neustálým pádem skrz portály. Stejně jako u Loom mě trochu překvapuje, že se tak skvělý koncept se nestal součástí jiných her a žánrů. Dokážu si představit, že i u klasické střílečky by to bylo velmi zábavné, třeba portál nad hlavou kulometného hnízda, ze kterého by potom vypadl granát, ruka z nožem zasazující ránu do krku zezadu u vojáka u zdi, kulky lítající skrz portály, a co teprve gravity gun.... tak třeba se dočkáme v Half Life 3.
Každopádně právě na tomto konceptu jsou založené logické hádanky. Ty mají spíše nižší obtížnost, právě tak abyste se museli občas zamyslet, ale zároveň nedošlo k frustraci. Jsou tu nášlapné plošinky, jezdící plošinky, energetické koule, střílny... právě ale hraní s prostorem tomu dává jiný rozměr než, na jaký jste zvyklý u jiných her.
Grafika a prostředí jsou celkem dost úsporné, nic dechberoucího. Vlastně to dává smysl, jelikož jste v testovacím středisku a z hlediska gameplaye je užitečné příliš prostor nezabírat harampádím a nechat jasno, kde lze portál vytvořit a kde ne. Hlas Glados a vtipy jejích monologů taky fajn. Co musím vytknout, jsou titulky. Někdy se neukazují, někdy se ukazují se zpožděním. Fakt jsem si myslel, že takové věci budou mít po x letech ošetřený.
Celkově si však Portal ocenění a pozornost určitě zaslouží a jak už jsem psal, chtěl bych koncept Portalu zažít i v jiných hrách.
Pro: Portály
Proti: Lagující titulky