První ze dvou částí DLC pro Pokémon Sword a Shield, Isle of Armor, je třeba brát pouze jako nutnou bonusovou výplň při čekání (toto píšu ani ne týden po vydání) na opravdový klenot této generace – Crown Tundra. Ne že by byl IoA v něčem špatný, ale hype zkrátka nastavil mnohem vyšší očekávání, zejména co se podoby ostrova týče. I přesto přinesl nový ostrov několik příjemných zážitků.
Jakmile stáhnete obsah (klikněte pluskem na ikonu hry a zvolte Software update) ke svojí verzi hry, spadne vám do inventáře lístek na vlak z Wedgehurstu (první městečko s nádražím, které jste navštívili) a za chvilku už dýcháte mořský ostrovní vzduch. Čerstvý pohled na okolí vám napoví, že proběhla jedna velká změna; a sice, že celé prostředí ostrova je otevřený prostor s volným pohybem, takže nehrozí žádné oddělování instancemi. Můžete si také hned vybrat, zda se dáte na průzkum ostrova nebo do blízkého doja a plnit příběhové úkoly. Pokud se rozhodnete pro to druhé, svedete nejdřív nějaké to bojové škádlení s novým rivalským trenérem či trenérkou (psychický Avery v Shield a poison Klara ve Sword) a pod vedením starého mistra Mustarda, jenž učil i samotného Leona, započnete cestu nejlepšího trenéra na ostrově.
Během krátké doby odemknete vychytávku, po které volali hráči již několik generací her – váš Pokémon chodí za vámi volně po venku! Ale nebojte, jde to případně vypnout u malého kluka v převleku Pikachu.
Největším lákadlem ostrovního DLC je ale rozšířený pokédex. Isle of Armor má k plnění zcela vlastní, složený z několika Pokémonů již viděných ve Sword/Shield; a celé jedné stovky dalších, přičemž je to převážně mix předchozích generací; opravdu nových je tu ve skutečnosti jenom několik, ale zato jsou legendární – Zarude (který je odemčen až s premiérou filmu Coco), Kubfu, jehož si musíte zasloužit v doju od Mustarda a jeho evoluce Urshifu, jenž má dvě možné formy dark a water podle bojového stylu Single Strike a Rapid Strike. Vybrat si můžete však jen jednu formu a k tomuto účelu jsou na ostrově dvě věže sloužící jako bojový trial, na jehož konci se skrývá klíč k evoluci. Pokud se rozhodnete pro jednu věž, druhá se vám nadobro uzavře. Mimochodem, hra vám nezaregistruje Pokémony, když si je přetáhnete z Home, ale stačí je uložit do množírny a zase je vzít zpět, a je to – odměna za kompletaci pokédexu může být pro leckoho lákavá (korunka místo čepičky, ale především Mark Charm zvyšující šanci na chycení Pokémona se značkou/symbolem).
Kromě těchto Pokémonů ostrov představuje i evoluci pro Slowpoka, galarského Slowbro. Jejich linie se ostatně stala jakýmsi maskotem ostrovního DLC. Vývin zajistíte sběrem 8 Galarican Twigs a na drobném ostrůvku u pobřeží ho provede NPC.
Mimo vzácné Pokémony se objevila další zajímavost, a sice možnost uvařit příšerkám polévku zvanou Max Soup, po které mohou obdržet svoji gigantamax formu. Samozřejmě se jedná jen o ty Pokémony, kterým je umožněna. Nově například Venusaur nebo Blastoise (velmi cool), ale i všechny evoluce z galarských startérů. Neměl bych zapomenout ani na Urshifu. Polévka se dá uvařit z hub rostoucích na ostrově.
Co se týče samotné rozlohy ostrova, ten je zhruba tak velký jako původní Wild area, ale dá se jezdit i kolem pobřeží a všelijakých malých skalisek, návrší a drobných přístupných ploch. Všude se něco hýbe nebo blýská (předměty ke sbírání) a už když jen vjedete na kole na vodu, okamžitě se někde vynoří Sharpedo a jde po vás, takže pokud chcete uniknout, máte co dělat. Kolo je další věc, kterou jde nyní změnit buď do bílé nebo černé varianty a při jízdě se za vámi tvoří barevná čára s odskakujícími hvězdičkami. Postupně můžete upravovat vlastní zjev dalšími účesy a oblečením (v pozdější části hledejte na nádraží gentlemana v obleku).
