Firewatch dohráno ve dvou sessions za celkem 4 hodiny a pár drobných. Koupeno (na GOGu) se slevou za 5 ojro. Za cenu beze slevy (20 ojro) by mi Firewatch (aka požární hlídka) připadal trošku moc.
Ohodnotit tohle dílko je opravdu nelehké. Některé aspekty hry jsou naprosto bezvadné a dokonalé, jiné jsou jakože spíše nejsou.
Tohle je totiž víc než hra takovej semi-interaktivní film z pohledu z první osoby. Ve skutečnosti zde chybí mechanismy, které dělají hru hrou. Jediná interaktivita co firewatch nabízí je chození a možnost vybrat si z dialogových voleb. Jinak zde není ale opravdu lautr žádná herní mechanika. Možná vás napadá, že ve spoustě her těch mechanik vlastně také není moc. Ve hrách o autech řídíte auto, ve střílečce běháte, mačkáte čudlíky (na otevírání dveří) a střílíte. Tady je to ale přesto jiné a můj pocit je, že ve Firewatch je chození dotaženo do takové sterilní formy. Vy totiž nemůžete nikam spadnout, nemůžete se nijak unavit, není potřeba nikdy popoběhnout, není potřeba nikdy řešit kudy půjdete. Druhá aktivita je mluvení do vysílačky. Tahle aktivita je rozhodně mnohem zábavnější než chození. Sice pokud se nepletu nevede k žádným zvratům a konec je jen jeden, dialogy jsou ale bezvadně napsané a snad u žádné jiné hry jsem necítíl díky pohledu první osoby a citlivě napsaným dialogům a volbám, co můžete říct/odpovědět, takové immersion jako zde.
To, co Firewatch dělá opravdu naprosto bezvadně a skvěle, je atmosféra, která je vystavěná na velmi dobrém, uvěřitelném a neskutečně citlivě vymyšleném příběhu. Zasazeno do graficky krásně tvarovaných kulis přírody národního parku a podtrženo krásně napsanou (v případě Firewatch opravdu kráááásně) a do příběhu a na specifická místa skvěle zakomponovanou hudební složkou. Mapa budí dojem velkého openworldu, ačkoliv je spíše malá a koridorová, střídají se zde ale denní doby, počasí a různé atmosférické efekty (ačkoliv tohle není úplně přesně řečeno) a opakovaný průchod stejnými místy nenudí, protože se vždy děje něco nového a atmosféra je vždy jiná.
Za speciální zmínku stojí začátek hry, ze kterého jsem měl husí kůži. Prvních 30 minut totiž je naprosto nefalšovaných 100%, ono je to totiž i dál stejně dobré, akorát po odpadnutí úvodního wow efektu vám může začít připadat, že zde vlastně chybí interaktivita, která by nějak skutečným způsobem, jež by navozoval dojem, že to je na vás, ovlivňovala průchod hrou.
Shrnutí:
Po umělecké stránce (příběh, hudba, dialogy, prostředí, atmosféra) naprosto 100% zážitek.
Po herní stránce musím dát 60% protože celkem nuda. Ačkoliv zlepšují to alespoň dialogové volby a např. pohyb po krajině za pomoci kompasu a orientaci s mapou (hrál jsem bez zobrazování vlastní pozice na mapě a s vypnutým HUD). Výsledek je 80%. Firewatch rozhodně stojí za 4 hodiny času (imho ale už ne za 20 ojro, takže bych počkal na slevu).
Ohodnotit tohle dílko je opravdu nelehké. Některé aspekty hry jsou naprosto bezvadné a dokonalé, jiné jsou jakože spíše nejsou.
Tohle je totiž víc než hra takovej semi-interaktivní film z pohledu z první osoby. Ve skutečnosti zde chybí mechanismy, které dělají hru hrou. Jediná interaktivita co firewatch nabízí je chození a možnost vybrat si z dialogových voleb. Jinak zde není ale opravdu lautr žádná herní mechanika. Možná vás napadá, že ve spoustě her těch mechanik vlastně také není moc. Ve hrách o autech řídíte auto, ve střílečce běháte, mačkáte čudlíky (na otevírání dveří) a střílíte. Tady je to ale přesto jiné a můj pocit je, že ve Firewatch je chození dotaženo do takové sterilní formy. Vy totiž nemůžete nikam spadnout, nemůžete se nijak unavit, není potřeba nikdy popoběhnout, není potřeba nikdy řešit kudy půjdete. Druhá aktivita je mluvení do vysílačky. Tahle aktivita je rozhodně mnohem zábavnější než chození. Sice pokud se nepletu nevede k žádným zvratům a konec je jen jeden, dialogy jsou ale bezvadně napsané a snad u žádné jiné hry jsem necítíl díky pohledu první osoby a citlivě napsaným dialogům a volbám, co můžete říct/odpovědět, takové immersion jako zde.
To, co Firewatch dělá opravdu naprosto bezvadně a skvěle, je atmosféra, která je vystavěná na velmi dobrém, uvěřitelném a neskutečně citlivě vymyšleném příběhu. Zasazeno do graficky krásně tvarovaných kulis přírody národního parku a podtrženo krásně napsanou (v případě Firewatch opravdu kráááásně) a do příběhu a na specifická místa skvěle zakomponovanou hudební složkou. Mapa budí dojem velkého openworldu, ačkoliv je spíše malá a koridorová, střídají se zde ale denní doby, počasí a různé atmosférické efekty (ačkoliv tohle není úplně přesně řečeno) a opakovaný průchod stejnými místy nenudí, protože se vždy děje něco nového a atmosféra je vždy jiná.
Za speciální zmínku stojí začátek hry, ze kterého jsem měl husí kůži. Prvních 30 minut totiž je naprosto nefalšovaných 100%, ono je to totiž i dál stejně dobré, akorát po odpadnutí úvodního wow efektu vám může začít připadat, že zde vlastně chybí interaktivita, která by nějak skutečným způsobem, jež by navozoval dojem, že to je na vás, ovlivňovala průchod hrou.
Shrnutí:
Po umělecké stránce (příběh, hudba, dialogy, prostředí, atmosféra) naprosto 100% zážitek.
Po herní stránce musím dát 60% protože celkem nuda. Ačkoliv zlepšují to alespoň dialogové volby a např. pohyb po krajině za pomoci kompasu a orientaci s mapou (hrál jsem bez zobrazování vlastní pozice na mapě a s vypnutým HUD). Výsledek je 80%. Firewatch rozhodně stojí za 4 hodiny času (imho ale už ne za 20 ojro, takže bych počkal na slevu).