Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

No Man's Sky

  • PC 65
Asi jsem byl jeden z opravdu mála lidí, ale ona hype vlna, která se strhla kolem hry před jejím vydáním, mě více méně minula. Zatím co za tím dle všeho všichni hledali div ne osmý div světa, mě to poněkud nechávalo chladným. V den vydání jsem si přečetl, že má jít prakticky o nekonečnou vesmírnou simulaci s nějakou tou možností objevování, stavění a kooperací, tak jsem to koupil. V gold edici.
Ze hry jsem nebyl nijak zvlášť zklamaný, tak nějak co jsem od toho čekal jsem i dostal, ale říkal jsem si, že tam ještě potenciál je a to co mě otravuje nyní, se možná zlepší. Vzápětí jsem hru odložil a dohnala mě ona vlna hejtu.

Refundy, útoky formou nízkých hodnocení a další. Bylo to docela ujetý, skoro jsem se smiřoval se skutečností, že je tohle pro hru konec. Ale nebylo tomu tak. Po zhruba tři čtvrtě roce přišel první update a bylo ohlášeno, že tím to zdaleka nekončí. Důvod vracet se jsem ale nějak neměl. Tím spíš, že když jsem to jednou v dlouhé chvíli zkusil, zjistil jsem, že můj počítač má náhle potíže to rozjet.

Uplynuli nějaké tři roky, vyšlo DLC Desolation a já si řekl, že se tedy zkusím vrátit.

Obsahu je zde nově opravdu hrozná spousta. Stavba dostala významných rozšíření, stejně tak i množství všemožných materiálů, které je po různu potřeba všemožně získávat, kombinovat a spotřebovávat. Ne všechno se hře daří dokonale. Je zde cítit velký tlak na bobtnání obsahu, ale místy je to nekonzistentní a otravné. Kdysi nebyl problém strávit pár hodin exploringem a získat tak lepší třebas havarovanou loď, která vyšla na cenu opravy potřebných komponent, nebo multi toolu, kterou šlo výrazně pod cenou pořídit od překupníka na planetě. Dneska je taková kratochvíle vykoupena potřebou odemknout zamčené úložné a technologické sloty, což je ve výsledku mnohem dražší a zdlouhavější, než nákup nové lodě. Nákup za peníze, které si i rychleji vydělám.
Budovatelé základen si na své přijdou, mají mnoho různých komponent které při stavbě mohou použít, ale současně je tu dost otravné spojování některých typů, jako například přistávací plochy, která se s ničím jiným než s původními budovami nespojí.
Lze tu toho mimo stavění dělat spousta, bojovat s piráty, explorovat planety, různě nagenerované druhy, plnit stále do kola stejné úkoly a plnit stále stejné generické komunitní úkoly pro odemčení nějaké té nové kosmetiky. Komunitní Anomálie mě svou přítomností a snadností jejího vyvolání překvapila. Cestování na příč celou galaxií je otázkou jednoho vyvolání a kámoše, který má blíže středu nebo samotného kraje galaxie nějakou základnu na kterou vás posune. Kdo nechce dlouze cestovat, instantně se dostane kamkoliv.
Ovšem nedej bože, když chcete hrát v partě. To je zatím asi nejvíce rozbitá věc, jakou jsem tu postřehl. Napadení piráty kamaráda znamená sólovou akci po něj, protože i když je v partě, společník je nevidí. Při hledání travelerů, kteří mi odemykají glyphy jsem musel být pryč z party, protože i když si nechali za informaci o poloze hrobu ze kterého glyph získám zaplatit, v partě se mi pozice mnohdy vůbec neoznačila. Počáteční tutoriál, který se tváří jako rozvětvený úkol se vám povětšinou v partě plní, ale jak přijde na řadu stavba základny, tak je to pěkné peklo. Něco sdílíte, něco musíte mít každý extra, takže kolikrát se nepohnete dokud si prostě neuděláte vlastní základnu a nejedete po své ose.
Samostatnou kapitolou je pak skutečnost, že se do hry dostali různé úrovně vylepšení veškerého vybavení, vaší postavy, lodi, multitoolu, fregaty atd., ale hra to prakticky nijak nereflektuje. Obtížnost je konstantně nízká, trochu potrápí prvních pár hodin, ale jak se zlepšujete vše sejmete s prstem v zadku. Na normál prakticky instantně, v survivalu to zabere o pár hodin déle. Perma smrt jsem nezkoušel, ale tak dokážu si představit, že tam by to nebylo o moc lepší, začátek by byl krytický a pak by jedinou hrozbou byl hráč sám sobě.

Naříkám, že je to špatná hra, ale má toho stále moc co dohánět a to stran optimalizace, konzistentnosti, společného hraní a obtížnosti, doplněním nějakých větších výzev.
Pokud však hledáte hru, kde se dokonale zrelaxujete, baví vás létat kolem a skenovat všechno živé a objevovat roztodivné tvory, pak je to rozhodně hra kterou vyzkoušejte, nejspíš vás zabaví na tisíce hodin a nudit se nebudete a kdo ví, třeba se toho tam dostane časem i ještě víc. Upřímně v to doufám.

Pro: Nekonečné možnosti exlporingu, relax,

Proti: Bugy kam se podíváš, problémový multiplayer, obtížnost

+13