Jak jsem již zmínil v komentáři ke čtvrtému dílu, Heroes of Might and Magic V mi v mnoha ohledech připomíná moji oblíbenou a nedotknutelnou "trojku". Například v plné parádě se zde vrací možnost povyšování základních jednotek a třeba hrdina už je v bitvě zase pouze sám bez svých kolegů, přímo se jí neúčastní a nelze na něj tedy ani útočit. Jaká úleva. Líbí se mi u něj především nová a dle mého názoru ideální možnost výběru mezi použitím kouzla nebo samostaným útokem. Na dovednosti, systém povyšování a popisky nemohu říci ani půl slova.
Hra z pohledu procházení mapy, tedy obsazování měst, sbírání surovin a válčení s nepřáteli, mi připadá zpracovaná velmi dobře, vše je přehledné a i když třeba zrovna nevím, co jsem sebral díky oddálení pohledu, ikonka a dostatečně velký a barevný nápis mi to ihned připomene. No problem.
Města samotná na mě působí epicky už jen kvůli tomu jejich otáčení se kolem své osy, design se ve většině případů velice povedl, je jich dostatek a jediný problém bych zde mohl mít s hudebním podkresem, který už rozhodně není tak úderný a návykový jako v předchozích dílech. Na jednotky si musí udělat názor každý sám. Já osobně s nimi problém nemám, pouze v několika případech bych možná zvolil jinou alternativu, ale jak říkám, za mě celkově v pořádku.
Zatím to dle popsaného textu vypadá snově, ale i zde se samozřejmě něco najde. Největší problém mám osobně s grafikou a 3D zpracováním. Přes toto se prostě nějak nemohu přenést. Na samotné herní mapce pohybujíc se s hrdinou koňmo ještě pal to čert, ale co se týče bitev nebo in-game filmečků, to opravdu nezvládám. Na bitevním poli si nejsem schopný nastavit ideální pohled a v případě, že máme s nepřítelem oba dva plný stav jednotek a do toho ještě kouzlíme, vše mi splývá dohromady. Jen pro přesnost, žádnou oční vadu zatím nemám. Krom toho, některé jednotky jsou vyloženě přezdobené/překombinované a v určitých momentech působí spíše směšně než třeba strašidelně.
Každopádně velký palec nahoru za možnost samostatných duelů, těch jsem se kdysi s kamarády nahrál pomalu více než samotné hry a za povedené datadisky Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate a Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East, přidávající mimojiné i nové frakce. 80%.
Hra z pohledu procházení mapy, tedy obsazování měst, sbírání surovin a válčení s nepřáteli, mi připadá zpracovaná velmi dobře, vše je přehledné a i když třeba zrovna nevím, co jsem sebral díky oddálení pohledu, ikonka a dostatečně velký a barevný nápis mi to ihned připomene. No problem.
Města samotná na mě působí epicky už jen kvůli tomu jejich otáčení se kolem své osy, design se ve většině případů velice povedl, je jich dostatek a jediný problém bych zde mohl mít s hudebním podkresem, který už rozhodně není tak úderný a návykový jako v předchozích dílech. Na jednotky si musí udělat názor každý sám. Já osobně s nimi problém nemám, pouze v několika případech bych možná zvolil jinou alternativu, ale jak říkám, za mě celkově v pořádku.
Zatím to dle popsaného textu vypadá snově, ale i zde se samozřejmě něco najde. Největší problém mám osobně s grafikou a 3D zpracováním. Přes toto se prostě nějak nemohu přenést. Na samotné herní mapce pohybujíc se s hrdinou koňmo ještě pal to čert, ale co se týče bitev nebo in-game filmečků, to opravdu nezvládám. Na bitevním poli si nejsem schopný nastavit ideální pohled a v případě, že máme s nepřítelem oba dva plný stav jednotek a do toho ještě kouzlíme, vše mi splývá dohromady. Jen pro přesnost, žádnou oční vadu zatím nemám. Krom toho, některé jednotky jsou vyloženě přezdobené/překombinované a v určitých momentech působí spíše směšně než třeba strašidelně.
Každopádně velký palec nahoru za možnost samostatných duelů, těch jsem se kdysi s kamarády nahrál pomalu více než samotné hry a za povedené datadisky Heroes of Might and Magic V: Hammers of Fate a Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East, přidávající mimojiné i nové frakce. 80%.
Pro: herní principy, města, datadisky, duely, hrdinové a vše s nim související
Proti: grafika, některé jednotky, bitvy