Už dlouho se mi nestalo, že bych narazil hru, ve které bych cítil tak obrovský rozpor mezi vlastním hodnocením a celkovým hodnocením například na Steamu. Úvodem bych chtěl jen poznamenat, že hodnotím hru zpětně - 7 let po vydání - a jako nehráč jakýchkoliv předchozích her s Larou Croft. Pokud se tedy hra střetla s očekáváním fanoušků, je všechno v pořádku. Bohužel, mě se hra absolutně netrefila do vkusu a dohrál jsem ji popravdě pouze díky karanténě.
Premisa hry zní skvěle. Mladá, nezkušená archeoložka ztroskotá na ostrově se svým týmem a jejich přežití závisí hlavně na ní a její vrozené schopnosti adaptace a dobrodružné povaze. Máme sledovat proměnu křehké, nezkušené dívky v nebojácnou, neohroženou ženu. Nápad jistě dobrý, výsledky nejsou dobré.
První asi hodina hry ještě jakž-takž funguje, Lara je sama v celkem přesvědčivé džungli a snaží se přežít nehostinnost prostředí a najít zbytek svého týmu. Z ničeho nic se však slibná survival adventura přímo pod vašima rukama transformuje na looter shooter, kde křehká nezkušená dívenka kosí kalašnikovem jednu četu elitních vojáků za druhou. Přitom by se dal problém, jak má 60 kg vážící dívka bez bojových zkušeností přemoct celou armádu, vyřešit jednoduchým prvekm - stealthem. Ten ve hře ale není a tam kde je, nefunguje. Bez jakéhokoliv důvodu se tedy z Lary stává one-man army, chodící Rambo a houba na kulky. Hra v tomhle bodě začne popírat jakékoliv zákony a prvky realismu, které ve hře do teď zbyly a všechno dění staví na hlavu.
Při ztroskotání si Lara propíchne břicho o rezavý kus suti, což se jí naštěstí samo zázračně vyléčí a o dvě minuty později už šplháme po po troskách bombardéru uvíznutém na vodopádu. Následuje meziobdobí, kde povraždíme asi 200 ozbrojených fanatiků, schytáme do hlavy molotovy, pod nohy dynamit a pár dávek z kalacha do břicha. Žádný problém - dokud Lara nespadne z kopce a nezrání se. Najednou je nutné najít lékarničku. K ní vede cesta přes dalších 200 po zuby ozbrojených magorů. Po další dávce medikace olovem během boje se Lara konečně může ošetřit a očekává se od nás, že budeme soucítit s její postavou, když si žhavým šípem vypaluje ránu a omdlívá.
V kombinaci s neexistujícími puzzly v adventurní hře v tomto bodě odumřely veškeré mé mozkové buňky a dál se ze hry stává bezduchá idiotská fraška. Příběh je kdesi až na čtvrté koleji, za celou dobu se v něm nestane nic zajímavého ani nečekaného. Vedlejší postavy jsou absolutně zbytečné a bezcharakterní. Vývojáři se sice snažili, aby hra působila co nejfilmověji ale schéma typu ..
a) vylez někam hodně vysoko
b) všechno vyhoď do vzduchu a lanovkou/padákem/skluzavkou se vrať na začátek
c) opakuj 10 hodin
.. se extrémně rychle okouká. Samozřejmě nechybí mor moderních videoher - quick time eventy, které jako vždy a všude, hře pouze podkopávají nohy. Prostředí hry je nudné, monotónní a celkově nezajímavé. Člověk by čekal, že kombinace prvků architektury z druhé světové války a starověkého Japonska nemůže být nudná, ale chyba lávky. Prostředí je hnusný šedo-hnědý maglajs a celá hra vypadá jako epizoda z MASHe.
Jediné co mohu pochválit je snad model Lary a její animace. Oceňuji dobrý balanc postavy, která není pouze sexuálním symbolem ale zároveň se ni hezky dívá. Animace vlasů navíc pořád vyráží dech i v dnešní době. Poslední věcí co bych ocenil bude voice acting a přímočarost hry. Open world by byl jen dalším hřebíčkem do rakve.
