Diablo pro dětské hráče
Jinak si to neumím vysvětlit. Neberte mě špatně, každý nějak musí začínat s pravidelnou dávkou emocí, když umřete těsně u finálního boje a není nic na světě, co by Vás mohlo oživit a i prostředí Minecraftu není vyloženě marné, ale něco, něco tomu chybí. Ale vezmeme to hezky popořadě.
Zaprvé musím ocenit to, že je v den vydání součástí Game Passu od Microsoftu. Peníze bych za to v takové výši nedal. A důvod? Je to příliš krátké. A to je možná problém celé hry. Hru projedete za necelých 7-8 hodin, podle toho, jak se Vám zadaří umřít. Mě se to dokonce povedlo 8krát. Z toho jsem dvakrát musel opakovat jednu mapu. Ale to zase odbíhám. Takže jdeme na jednotlivé části.
Gameplay. Diablovka ve světě Minecraftu, který si bere od jiných her tohoto žánrů krapet toho a krapet toho. Začneme u postavy. Nudná šeď a navíc zajímavější postavy odemykatelné skrze budoucí DLC. První zápor. Zadruhé, žádná normální postava Vás nezaujme. A vlastně je jedno, co vyberete. Postavu bychom tedy měly. Mechanika hry samotné se spoléhá na kombinaci palné zbraně a něčeho, čím umlátíte nebohého Zombii k smrti. Podruhé. A to je celé. Nemůžete tedy vytvořit mocného mága, co metá blesky z nebe nebo štíhlou amazonku, co všechny specializuje na boj s lukem. I když, povedlo se mi narvat jeden předmět na luk:) Každá zbraň pak má vlastnosti, které odemykáte pomocí expení. 1. úroveň=1 level měna, 2. úroveň=2 levely měny a nakonec, kdo by to čekal. 3. úroveň za 3 levely měny. A čím vzácnější zbraň, tím více možností na ni přidat schopnost. Od 0 až po 3. To samé pak platí pro střelnou zbraň. Jo a zapomněl bych, samotná postava a její armor. Většina má 3 aspekty vlastností a i tři úrovně dalších přidaných schopností. Tedy celkově 9 módů, 3 druhy přidaných módů, tedy můžete na své postavě vytvořit 729 možností, pokud máte tři ultra vzácné věci. Na papíře to zní mnohem lépe než ve skutečnosti, protože těch použitelných schopností je minimum. K tomu 3 aktivní sloty na schopnosti, co ovlivňují postavu, Vaše zbraně nebo vyvolané společníky. Já třeba běhal s lamou, mrazivými šípy a ohňostrojem, co zabíjel. A to je celý gameplay. Není to žádné PoE nebo i osekané Diablo III. Toto je ještě jednoduší, aby to pochopil i mladší hráč. Stačí to? Ne. Hraje se to špatně? Ne. Zamrzí málo možností? Ano. Co je ale nejhorší je počet životů na mapu. A to celé 3 životy. Jakmile Vám ale "zmizí", ukončuje se daná mapa a musíte ji jet céééličkou znovu. A zapomeňte na nějaké teleporty nebo funkční herní měnu. Nic takového tady není. Jenom nějaký random týpek, co Vás stejně dá houpeles za Vaše emeraldy:)
Prostředí a nepřátelé. Starý dobrý Minecraft. Kdo čeká něco jiného, bude zklamán, kdo čeká koule místo kostek, tak bude zklamán. Ve hře jsem napočítal cca zhruba 15 "druhů" nepřátel, kdy polovina z nich jsou modifikace již existujících monster, co Vás prohání ve světě Minceraftu. Mapy jsou rozlehlé, krásně udělané tak, že ani kostička u Vašeho oka nezůstane suchá. Některé mapy jsou prošpikovány pastmi, jiné působí jako klasický Duke, co hledá zatracenou kartu, v tomto případě náramně vtipně vyřešený klíč, aby postoupil dál v mapě. Nic nového, nic zázračného. Ale pěkně se na to dívá, pěkně se v tom chodí. Ale to je tak všechny. Nepřátelé nejsou kdo ví jak chytří, přeci jenom je to Diablovka, ale občas by potěšilo, kdyby se některé druhy nepřátel tupě nezasekávaly o terén a Vy je pak z pohodlí své palné zbraně v klidu a pohodě nezlikvidovali. Ano, některé druhý nepřátel jsou nápadité jako například mágové, co házejí zápalné lektvary a zároveň se léčí. Nebo sladká žužu zelená kostička, co znáte z klasického Minecraftu. Vyjmenovávat nepřátelé je pro milovníky tohoto univerza zbytečné. Jsou tam a Vy je budete milovat. Ke smrti a ještě dál.
