Máte v sobě kus trampské krve? Je Vaše náboženství bushcraft? Nosíte oblečení české značky Bushman a je Vašim nejlepším přítelem kapesní nožík velikostí Vaší pracky, kterým byste bez mrknutí oka dokázali rozdrápat kůži medvěda hnědého? Tak přesně pro Vás je hra The Flame in the Flood určena. Tedy ale jen v případě, že máte počítač, umíte ho ovládat a nejste ten typ zálesáka, který se v lese ukrývá převážně, když prší nebo se krajinou prohání hurikán Kathrína. Protože za těchto okolností běžný hráč hraje.
The Flame in the Flood je totiž simulace přežití v nehostinné krajině, která se na první pohled tváří jako čistá a nehostinná Kanada, aby Vás hra postupem času uvedla v realitu a nabídla Vám pár zatopených měst, rozmlácených mostů a utopených aut. Takže předpokládejme, že hra se odehrává v nějakém zvláštním světě těsně po katastrofě. Z příběhu Vám toho totiž nic moc neřekne. A vlastně to ani není potřeba. Váš oddaný pes Vás probudí z mrákot někde...kdesi. A Váš jediný úkol je nasednout na raft a vydat se vstříc řece kamsi. Příběhově asi netřeba řešit něco jiného. Hra je totiž hlavně o nápadu a použitých technikách.
A jedna z použitých technik této hry je především, poslední dobou nesmírně populární, crafting. Pojem, který mě dosud nijak neuchvátil, ale chápu, že stavbyvedoucí a jiní samostavitelé, si v něm našli určité zalíbení. Ne nadarmo je Minecraft tak populární, že...Nicméně v momentě, kdy hra začíná, začíná i Váš pokus přežít. Musíte se stravovat, šatit, abyste přečkali zimu, pít, jíst, spát a hlavně...dobrat se konce. Jenže, co je vlastně ten konec? Divočina totiž není jenom všehovšudy nehostinná příroda popřípadě rozbouřená řeka, ale i divočinstvo jako jsou červíky v žaludku nebo vlčí smečka šedesát metrů vzdušnou čarou od Vás. A ani jedna z těchto věcí není úplně hitparáda, když je potkáte. Vše ale řešíte právě pomocí craftingu. Dostáváte se na různá místa u rozbouřené řeky, jako jsou lesy, louky, bažiny, poničené vesnice, města, nemocnice nebo přístaviště. Zde hledáte, lovíte, učíte se novým věcem, vzděláváte se. Zde ale přichází i samotný kámen úrazu hry. Pokud je herní crafting Váš denní chleba, nebudete mít problém, jinak chvíli potrvá, než se s herními procesy seznámíte.
Osobně se přiznám, že já jsem zrovna ten typ hráče, který se s tím pral. Každopádně náhodně zkonstruovaná krajina, geniálně zvolený soundtrack vytvořený speciálně pro hru americkým trampem/hudebníkem známým jako Chuck Ragan, ale i nesmělý pocit postupovat dál a žít s přesvědčením, že cesta je cíl, je důvodem, proč jsem hru hrál až do zemdlení. A nutno dodat, že jsem si jí užil. The Flame in the Flood je jednoznačně zajímavým zážitkem. Je hrou, která Vám udělá radost pokaždé, když přijdete na nějaký nový fígl. Navíc dotváří nápaditou atmosféru boje o přežití a to vše v duchu výrazného minimalismu, který pro několik hodin hraní k radosti jednoznačně stačí.
Odkaz na soundtrack. Ten mi totiž v paměti zůstane rozhodně déle, jak samotná hra.
The Flame in the Flood je totiž simulace přežití v nehostinné krajině, která se na první pohled tváří jako čistá a nehostinná Kanada, aby Vás hra postupem času uvedla v realitu a nabídla Vám pár zatopených měst, rozmlácených mostů a utopených aut. Takže předpokládejme, že hra se odehrává v nějakém zvláštním světě těsně po katastrofě. Z příběhu Vám toho totiž nic moc neřekne. A vlastně to ani není potřeba. Váš oddaný pes Vás probudí z mrákot někde...kdesi. A Váš jediný úkol je nasednout na raft a vydat se vstříc řece kamsi. Příběhově asi netřeba řešit něco jiného. Hra je totiž hlavně o nápadu a použitých technikách.
A jedna z použitých technik této hry je především, poslední dobou nesmírně populární, crafting. Pojem, který mě dosud nijak neuchvátil, ale chápu, že stavbyvedoucí a jiní samostavitelé, si v něm našli určité zalíbení. Ne nadarmo je Minecraft tak populární, že...Nicméně v momentě, kdy hra začíná, začíná i Váš pokus přežít. Musíte se stravovat, šatit, abyste přečkali zimu, pít, jíst, spát a hlavně...dobrat se konce. Jenže, co je vlastně ten konec? Divočina totiž není jenom všehovšudy nehostinná příroda popřípadě rozbouřená řeka, ale i divočinstvo jako jsou červíky v žaludku nebo vlčí smečka šedesát metrů vzdušnou čarou od Vás. A ani jedna z těchto věcí není úplně hitparáda, když je potkáte. Vše ale řešíte právě pomocí craftingu. Dostáváte se na různá místa u rozbouřené řeky, jako jsou lesy, louky, bažiny, poničené vesnice, města, nemocnice nebo přístaviště. Zde hledáte, lovíte, učíte se novým věcem, vzděláváte se. Zde ale přichází i samotný kámen úrazu hry. Pokud je herní crafting Váš denní chleba, nebudete mít problém, jinak chvíli potrvá, než se s herními procesy seznámíte.
Osobně se přiznám, že já jsem zrovna ten typ hráče, který se s tím pral. Každopádně náhodně zkonstruovaná krajina, geniálně zvolený soundtrack vytvořený speciálně pro hru americkým trampem/hudebníkem známým jako Chuck Ragan, ale i nesmělý pocit postupovat dál a žít s přesvědčením, že cesta je cíl, je důvodem, proč jsem hru hrál až do zemdlení. A nutno dodat, že jsem si jí užil. The Flame in the Flood je jednoznačně zajímavým zážitkem. Je hrou, která Vám udělá radost pokaždé, když přijdete na nějaký nový fígl. Navíc dotváří nápaditou atmosféru boje o přežití a to vše v duchu výrazného minimalismu, který pro několik hodin hraní k radosti jednoznačně stačí.
Odkaz na soundtrack. Ten mi totiž v paměti zůstane rozhodně déle, jak samotná hra.
Pro: Po dlouhé době hra s dobrým nápadem a skvělým soundtrackem, který nebudete chtít přestat poslouchat...
Proti: ...nicméně prakticky bez příběhu a se stereotypem, který se i přes crafting za chvíli projeví. Hra ale včas dokáže skončit.