Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Watch Dogs 2

  • PC 95
Asi začnu tím negativním.
Předně však musím říct, že to spíš kvůli tomu, že Watch Dogs 2 posunul v některých oblastech, herní mechaniky na absolutně jinou úroveň - alespoň z mého pohledu.
..... jenže... přiznávám, že ačkoliv je místama zábavnost a unikátnost misí s určitým kouzlem, je to kouzlo tlumené a .. až ponížené úplně stupidním scénářem. Moje oblíbená postava, je Dušan Němec. Protože on nepůsobí jako záporák, ale jako člověk, co někam přijde a jako jedinýho napadne, věci řešit diplomatickým způsobem, než na úkor konfliktu. Marcus mi přišel fajn, ale to spíš kvůli samotnému dabérovi, než kvůli charakteru. Nějak jsem se nedokázal přenést přes skutečnost, že mezi tím co dělám bordel po městě, nechávám za sebou mrtvoly a škodu - si to ta parta hypísáků užívá. A možnosti, jak postupovat během misí, jsou též hodně sklíčený mantinelama - jednak tiché likvidace jsou podprůměrné, dlouhé a zbytečně taneční - pak tu není moc pomůcek a gadgetů, jak zůstat jako kompletní duch. Nejhorší pak je, když jste v interiéru, kde je plno cajtů, například - vloupání do FBI budovy. Dostal jsem se s autíčkem až k terminálu a zase..SPUSTIL SE SCRIPT a najednou se na mini mapě zjevilo plno sekuriťáků. Ptám se znova - KDO TOHLE VYMÝŠLÍ!!! Mě to prostě nebaví. Demoluje mi to herní zážitek. Jde totiž o to, že pokud hrajete na nejvyšší obtížnost, což já ano, Marcus vydrží jen pár ran do těla. Je to realistický, nebo teda..spíš autenticky pojatý, nevadí mi to.
Vadí mi ale ty scripty, které jsou prostě .... mě by netrápilo, pokud má hra třeba z poloviny scriptované mise. Ale musí tam být nějaký balanc v obtížnosti. Marcus totiž není ani profesionální střelec, takže je i dost o hubu se pokusit, prostřílet skrz. Jo a nepřipomínejte mi tu hloupou misi, kde hrajete za Wrenche a máte granátomet. Katastrofa. Jiné unikátní mise, jako například, kdy se zmocníte obřího pavouku, tady jsem si to moc neužil, pač jsem se musel prostřílet skrz hromadu cajtů. Mě to netěší. Nemám chuť do nich střílet, vždyť dělají svojí práci. Co však sleduju moje předobjednané Watch Dogs: Legion, Ubisoft se chytl za koule a doladil veškeré mechaniky, napříč různým odvětvím hratelnosti. A taky mi vadí, že spoustu vedlejších misí se dost opakuje, gumovej jízdní model (ačkoliv je to i sranda na druhou stranu s nim), některé interiéry z misí jsou zavřené a pouze pomocí glitche se tam dá jen dostat (nechápu, je to škoda) a nejvíc mě asi rozesmálo, jak naložili tvůrci s postavou Horatia. To jsem se smál fakt nahlas ;-)

A nyní pozitiva. A sakra, tohle bude fakt mazec..
..... TEN SVĚT!!!!!!!!!!!!!!!!!! To mě... no, nebudu sprostej. Ale ta vášeň, to musíte cítit z mejch slov. Naprosto..... nepochopitelný, do jakejch detailů to Ubisoft dotáhl. San Francisco působí nádherně. Graficky je to naprosto fenomenální, možná nejhezčí hra co jsem v životě viděl. Mám skoro všechno na vysoký, něco na ultra + mlhu zapnutou. Já prostě nemám slov. + zvuk je promakaný jako prase. Hlavně když jste s autíčkem v nějaké šachtě, ta izolace je fakt znát. Ta mapa je masivní, plně otevřená, je zde fakt spousta interiérů kam chodit a je to první hra, kde mě vyloženě baví chodit jen tak. Přiznám se, že třeba po hodině mě to v San Andreas přestane bavit a radši vezmu nějaké auto. Pak ještě Sleeping Dogs byl fenomenální pro virtuální procházku - rozdíl je však v tom, že WD2 válí nejen co se týče detailů... i Rockstar by se měl co učit. Nehrál jsem Red Dead Redemption 2, ale třeba GTA V / IV, nemá ani z poloviny takovou péči a interakci se světem. Vidět ženskou, že se zastaví aby se vysmrkala. Všude návaly turistů, aglomerace je organická a živá v týhle hře. Kamkoliv jdu, na jakékoliv místo v týhle hře, tam se odehrává aspoň kousek života.
Lidi mluví mezi sebou, dlouhé výměny dialogů. Můžete na ně reagovat i vy, pomocí kolečka interakcí. Nestalo se mi, že by se nějaká situace třeba třikrát opakovala. Všechno to působí náhodně, né pomocí daného scriptu. Třeba banda co tancovala, já se k nim připojil a mezi tím co pár z nich tancovalo se mnou, jiní si nás začli fotit - to se týpkovi nelíbilo, tak uhodil jednu z nich, ta druhá zavolala poldy a ti ho odvezli. WOW. Masakr. Můžete i hladit pejsky :D jeden z nejhezčích herních zážitků co jsem měl: pomocí kvadropéry a malého autíčka, jsem asi půlhodiny blbnul na jedné zahradě s jedným psem. Choval se úplně realisticky, štěkal, poskakoval kolem apod... ta interakce s tim světem je úžasná! Fakt že jo. A konečně hra, která mě dokáže zabavit i něčim jiným, než jen zabíjet civilisty. Tady jsem ani neměl tu potřebu vlastně...
Navíc, každé NPC má takovej profil, jakože kde pracují, jejich koníčky, kolik vydělávají... Můžete jim hacknout telefony, odposlouchávat hovory, číst smsky - takže každá postava působí jakože má život sama o sobě. Pamatuju si; jednou jsem šel skrz boční uličku a viděl jsem mladého kluka, co byl zdrogovanej. Přečetl jsem si jeho smsky, kde se ho šéf ptal "proč si nepřišel do práce?" a on něco v tom smyslu "dneska nemůžu, už něco mám".. znáte ten divnej pocit v takovej moment, kdy fakt... chcete tomu člověku pomoct a vidíte jak se utápí ve vlastní spirále? Sakraaaa, některé momenty ve mě fakt umí vyvolat emoce..