Samotné lokace na povrchu ostrova jsou poměrně variabilní. Všude se klikatí členité cestičky, jsou tam pahorkatiny, zátoky, nížiny, les a několik jeskyní s malým labyrintem, ale bohužel celý prostor působí poněkud chudě a vlastně to je s menší rozlohou ostrova to jediné, co mi na tomto rozšíření doopravdy vadí a za něj strhávám body dolů. Jeskyně jsou jenom duté chodby, nikde žádné krápníky; textury jsou všude stejně nezajímavé. Opravdu škoda, protože jinak by se mi tam docela líbilo a udělal bych si z ostrova herní domov.
Tvůrci také před vydáním slibovali scalování levelů okolních Pokémonů, ale to se jim tak úplně nepovedlo, a tak jsou všichni na levelu 60. Když si vezmete do party jakéhokoli Pokémona na levelu 100, tak máte příběh tohoto rozšíření za 2-3 hodiny dohraný. Opravdu se žádná výzva nekoná. Ale to ani nikdo nečekal. Opravdové hraní stejně začíná až po dohrání příběhu, abyste zkompletovali pokédex nebo bojovali v raidech. A pamatujete si na vaši sbírku wattů z původní hry? Možná jste nějaké utratili s vědomím, že už žádné další nikdy nebudete potřebovat, ale chyba lávky. Za pomoci wattů totiž můžete prostřednictvím Mustardovy zlatokopecké ženy Honey vylepšovat dojo o různé vychytávky, jako třeba léčení Pokémonů v šatně (na celém ostrově není jediné pokécentrum), přidání automatů na pití a vitaminy, nebo i odemčení jednoho zajímavého zápasu. A bude jich potřeba HODNĚ (konkrétně dohromady na finální upgrade 3,280,000 wattů). Další zajímavou aktivitou může být hledání zakopaných Diglettů po celém území ostrova. Když jich najdete až 150, dostanete od speciálního NPC postupně všechny alolanské pokémoní formy (alolanský Exeggutor vypadá při chůzi za vámi docela komicky) a jednoho alolanského startéra s hidden abilitou. Můžete se také věnovat sběru ingrediencí pro Cram-o-matic, přístroj na výrobu nejrůznějších užitečných nebo vzácných předmětů nebo měnit územní varianty za Pokémony z jiných regionů u NPC rozesetých po okolí. Také se odemkne nový typ zápasů o BP zvaný Restricted Sparring, kde proti různým trenérům bojujete s tříčlenným týmem, jenž ale musí být sestaven vždy podle jednoho typu. Pak je tu možno sbírat také Armorite Ore, surovinu potřebnou pro kopáče dalších Armorite Ore anebo pro kopáče wattů; ale taky pro jednu slečnu, která vám u Pokémona vymaže všechna EVs, abyste s ním mohli začít znovu. A to je tak vše, co mě z hlavy zrovna napadá.
Jinak stále se dějí nějaké eventy a aktuálně je nejžhavější raid na Zeraoru, kterého nejde chytit. Ale když ho do 28. června porazí milion hráčů, tak všichni dostanou do Home jednoho shiny Zeraoru (hráči také musí vytvořit pohyb při přesunu do/z Home, aby ho mohli dostat). Je docela snadné ho porazit, na rozdíl od zimního Mewtwo.
EDIT: Zeraora byl poražen, hráči jej dostali do Home a navrch Armorite ore za každých 100,000 čísel navíc, tedy dohromady 8 kousků - ty se dají dostat přes kód v mystery gifts ve hře.
Pokud tedy mám nějak shrnout pocity, tak jsem vlastně dostal vše, co jsem od ostrova čekal. Z trailerů bylo směřování tohoto rozšíření zcela očividné. Ale stejně se všichni nejvíc těšíme na exploraci Tundry a její legendárky.
