Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Gorky 17

  • PC 90
Pamatuji si to, jako by to bylo včera. Právě jsem si v trafice koupil nové číslo časopisu SCORE s zajímavě vyhlížejícím obalem příbalové hry GORKY 17, který mě svou velkou rudou hvězdou zlákal k okamžité instalaci. Působivé intro i úvodní dialogy ve mě vyvolaly zájem o příběh, ale nezvládal jsem příliš dobře souboje a přestože se mi hra zdála vcelku zajímavá, odložil jsem ji. Ke GORKY 17 jsem se vrátil o mnoho měsíců později, spíše z nouze, v době herního sucha a věnoval ji tentokrát více času a... objevil tak skutečný herní klenot, na který od té doby nedám dopustit. Malý polský tým z Metropolis Software House dokázal vytvořil ikonickou tahovou strategii s jemnými prvky RPG. Hru definuje až hororová atmosféra, poutavý příběh s několika dějovými veletoči, dobře dávkovaný přísun nových typů nepřátel i zbraní a hlavně skvělý soundtrack Adama Skorupy.

Tahové souboje v GORKY 17 připomínají šachy okořeněné klasikou "kámen, nůžky, papír", kdy na každého z mnoha druhů nepřátel, kteří jsou dobře rozpoznatelní a tedy i zapamatovatelní, platí jiná taktika i zbraň. Chvíli trvá, než si člověk soubojový systém osvojí, ale poté je to čirá radost. Za ručičku vás tady nikdo nepovede a prakticky všechny silnější zbraně jsou poschovávané na místech, které řada hráčů snadno mine.

Hra by mohla být delší. Některé ze silnějších zbraní si člověk pořádně ani neužije, protože s k nim dostane až v závěru hry, kdy jsou nepřátelé imunní vůči většině typů poškození. Některé dialogy a puzzly jsou slabší, naivní, až nelogické, ale jako celek vše drží pohromadě skvěle a tak se to dá odpustit.

Každému hráči, který má rád tahové souboje ve hrách jako Fallout, Incubation: Battle Isle Phase Four nebo Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest vřele doporučuji GORKY 17 vyzkoušet. Stojí za to!

Na závěr bych chtěl poděkovat porisovi za jeho giveaway Steam verze mé maličkosti. Při té příležitosti jsem hru dohrál potřetí a opět jsem se skvěle bavil.

Pro: příběh a jeho postupná gradace; dávkování nových typů nepřátel i zbraní; hudba!

Proti: nedostačující délka kampaně; snad málo využitý potenciál vedlejších postav

+25