Zpátky k SF. Architektura interiérů je skvostná. Můžete nakupovat tunu oblečení a že je z čeho vybírat. Vlastně... jsem začal nosit trička s memíčkama a bejsky, protože se mi to líbilo v týhle hře. Takže mi tato hra ovlivnila docela i vkus. Jsou zde i fast foody, a ty úkryty co máte s bandou...všude stylové graffity a mohl bych pokračovat. Fakt, delikátní od pohledu.
Rádia v týhle hře... je jich asi šest, ale bavilo mě naprosto každé. Opět, spoustu interpretů jsem objevil díky týhle hře a spoustu z nich (Aphex Twin, Rakim například) poslouchám běžně. Je tu skvělej hip hop, elektronické rádio, úžasné R'n'B/Pop, punkové rádio, pak nějaké to latinské...všechno to perfektně ladí s atmosférou. Suprová věc je, že si můžete nasadit sluchátka za chůze, dělat skvěle udělanej parkour a užívat si atmosféru města. Jo, Marcusův pohyb je fakt suprovej. Kvalitně se ovládá, prostě mě bavila víc chůze a běh, než jízda autem.

Miluju autíčko v týhle hře. Ten malej jumper. A né kvůli praktickému využití, během misí a sbírání collectibles - ale kvůli tomu, že moje oblíbená herní činnost je: odrážet se o římsy, okenní parapety, až na střechu. Je potřeba na to mít cit, ale takhle jsem dokázal hrát i 5 hodin v kuse. Je škoda, že zde není víc dopravních prostředků - uvítal bych BMX, nebo se projet tramvají, či i vrtulník. Ale i tak mi to prostě tolik nechybělo, když jsem si vychutnával pomaličku každičkou lokaci v týhle hře. A nádherně udělaná příroda :)

WD2 je pro mě takovou revolucí co se týče sandboxu. Ano, spoustu prvků lze vylepšit, optimalizovat a některé bych si přál zde vidět - nicméně, ta interakce, detaily, město, život v něm apod. je bezkonkurenční. A co tak sleduji Legion.... hmmm.... oni to zas posunuli, tu interakci na úplně jinou úroveň.
Děsivé hrát za každé NPC? Díky tomu nám bude zpřístupněná policejní stanice, nemocnice a jiné peprné lokace/interiéry a jelikož můžeme hrát za kohokoliv chceme, stačí navolit ten skin a můžeme se zde procházet a kochat se. Už se těším, hrozně moc. I když mě WD2 nebavil příběhem, charakterama a scénářem - architektura všeho ostatního je téměř, až na pár drobností, fenomenální. Tuhle hru jsem beztak kupoval kvůli tomu městu a dovolim si trošku opatrně říct, že Watch Dogs 2 je takovej....."life changer" pro mě. Nejen kvůli hudbě, mému vkusu jak se oblékám a co to všechno reflektuje.....co miluju na týhle hře, Sleeping Dogs a starých GTAčkách...ta kultura, poznáváte nové věci, učíte se nové jazyky, nasáváte atmosféru, kterou tady v Česku nezažijete. Jsou to detailní a informativní hry a já se rád učím nové věci. A tahle hra i po necelých sto hodinách, NENÍ pro mě samozřejmostí.
+15 +16 −1