---
Zajímavosti a detailní historii o vydání prvních Pokémonů najdete v mém komentáři k Pokémon Green.
Jakmile stáhnete obsah (klikněte pluskem na ikonu hry a zvolte Software update) ke svojí verzi hry, spadne vám do inventáře lístek na vlak z Wedgehurstu (první městečko s nádražím, které jste navštívili) a za chvilku už dýcháte mořský ostrovní vzduch. Čerstvý pohled na okolí vám napoví, že proběhla jedna velká změna; a sice, že celé prostředí ostrova je otevřený prostor s volným pohybem, takže nehrozí žádné oddělování instancemi. Můžete si také hned vybrat, zda se dáte na průzkum ostrova nebo do blízkého doja a plnit příběhové úkoly. Pokud se rozhodnete pro to druhé, svedete nejdřív nějaké to bojové škádlení s novým rivalským trenérem či trenérkou (psychický Avery v Shield a poison Klara ve Sword) a pod vedením starého mistra Mustarda, jenž učil i samotného Leona, započnete cestu nejlepšího trenéra na ostrově.
Během krátké doby odemknete vychytávku, po které volali hráči již několik generací her – váš Pokémon chodí za vámi volně po venku! Ale nebojte, jde to případně vypnout u malého kluka v převleku Pikachu.
Největším lákadlem ostrovního DLC je ale rozšířený pokédex. Isle of Armor má k plnění zcela vlastní, složený z několika Pokémonů již viděných ve Sword/Shield; a celé jedné stovky dalších, přičemž je to převážně mix předchozích generací; opravdu nových je tu ve skutečnosti jenom několik, ale zato jsou legendární – Zarude (který je odemčen až s premiérou filmu Coco), Kubfu, jehož si musíte zasloužit v doju od Mustarda a jeho evoluce Urshifu, jenž má dvě možné formy dark a water podle bojového stylu Single Strike a Rapid Strike. Vybrat si můžete však jen jednu formu a k tomuto účelu jsou na ostrově dvě věže sloužící jako bojový trial, na jehož konci se skrývá klíč k evoluci. Pokud se rozhodnete pro jednu věž, druhá se vám nadobro uzavře. Mimochodem, hra vám nezaregistruje Pokémony, když si je přetáhnete z Home, ale stačí je uložit do množírny a zase je vzít zpět, a je to – odměna za kompletaci pokédexu může být pro leckoho lákavá (korunka místo čepičky, ale především Mark Charm zvyšující šanci na chycení Pokémona se značkou/symbolem).
Kromě těchto Pokémonů ostrov představuje i evoluci pro Slowpoka, galarského Slowbro. Jejich linie se ostatně stala jakýmsi maskotem ostrovního DLC. Vývin zajistíte sběrem 8 Galarican Twigs a na drobném ostrůvku u pobřeží ho provede NPC.
Mimo vzácné Pokémony se objevila další zajímavost, a sice možnost uvařit příšerkám polévku zvanou Max Soup, po které mohou obdržet svoji gigantamax formu. Samozřejmě se jedná jen o ty Pokémony, kterým je umožněna. Nově například Venusaur nebo Blastoise (velmi cool), ale i všechny evoluce z galarských startérů. Neměl bych zapomenout ani na Urshifu. Polévka se dá uvařit z hub rostoucích na ostrově.
Co se týče samotné rozlohy ostrova, ten je zhruba tak velký jako původní Wild area, ale dá se jezdit i kolem pobřeží a všelijakých malých skalisek, návrší a drobných přístupných ploch. Všude se něco hýbe nebo blýská (předměty ke sbírání) a už když jen vjedete na kole na vodu, okamžitě se někde vynoří Sharpedo a jde po vás, takže pokud chcete uniknout, máte co dělat. Kolo je další věc, kterou jde nyní změnit buď do bílé nebo černé varianty a při jízdě se za vámi tvoří barevná čára s odskakujícími hvězdičkami. Postupně můžete upravovat vlastní zjev dalšími účesy a oblečením (v pozdější části hledejte na nádraží gentlemana v obleku).
