Q.U.B.E. 2 mě velmi mile překvapil. Očekával jsem jen další průměrnou puzzle hru, která se chtěla svézt na vlně popularity vyvolané Portalem, ale nakonec hra předčila moje očekávání. Q.U.B.E. vám dává k dispozici tři základní funkce : trampolínu, krychli a kvádr. Zní jako nuda? Věřte mi, že není. Autoři nakládají s takto jednoduchým konceptem velmi dovedně a originálně.
Hra na vás nijak nespěchá, tempo je pomalejší a jednotlivé mechaniky řešení jsou vám předkládány velmi pečlivě a krásně plynule, díky čemuž se vám nikdy nestane, že byste zabloudili do místnosti ve které si nebudete vědět rady. Geniálně jednoduchá mechanika vám doslova přejde do krve během chvilky a vše je navíc dokonale přehledné. Po vstupu do místnosti stačí jen rychle přehlédnou prostředí a elementy se kterými máte pracovat, a ihned je vám jasné co po vás hra chce. Provedení úkolu lze pak realizovat během několika sekund, maximálně minut pokud jde o poslední akt hry. Skutečně se mi ani jednou nestalo, že bych bloudil po místnosti a hledal co mám kde udělat dlouhé minuty, natož potupně hledat řešení na internetu. Je nutno říct, že puzzly nejsou příliš těžké a pokud je hardcore výzva to co hledáte, asi budete možná zklamaní. Na druhou stranu, já jsem obětování vyšší obtížnosti pro zábavnou a plynulou hratelnost spíš uvítal. Rád bych ještě vypíchnul perfektní odladěnost hry co se týče pohybu a interakce. Vše je absolutně bezchybné - vždy doskočíte tam kam máte doskočit, dosáhnete na co máte dosáhnout a skoky a orientace v prostoru jsou bezproblémové (ano, nárážím na Portal) stejně jako fyzika předmětů. Hra navíc není dlouhá, vyšla mi asi na 4 hodinové sezení, což mi plně vyhovovalo.
Jediné co jsem u hry postrádal je kvalitní příběh. Schválně ho nebudu počítat do hodnocení, protože jsem nehrál první díl, ale bohužel mě příběh a pozadí hry už od začátku nijak nezaujalo a časem jsem o příběh úplně ztratil zájem. Na druhou stranu, vůbec jsem ho u hraní nepostrádal a hru jsem si i tak užil. Kdyby byla do hry přidána silnější dějová linka, věřím že by se mohl Q.U.B.E. směle měřit i s králi puzzle her, jako je Portal nebo Talos Principle.
Hra na vás nijak nespěchá, tempo je pomalejší a jednotlivé mechaniky řešení jsou vám předkládány velmi pečlivě a krásně plynule, díky čemuž se vám nikdy nestane, že byste zabloudili do místnosti ve které si nebudete vědět rady. Geniálně jednoduchá mechanika vám doslova přejde do krve během chvilky a vše je navíc dokonale přehledné. Po vstupu do místnosti stačí jen rychle přehlédnou prostředí a elementy se kterými máte pracovat, a ihned je vám jasné co po vás hra chce. Provedení úkolu lze pak realizovat během několika sekund, maximálně minut pokud jde o poslední akt hry. Skutečně se mi ani jednou nestalo, že bych bloudil po místnosti a hledal co mám kde udělat dlouhé minuty, natož potupně hledat řešení na internetu. Je nutno říct, že puzzly nejsou příliš těžké a pokud je hardcore výzva to co hledáte, asi budete možná zklamaní. Na druhou stranu, já jsem obětování vyšší obtížnosti pro zábavnou a plynulou hratelnost spíš uvítal. Rád bych ještě vypíchnul perfektní odladěnost hry co se týče pohybu a interakce. Vše je absolutně bezchybné - vždy doskočíte tam kam máte doskočit, dosáhnete na co máte dosáhnout a skoky a orientace v prostoru jsou bezproblémové (ano, nárážím na Portal) stejně jako fyzika předmětů. Hra navíc není dlouhá, vyšla mi asi na 4 hodinové sezení, což mi plně vyhovovalo.
Jediné co jsem u hry postrádal je kvalitní příběh. Schválně ho nebudu počítat do hodnocení, protože jsem nehrál první díl, ale bohužel mě příběh a pozadí hry už od začátku nijak nezaujalo a časem jsem o příběh úplně ztratil zájem. Na druhou stranu, vůbec jsem ho u hraní nepostrádal a hru jsem si i tak užil. Kdyby byla do hry přidána silnější dějová linka, věřím že by se mohl Q.U.B.E. směle měřit i s králi puzzle her, jako je Portal nebo Talos Principle.
Pro: Herní mechanika, plynulost hry, přehlednost, odladění pohybu
Proti: Slabší příběh