Středověk, a s ním spojené budování, obléhání a dobývání hradů mě vždy fascinoval a docela citelně mi v žánru strategií chyběla hra, která by se věnovala hradům v širším měřítku. A přitom i ve strategiích, které vyšly před Strongholdem, šlo stavět hrady, jenže zpravidla to byla jedna budova postavená během pár sekund, která sloužila k ochraně základny. A v tomhle je Stronghold jiný. Základnu zde představuje pravý středověký hrad se svými zdmi, věžemi, budovami, obyvateli a zákonitostmi. Ekonomická část hry není zbytečně složitá, je snadná na pochopení a v rámci možností i zábavná(vedlejší ekonomická kampaň), ale to nejlepší co Stronghold nabízí je pro mě jednoznačně bojová část. Hra sice nenabízí závratné množství jednotek, ale vůbec mi to při hraní nevadilo. Pro někoho bude asi nejzajímavější hlavní bojová kampaň, která rozhodně má co nabídnout - je zábavná, dlouhá a humorněji pojatá(hlavní protivníci Krysa, Had, Prase a Vlk:)). Já mám ale nejvíc v oblibě mód obležení, u něhož jsem strávil spoustu času. Obrana a dobývání hradů je ve Strongholdu zpracováno naprosto výtečně. Obléhací stroje jsou samozřejmostí, ale velmi mě potěšilo podkopávání hradeb, hloubení vodního příkopu(zvedací most je parádní) a jeho zasypávání v případě útoku, pasti s kůly, olejové skvrny, které přemění zápalné šípy v ohnivé peklo nebo možnost lití vroucího oleje z hradeb na hlavy nepřátel. Při obraně malého hradu s pár desítkami vojáků, na které útočila mnohonásobná přesila za hraní zlověstné hudby, jsem slintal blahem. Editor je taktéž skvělý a dá se v něm do sytosti vyřádit a postavit si hrad podle svého gusta. Sečteno podtrženo, u málokteré strategie jsem se bavil tak jako u Strongholdu, a právem se řadí nejen mezi moje nejoblíbenější strategie, ale i mezi nejoblíbenější hry vůbec.
35 let • student • ČR - kraj Zlínský
Pro: Bojová část hry, výborná kampaň, osvěžující hratelnost.
Proti: Návykovost.