Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Ondřej • 27 let • ČR - kraj Praha

Komentář

Přejít na komentáře

Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise

  • Switch 60
První díl této série je pro mě do teď srdcová záležitost, která i přes šílenou optimalizaci, dokázala vykouzlit skvěle napsaný příběh, zapamatovatelné charaktery a momenty. Z toho důvodu jsem byl silně natěšený jakmile byl oznámen druhý díl a tak nějak jsem slepě doufal že díky exkluzivitě pro Switch budou mít tvůrci i větší budget.

Pravdou ale je, že budget očividně měli tvůrce ještě menší než u jedničky a podle toho to vypadá. Hra byla ještě v horším technickém stavu než jednčka, vše co bylo skvělé na prvním díle se vyškrtalo, cut-scény jsou mnohem více amatérské, město nemá už takovou atmosféru a hra je až přeplněná cenzurou co se gore scén týče. Je to prostě silné zklamání které ve mě zanechalo hořkou pachuť, proč jsem ale i tak schopný tomu dát 60% vám objasním níže.

Příběh je rozdělen do dvou aktů kde je každý z nich v jiném časovém období. Aktuální linka se odehrává v současnosti kde sledujeme už poměrně sešlého a starého Morgana, za kterým přijedou dva FBI agenti s podezřením že za vraždy v Greenvalu či v městečku Le Carré mohl právě on. V druhé lince zase sledujeme mladého Francise Morgana kdy ho tajemná droga Saint Rogue zavedla do malebného městečka Le Carré v Louisianě. Krátce po svém příjezdu se ale dostane k vraždě místní sličné dívky, která byla údajně zavražděna v rituálu. York se tak zaplete do složitých rodinných vztahů rodiny Clarksonů která drží město silně pod svojí pařátou.

Příběh zní slibně že ? Bohužel vyšumí naprosto do prázdna, všechny postavy ve flashback lince mají trestuhodně málo prostoru a vzápětí i zmizí ze scény. Proto vás právě dění v Le Carré nikterak nezasáhne, postavy se vám vypaří z hlavy a to i přes to že některé jsou v celku dobře napsané. Za zmínku například stojí vaše dětská parťačka Patti či její ztřeštěný otec Melvin a logicky si všechno pro sebe krade York. Jeho charakter se nezměnil a pořád si celou hru užíváte hlavně díky němu a jeho dabingu.

Samozřejmě jako v díle minulém tak postavy tu jsou značně quirky, například majitel hotelu který se vydává za bellboye, recepčního a i kuchaře a díky tomu vznikají dost vtipné scénky, či například zmiňovaný Melvin, který vždycky situace popisuje jako plakát k Blockbaster filmu, problém ale je že se nikdo nerozvede, všechno zůstává jen na povrchu. Proto vás prakticky dění nezajímá a je vám jedno jak to skončí a to i finální climax.

Na stranu druhou linka ze současnosti, která probíhá jako vizuální novela je geniální. Skvělý komorní detektivní thriller v jednom malém bytě se třemi postavami. Dialogy jsou napsané skvěle, postavy se chovají v rámci jejích rolích logicky a hlášky či situace které se dějí vám připomenou ten starý dobrý Deadly Premonition. Bohužel tyto sekvence jsou většinou kolem deseti až dvaceti minut, takže to hru v žádném případě nezachrání.

Překvapilo mě že se i lehce zmiňoval Greenvale, sice tady z případu v Le Carré dělali to nejdůležitější a to i přes to že to nedávalo smysl, ale i tak se tu lehce řešil, dalo to ale bohužel vzniknout několika nelogickým chybám v příběhu.

Příběh je tedy horší, má světlé chvíle, ale vše se stane tak rychle že opravdu máte pocit že jste nic nezažili. To ale bohužel není ten hlavní problém, tím je prakticky vše okolo, krom tedy soundtracku, ten skvěle vystihl atmosféru jihu a prostě paráda.

Technická stránka a celkově všechno okolo byl před patchem a ještě i docela je průser. Postavy už nemají svojí rutinu, neuvidíte je chodit po městě, jen se jim zavře krám, po městě chodí divně naskinovaný obyvatelé kteří jsou pořád ve stejných pozách, v restauracích všichni sedí ve stejné poloze u stolu a nikdo ani nemá před sebou jídlo, nejezdíte v autě ale na skateboardu (auto jednou za hodinu ve městě projede), hra se před patchem sekala neuvěřitelně při jízdě, jako opravdu příšerně, proto plnění vedlejšáku ve městě byl skoro až nehratelný zážitek, Zachovi hlášky se pořád sami od sebe přehrávali, když jste do něčeho narazili tak se monolog stopl a skončil a o pěti minutových loadingách ani nemluvím. Prostě všechno je tu horší, cut-scény jsou ztuhlé, souboják je debilní.

JSTE AGENT FBI A STŘÍLÍTE Z PISTOLE KTERÁ VYSTŘELUJE JEN RUBBER BALLY, PROTO ABY NEBYLA ŽÁDNÁ KREV. V nightmare sekvencích už nejsou žádné puzzly jen chodíte a střílíte tři typy nepřátel, nemluvě o tom že jeden je přímo zkopírovanej ze série Clock Tower !!! Pryč je používání předmětů při souboji, tady jen střílíte Rubber Bally a to je vše. Nemluvě o tom že prostředí vypadají furt stejně.

Takže jo je to o polovinu horší než jednička, smáli jste se tomu jak to bylo celé zasekané a levné ? Tak si zahrajte dvojku, jednička je oproti ní grafické a technické orgie.

No, proč tomu ale dávám 60% ? Mělo to pořád tu svojí atmosféru, příjemné psychadelické sekvence a příběh i přes urychlení byl zajímavý a držel mě při hraní, dialogy byli čtivé a vtipné, hudba nádherná a tak nějak kvůli nostalgii mě to bavilo. Jinak se ale jedná v mých očích o propadák, bavilo mě to, ukončení Yorikova příběhu jsem si užil, ale objektivně to posrali.

Buďte rádi že vám to na PS4 či PC nevyšlo, ušetřili jste si peníze a třeba to vydají v lepší verzi.

Pro: Linka ze současnosti, dvojice detektivů která vyšetřuje Morgana, York, soundtrack, humor, místy atmosféra, ukončení Greenvale linky

Proti: Technická stránka, mdlé provedení města, šílené propady FPS, škrty všude kam se podíváte, všichni mají málo prostoru, přehnaně uspěchané

+18