A to je vlastně všechno. Zvláštní počin, který je určen zejména pro mladší publikum a pro milovníky Minecraftu. Není to ideální hra, není ani dlouhá, po dojetí už ji těžko znovu zapnete, ale má své kouzlo. Minimálně ve zpracování světa, nepřátel a prostě toho, že konečně je to hratelná hra z prostředí Minecraftu byť s nulovým porno příběhem, ale pořád lepší jak tak "interaktivní" *něco*, co vyšlo také ze světa Minecraftu. Rozhodně doporučuji za vyzkoušení v rámci Game Passu. Co bohužel nemohu hodnotit i MP část. Nikoho jsem za celou dobu hraní nemohl sehnat. Jako jsem tu hru procházel sám a mé zlé dvojče se nechtělo připojit. Je to škoda, možná by mě pak hra samotná bavila víc, kdyby vedle mě pochodoval někdo s mečem a srdcem kostičkovým. Takto jsme skončili na půli cesty a hra bude hodně rychle ve slevových akcích.
Jinak si to neumím vysvětlit. Neberte mě špatně, každý nějak musí začínat s pravidelnou dávkou emocí, když umřete těsně u finálního boje a není nic na světě, co by Vás mohlo oživit a i prostředí Minecraftu není vyloženě marné, ale něco, něco tomu chybí. Ale vezmeme to hezky popořadě.
Zaprvé musím ocenit to, že je v den vydání součástí Game Passu od Microsoftu. Peníze bych za to v takové výši nedal. A důvod? Je to příliš krátké. A to je možná problém celé hry. Hru projedete za necelých 7-8 hodin, podle toho, jak se Vám zadaří umřít. Mě se to dokonce povedlo 8krát. Z toho jsem dvakrát musel opakovat jednu mapu. Ale to zase odbíhám. Takže jdeme na jednotlivé části.
Gameplay. Diablovka ve světě Minecraftu, který si bere od jiných her tohoto žánrů krapet toho a krapet toho. Začneme u postavy. Nudná šeď a navíc zajímavější postavy odemykatelné skrze budoucí DLC. První zápor. Zadruhé, žádná normální postava Vás nezaujme. A vlastně je jedno, co vyberete. Postavu bychom tedy měly. Mechanika hry samotné se spoléhá na kombinaci palné zbraně a něčeho, čím umlátíte nebohého Zombii k smrti. Podruhé. A to je celé. Nemůžete tedy vytvořit mocného mága, co metá blesky z nebe nebo štíhlou amazonku, co všechny specializuje na boj s lukem. I když, povedlo se mi narvat jeden předmět na luk:) Každá zbraň pak má vlastnosti, které odemykáte pomocí expení. 1. úroveň=1 level měna, 2. úroveň=2 levely měny a nakonec, kdo by to čekal. 3. úroveň za 3 levely měny. A čím vzácnější zbraň, tím více možností na ni přidat schopnost. Od 0 až po 3. To samé pak platí pro střelnou zbraň. Jo a zapomněl bych, samotná postava a její armor. Většina má 3 aspekty vlastností a i tři úrovně dalších přidaných schopností. Tedy celkově 9 módů, 3 druhy přidaných módů, tedy můžete na své postavě vytvořit 729 možností, pokud máte tři ultra vzácné věci. Na papíře to zní mnohem lépe než ve skutečnosti, protože těch použitelných schopností je minimum. K tomu 3 aktivní sloty na