Samotné lokace na povrchu ostrova jsou poměrně variabilní. Všude se klikatí členité cestičky, jsou tam pahorkatiny, zátoky, nížiny, les a několik jeskyní s malým labyrintem, ale bohužel celý prostor působí poněkud chudě a vlastně to je s menší rozlohou ostrova to jediné, co mi na tomto rozšíření doopravdy vadí a za něj strhávám body dolů. Jeskyně jsou jenom duté chodby, nikde žádné krápníky; textury jsou všude stejně nezajímavé. Opravdu škoda, protože jinak by se mi tam docela líbilo a udělal bych si z ostrova herní domov.
Tvůrci také před vydáním slibovali scalování levelů okolních Pokémonů, ale to se jim tak úplně nepovedlo, a tak jsou všichni na levelu 60. Když si vezmete do party jakéhokoli Pokémona na levelu 100, tak máte příběh tohoto rozšíření za 2-3 hodiny dohraný. Opravdu se žádná výzva nekoná. Ale to ani nikdo nečekal. Opravdové hraní stejně začíná až po dohrání příběhu, abyste zkompletovali pokédex nebo bojovali v raidech. A pamatujete si na vaši sbírku wattů z původní hry? Možná jste nějaké utratili s vědomím, že už žádné další nikdy nebudete potřebovat, ale chyba lávky. Za pomoci wattů totiž můžete prostřednictvím Mustardovy zlatokopecké ženy Honey vylepšovat dojo o různé vychytávky, jako třeba léčení Pokémonů v šatně (na celém ostrově není jediné pokécentrum), přidání automatů na pití a vitaminy, nebo i odemčení jednoho zajímavého zápasu. A bude jich potřeba HODNĚ (konkrétně dohromady na finální upgrade 3,280,000 wattů). Další zajímavou aktivitou může být hledání zakopaných Diglettů po celém území ostrova. Když jich najdete až 150, dostanete od speciálního NPC postupně všechny alolanské pokémoní formy (alolanský Exeggutor vypadá při chůzi za vámi docela komicky) a jednoho alolanského startéra s hidden abilitou. Můžete se také věnovat sběru ingrediencí pro Cram-o-matic, přístroj na výrobu nejrůznějších užitečných nebo vzácných předmětů nebo měnit územní varianty za Pokémony z jiných regionů u NPC rozesetých po okolí. Také se odemkne nový typ zápasů o BP zvaný Restricted Sparring, kde proti různým trenérům bojujete s tříčlenným týmem, jenž ale musí být sestaven vždy podle jednoho typu. Pak je tu možno sbírat také Armorite Ore, surovinu potřebnou pro kopáče dalších Armorite Ore anebo pro kopáče wattů; ale taky pro jednu slečnu, která vám u Pokémona vymaže všechna EVs, abyste s ním mohli začít znovu. A to je tak vše, co mě z hlavy zrovna napadá.
Jinak stále se dějí nějaké eventy a aktuálně je nejžhavější raid na Zeraoru, kterého nejde chytit. Ale když ho do 28. června porazí milion hráčů, tak všichni dostanou do Home jednoho shiny Zeraoru (hráči také musí vytvořit pohyb při přesunu do/z Home, aby ho mohli dostat). Je docela snadné ho porazit, na rozdíl od zimního Mewtwo.
EDIT: Zeraora byl poražen, hráči jej dostali do Home a navrch Armorite ore za každých 100,000 čísel navíc, tedy dohromady 8 kousků - ty se dají dostat přes kód v mystery gifts ve hře.
Pokud tedy mám nějak shrnout pocity, tak jsem vlastně dostal vše, co jsem od ostrova čekal. Z trailerů bylo směřování tohoto rozšíření zcela očividné. Ale stejně se všichni nejvíc těšíme na exploraci Tundry a její legendárky.
---
Zajímavosti a detailní historii o vydání prvních Pokémonů najdete v mém komentáři k Pokémon Green.
Pro: Noví Pokémoni a rozšířený pokédex; nové gigantmax formy; polívka; ostrov; dojo.
Proti: Krátká herní doba; velmi snadná obtížnost; poněkud chudší design povrchu ostrova.; Sharpedo; too much water.