Tom Clancy's Tomb Raider : Modern Warfare je bezduchá blbost s prvky toho nejhoršího, co lze najít na akčních filmech. Opravdu hodně dlouho jsem nenarazil na hru, která by byla tak vzdálená čemukoliv, co bych mohl objektivně ocenit.
Premisa hry zní skvěle. Mladá, nezkušená archeoložka ztroskotá na ostrově se svým týmem a jejich přežití závisí hlavně na ní a její vrozené schopnosti adaptace a dobrodružné povaze. Máme sledovat proměnu křehké, nezkušené dívky v nebojácnou, neohroženou ženu. Nápad jistě dobrý, výsledky nejsou dobré.
První asi hodina hry ještě jakž-takž funguje, Lara je sama v celkem přesvědčivé džungli a snaží se přežít nehostinnost prostředí a najít zbytek svého týmu. Z ničeho nic se však slibná survival adventura přímo pod vašima rukama transformuje na looter shooter, kde křehká nezkušená dívenka kosí kalašnikovem jednu četu elitních vojáků za druhou. Přitom by se dal problém, jak má 60 kg vážící dívka bez bojových zkušeností přemoct celou armádu, vyřešit jednoduchým prvekm - stealthem. Ten ve hře ale není a tam kde je, nefunguje. Bez jakéhokoliv důvodu se tedy z Lary stává one-man army, chodící Rambo a houba na kulky. Hra v tomhle bodě začne popírat jakékoliv zákony a prvky realismu, které ve hře do teď zbyly a všechno dění staví na hlavu.
Při ztroskotání si Lara propíchne břicho o rezavý kus suti, což se jí naštěstí samo zázračně vyléčí a o dvě minuty později už šplháme po po troskách bombardéru uvíznutém na vodopádu. Následuje meziobdobí, kde povraždíme asi 200 ozbrojených fanatiků, schytáme do hlavy molotovy, pod nohy dynamit a pár dávek z kalacha do břicha. Žádný problém - dokud Lara nespadne z kopce a nezrání se. Najednou je nutné najít lékarničku. K ní vede cesta přes dalších 200 po zuby ozbrojených magorů. Po další dávce medikace olovem během boje se Lara konečně může ošetřit a očekává se od nás, že budeme soucítit s její postavou, když si žhavým šípem vypaluje ránu a omdlívá.
V kombinaci s neexistujícími puzzly v adventurní hře v tomto bodě odumřely veškeré mé mozkové buňky a dál se ze hry stává bezduchá idiotská fraška. Příběh je kdesi až na čtvrté koleji, za celou dobu se v něm nestane nic zajímavého ani nečekaného. Vedlejší postavy jsou absolutně zbytečné a bezcharakterní. Vývojáři se sice snažili, aby hra působila co nejfilmověji ale schéma typu ..
a) vylez někam hodně vysoko
b) všechno vyhoď do vzduchu a lanovkou/padákem/skluzavkou se vrať na začátek
c) opakuj 10 hodin
.. se extrémně rychle okouká. Samozřejmě nechybí mor moderních videoher - quick time eventy, které jako vždy a všude, hře pouze podkopávají nohy. Prostředí hry je nudné, monotónní a celkově nezajímavé. Člověk by čekal, že kombinace prvků architektury z druhé světové války a starověkého Japonska nemůže být nudná, ale chyba lávky. Prostředí je hnusný šedo-hnědý maglajs a celá hra vypadá jako epizoda z MASHe.
Jediné co mohu pochválit je snad model Lary a její animace. Oceňuji dobrý balanc postavy, která není pouze sexuálním symbolem ale zároveň se ni hezky dívá. Animace vlasů navíc pořád vyráží dech i v dnešní době. Poslední věcí co bych ocenil bude voice acting a přímočarost hry. Open world by byl jen dalším hřebíčkem do rakve.
Tom Clancy's Tomb Raider : Modern Warfare je bezduchá blbost s prvky toho nejhoršího, co lze najít na akčních filmech. Opravdu hodně dlouho jsem nenarazil na hru, která by byla tak vzdálená čemukoliv, co bych mohl objektivně ocenit.
Pro: Animace, model hrdinky, voice acting
Proti: Celkově je hra béčkovou verzí béčkového akčního filmu