schopnosti, co ovlivňují postavu, Vaše zbraně nebo vyvolané společníky. Já třeba běhal s lamou, mrazivými šípy a ohňostrojem, co zabíjel. A to je celý gameplay. Není to žádné PoE nebo i osekané Diablo III. Toto je ještě jednoduší, aby to pochopil i mladší hráč. Stačí to? Ne. Hraje se to špatně? Ne. Zamrzí málo možností? Ano. Co je ale nejhorší je počet životů na mapu. A to celé 3 životy. Jakmile Vám ale "zmizí", ukončuje se daná mapa a musíte ji jet céééličkou znovu. A zapomeňte na nějaké teleporty nebo funkční herní měnu. Nic takového tady není. Jenom nějaký random týpek, co Vás stejně dá houpeles za Vaše emeraldy:)
Prostředí a nepřátelé. Starý dobrý Minecraft. Kdo čeká něco jiného, bude zklamán, kdo čeká koule místo kostek, tak bude zklamán. Ve hře jsem napočítal cca zhruba 15 "druhů" nepřátel, kdy polovina z nich jsou modifikace již existujících monster, co Vás prohání ve světě Minceraftu. Mapy jsou rozlehlé, krásně udělané tak, že ani kostička u Vašeho oka nezůstane suchá. Některé mapy jsou prošpikovány pastmi, jiné působí jako klasický Duke, co hledá zatracenou kartu, v tomto případě náramně vtipně vyřešený klíč, aby postoupil dál v mapě. Nic nového, nic zázračného. Ale pěkně se na to dívá, pěkně se v tom chodí. Ale to je tak všechny. Nepřátelé nejsou kdo ví jak chytří, přeci jenom je to Diablovka, ale občas by potěšilo, kdyby se některé druhy nepřátel tupě nezasekávaly o terén a Vy je pak z pohodlí své palné zbraně v klidu a pohodě nezlikvidovali. Ano, některé druhý nepřátel jsou nápadité jako například mágové, co házejí zápalné lektvary a zároveň se léčí. Nebo sladká žužu zelená kostička, co znáte z klasického Minecraftu. Vyjmenovávat nepřátelé je pro milovníky tohoto univerza zbytečné. Jsou tam a Vy je budete milovat. Ke smrti a ještě dál.
A to je vlastně všechno. Zvláštní počin, který je určen zejména pro mladší publikum a pro milovníky Minecraftu. Není to ideální hra, není ani dlouhá, po dojetí už ji těžko znovu zapnete, ale má své kouzlo. Minimálně ve zpracování světa, nepřátel a prostě toho, že konečně je to hratelná hra z prostředí Minecraftu byť s nulovým porno příběhem, ale pořád lepší jak tak "interaktivní" *něco*, co vyšlo také ze světa Minecraftu. Rozhodně doporučuji za vyzkoušení v rámci Game Passu. Co bohužel nemohu hodnotit i MP část. Nikoho jsem za celou dobu hraní nemohl sehnat. Jako jsem tu hru procházel sám a mé zlé dvojče se nechtělo připojit. Je to škoda, možná by mě pak hra samotná bavila víc, kdyby vedle mě pochodoval někdo s mečem a srdcem kostičkovým. Takto jsme skončili na půli cesty a hra bude hodně rychle ve slevových akcích.
Pro: Minecraftodiablo; Herní prostředí; Snaha vtáhnout do žánru H&S i mladší hráče
Proti: Herní doba; Možnosti herní postavy; Samotný výběr postavy; Nulový příběh; Vysoká cena mimo Game Pass