Herní výzva 2020 - 1. Parťák (Hardcore)
Far Cry. Když se název této známé FPS série jen vysloví, každý hráč ví, co si představit. Ohromný naprosto otevřený svět, hromadu všemožných zbraní a hlavně pamětihodný záporák. Tak se tomu traduje již od druhého dílu Far Cry 2 z roku 2008... (Ano skutečně je druhý díl starý již 12 let!) Ovšem u pátého dílu není hodnocení tak lehké, jak se může zdát. Co je vlastně jinak?
Na jednu stranu zde stále hráči celé série budou jako doma, toho není třeba se bát. Ihned jak se chopíte ovládání hlavní postavy, víte co dělat. Zkrátka.. objevovat, ničit a znovu objevovat. První věc, které si ale každý všimne je patrná již na začátku. Tentokrát nehrajeme za předpřipravenou postavu, ale můžeme si vytvořit avatara dne svých představ. Zda-li je to krok správných krokem, těžko říci. Na jednu stranu je svoboda volby věc hezká, na druhou stranu veškerý ,,dosavadní příběh,, postavy si musíte vymyslet sami, co je horší věc. Postava nemluví?!? Kdo si vzpomněl na Metro Exodus získává zlatého bludišťáka... Naštěstí to zde nedělá až takovou paseku, jak by se mohlo zdát. Následně se tedy vydáváme do samotného světa, kde si všimneme hned další změny. Tentokrát se nenacházíme v Africe, na zapomenutém ostrově nebo někde poblíž Himalájí, ale v poměrně dobře známé Americe, přesněji řečeno Montaně. Zpracování Montany samotné je opět něco neskutečného a naprosto uvěřitelného, že i člověk, který tuto část "zelené" ameriky nenavštívil, se zde bude cítit, jako by ji znal od nepaměti. Grafické zpracování nekonečných lesů, vysokých hor je opravdu něco, na čem vývojáři strávili velkou spoustu času. Fajn, co je ale dalšího tak moc rozdílného? Co třeba možnost Co-Op. Tentokrát se nemusíte po celém širém herním světe promenádovat sami, stačí si pozvat kamaráda a vyblbnout se společně na jedné herní mapě. Zní to dobře? Také, že je. Přeci jen je překonávání obrany kempu o něco zábavnější, když jeden bojuje u vstupní brány, zatímco druhý jej z dálky kryje odstřelovací puškou, než si celý útok odbýt sám. Skutečně je tedy možné takřka celou hru projít ve dvojici, což rozhodně osobně doporučuji. Samozřejmě je zde také cesta, jít sám, ale to byste se zbytečně ochudili o spoustu zábavy. Příběh je zde poměrně zajímavý, ačkoliv ne zrovna originální. Záporák, aka Joseph Seed a jeho spousta kumpánů, působí v sérii poměrně tradičním dojmem alá na jednu stranu s ním dokonce i soucítíte, na druhou se těšíte až bude viset , ale co když ne?
Co tedy hře ve výsledku opravdu vytknout? Ano, je tomu tak jako takřka u každého dílu. Výrazná repetetivnost úkolů. Tohle znič, vystřílej, zachraň, odvez a opakuj donekonečna. Nejčastější problém nových her se vyskytuje bohužel i zde.
Nejedná se o hru pro každého a pokud máte s kamarádem jen pár chvilek volného času, raději zvolte něco s lepším příběhem, co třeba A Way Out?. Ale když hledáte hru, na zpříjemnění zimních večerů, kde strávíte klidně i desítky hodin, plus minimálně první DLC také stojí za to, určitě neuděláte krok špatným směrem s pátým dílem série Far Cry. Stejně tak jako vývojáři neudělali chybu s volbou prostředí zalesněné americké Montany.
Hodnocení: 80%
Far Cry. Když se název této známé FPS série jen vysloví, každý hráč ví, co si představit. Ohromný naprosto otevřený svět, hromadu všemožných zbraní a hlavně pamětihodný záporák. Tak se tomu traduje již od druhého dílu Far Cry 2 z roku 2008... (Ano skutečně je druhý díl starý již 12 let!) Ovšem u pátého dílu není hodnocení tak lehké, jak se může zdát. Co je vlastně jinak?
Na jednu stranu zde stále hráči celé série budou jako doma, toho není třeba se bát. Ihned jak se chopíte ovládání hlavní postavy, víte co dělat. Zkrátka.. objevovat, ničit a znovu objevovat. První věc, které si ale každý všimne je patrná již na začátku. Tentokrát nehrajeme za předpřipravenou postavu, ale můžeme si vytvořit avatara dne svých představ. Zda-li je to krok správných krokem, těžko říci. Na jednu stranu je svoboda volby věc hezká, na druhou stranu veškerý ,,dosavadní příběh,, postavy si musíte vymyslet sami, co je horší věc. Postava nemluví?!? Kdo si vzpomněl na Metro Exodus získává zlatého bludišťáka... Naštěstí to zde nedělá až takovou paseku, jak by se mohlo zdát. Následně se tedy vydáváme do samotného světa, kde si všimneme hned další změny. Tentokrát se nenacházíme v Africe, na zapomenutém ostrově nebo někde poblíž Himalájí, ale v poměrně dobře známé Americe, přesněji řečeno Montaně. Zpracování Montany samotné je opět něco neskutečného a naprosto uvěřitelného, že i člověk, který tuto část "zelené" ameriky nenavštívil, se zde bude cítit, jako by ji znal od nepaměti. Grafické zpracování nekonečných lesů, vysokých hor je opravdu něco, na čem vývojáři strávili velkou spoustu času. Fajn, co je ale dalšího tak moc rozdílného? Co třeba možnost Co-Op. Tentokrát se nemusíte po celém širém herním světe promenádovat sami, stačí si pozvat kamaráda a vyblbnout se společně na jedné herní mapě. Zní to dobře? Také, že je. Přeci jen je překonávání obrany kempu o něco zábavnější, když jeden bojuje u vstupní brány, zatímco druhý jej z dálky kryje odstřelovací puškou, než si celý útok odbýt sám. Skutečně je tedy možné takřka celou hru projít ve dvojici, což rozhodně osobně doporučuji. Samozřejmě je zde také cesta, jít sám, ale to byste se zbytečně ochudili o spoustu zábavy. Příběh je zde poměrně zajímavý, ačkoliv ne zrovna originální. Záporák, aka Joseph Seed a jeho spousta kumpánů, působí v sérii poměrně tradičním dojmem alá na jednu stranu s ním dokonce i soucítíte, na druhou se těšíte až bude viset , ale co když ne?
Co tedy hře ve výsledku opravdu vytknout? Ano, je tomu tak jako takřka u každého dílu. Výrazná repetetivnost úkolů. Tohle znič, vystřílej, zachraň, odvez a opakuj donekonečna. Nejčastější problém nových her se vyskytuje bohužel i zde.
Nejedná se o hru pro každého a pokud máte s kamarádem jen pár chvilek volného času, raději zvolte něco s lepším příběhem, co třeba A Way Out?. Ale když hledáte hru, na zpříjemnění zimních večerů, kde strávíte klidně i desítky hodin, plus minimálně první DLC také stojí za to, určitě neuděláte krok špatným směrem s pátým dílem série Far Cry. Stejně tak jako vývojáři neudělali chybu s volbou prostředí zalesněné americké Montany.
Hodnocení: 80%
Pro: Grafické zpracování, otevřenost světa, záporné postavy, možnost Co-Op
Proti: Repetetivní hratelnost