Výborná to závodní hra. Král arkád s namakanými supersporty v otevřeném světě (čti: "NFS, jdi se bodnout"). Krásné prostředí, spousta závodů, spousta disciplín, možnost kupovat si obydlí i oblečení. Perfektní pocit z rychlosti, zvlášť pokud se ručička tachometru blíží k číslu 400. Zkrátka sem si doplňte skoro libovolnou pochvalnou frázi...
Pár věcí se ale nepovedlo. Jednak to je zmrvený online mód. Nejenom že propojení s GameSpy ne zrovna moc funguje (zkuste si změnit nickname buď na účtu na GameSpy nebo Atari a spláčete nad výdělkem... účet přestane víceméně fungovat), ale hlavně síťový kód je napsán opravdu mizerně. Stačí trochu smůly a prostě si nezahrajete. U mě to způsobuje serverový firewall u poskytovatele (Kerio Winroute), se kterým si TDU jednoduše nerozumí. U někoho jiného to je router (třeba některé routery značky Linksys)... Smutné je, že Atari support hraje už pár let mrtvého brouka.
Obecně online mód je silně nedotažený. Slibované MOOR (Massively Open Online Racing) spočívá v maximálně osmi hráčích přítomných v jedné instanci hry současně, což není moc Massive. Takhle si srazy musí lidé dávat v odlehlých částech mapy, jinak se pravděpodobně vzájemně všichni neuvidí. Alespoň že na mapě jich je vidět více (tedy jen ti co jezdí, kdo prohlíží mapu či menu ze hry zmizí).
Zamrzí také fakt, že autoři nedokázali ochránit hru před nájezdy cheaterů. Takhle má každý závod rekordní čas 0,3 sekundy, což v závodě, který profík projede nejdřív za půl hodiny působí přinejmenším komicky. Taktéž rychlostní rekordy se zastavují až na několika tisících km/h.
Poslední znatelnou vadou na kráse je nedostatečné zaoblení kopců, respektive silnic vedoucí přes různá převýšení (jak to jenom říct?). Prostě silnice v kopcích jsou výškově zaoblené stejně jako dvanácti-hraná kostka, takže jízda ve Ferrari na kopcovitém terénu je hotové utrpení... Je to asi daní za obrovské množství silnic zkombinované s omezením X-Boxu a asi i s neschopností programátorů (optimalizace).
Sečteno a podtrženo: TDU jsou nejlepší arkádové závody na PC (pro někoho spolu s Race Driver: GRID) se silně nedotaženým online konceptem. NFS nemá šanci, ještě uvidíme, jak dopadne PC verze Burnoutů.
Edit: Burnout Paradise dopadl u mě tak, že se dokonce vyhoupl nad TDU... Ale i tak zůstává TDU králem mezi serióznějšími arkádami (Burnouti jsou čistokrevnou šílenou arkádou do morku kosti).
Pár věcí se ale nepovedlo. Jednak to je zmrvený online mód. Nejenom že propojení s GameSpy ne zrovna moc funguje (zkuste si změnit nickname buď na účtu na GameSpy nebo Atari a spláčete nad výdělkem... účet přestane víceméně fungovat), ale hlavně síťový kód je napsán opravdu mizerně. Stačí trochu smůly a prostě si nezahrajete. U mě to způsobuje serverový firewall u poskytovatele (Kerio Winroute), se kterým si TDU jednoduše nerozumí. U někoho jiného to je router (třeba některé routery značky Linksys)... Smutné je, že Atari support hraje už pár let mrtvého brouka.
Obecně online mód je silně nedotažený. Slibované MOOR (Massively Open Online Racing) spočívá v maximálně osmi hráčích přítomných v jedné instanci hry současně, což není moc Massive. Takhle si srazy musí lidé dávat v odlehlých částech mapy, jinak se pravděpodobně vzájemně všichni neuvidí. Alespoň že na mapě jich je vidět více (tedy jen ti co jezdí, kdo prohlíží mapu či menu ze hry zmizí).
Zamrzí také fakt, že autoři nedokázali ochránit hru před nájezdy cheaterů. Takhle má každý závod rekordní čas 0,3 sekundy, což v závodě, který profík projede nejdřív za půl hodiny působí přinejmenším komicky. Taktéž rychlostní rekordy se zastavují až na několika tisících km/h.
Poslední znatelnou vadou na kráse je nedostatečné zaoblení kopců, respektive silnic vedoucí přes různá převýšení (jak to jenom říct?). Prostě silnice v kopcích jsou výškově zaoblené stejně jako dvanácti-hraná kostka, takže jízda ve Ferrari na kopcovitém terénu je hotové utrpení... Je to asi daní za obrovské množství silnic zkombinované s omezením X-Boxu a asi i s neschopností programátorů (optimalizace).
Sečteno a podtrženo: TDU jsou nejlepší arkádové závody na PC (pro někoho spolu s Race Driver: GRID) se silně nedotaženým online konceptem. NFS nemá šanci, ještě uvidíme, jak dopadne PC verze Burnoutů.
Edit: Burnout Paradise dopadl u mě tak, že se dokonce vyhoupl nad TDU... Ale i tak zůstává TDU králem mezi serióznějšími arkádami (Burnouti jsou čistokrevnou šílenou arkádou do morku kosti).
Pro: prostředí, auta, pocit z jízdy, Hawai atmosféra...
Proti: bugy, online funkce, cheateři, Atari support