Tak dohráno. Nebudu tu asi rozjíždět podrobnou recenzi do detailů, ale vezmu to jen po povrchu…zcela upřímně, nechci to úplně rovnat k originální Mafii, protože to je jasné, že v takovém srovnání musí pohořet – žádný remaster prostě nebude dobrý jak originál. Originál je vždy jen jeden, a pocit z něj tvoří nejenom ta samotná hra, ale i ty nedokonalosti díky stáří, omezení tehdejšího HW, nostalgie…to nikdy žádný obdobný remaster nedokáže zkopírovat. Budu tedy na Mafia DE koukat na hru inspirovanou klasikou.
A musím říct, že vzhledem k tomu, co Take 2 a Hangar 13 předvedli u Mafie 3 a remasteru dvojky, jsem měl obavu, že z DE bude solidní průšvih. A předem řeknu upřímně, dle mého není.
Grafika hry je parádní, krásně se na to kouká, a i na poměrně obyčejném HW to běhá na krásné detaily a na solidní FPS. Detaily prostředí, aut i postav jsou moc hezké, grafika se mi prostě líbí.
Zvuky jsou naprosto v pohodě, a český dabing je naprosto exkluzivní. Skvělá režie i práce herců, tady musím smeknout, to se fakt povedlo.
Pokud jde o příběh, tak ten se hodně drží originálu, mise mají stejné názvy a počet. Některé jsou doplněné o další příběh a akci, některé naopak utlumené (zabití Morellova bratra je hodně osekané). Dohromady docela fajn, byl posílen příběhový vztah mezi hlavními postavami, Ralph se trochu otrkal, bylo zlepšeno vyprávění vztahu mezi partnerkou hlavní postavy Sárou (díky, DÍKY že ji nedabuje ta slepice Rybová, z jejíhož hlasu se mi zvedá kýbl).
Hraní samotné hodně dostalo poznat, že vychází z enginu trojek. Hrál jsem to na klasickou obtížnost, a pokud jde o střelbu, tak mám smíšené pocity. Vše je to jen o tom, najít si vhodný kryt, naučit se vykukovat a pak se stát mistrem headshotů, protože střílet do těla s nepřáteli prakticky vůbec nehne, většinou je to ani nezpomalí. Zatímco vás kulka i z malé pistolky i jakékoli dálky oddělá skoro na instant, při trefě kamkoli, když máte méně zdraví (což máte permanentně). Účinnost zbraní je podivná, policejní revolverek umí nepřítele zkosit raz-dva, za to tomíkem do nich můžete narvat půl zásobníku, a pokud netrefíte hlavu, skoro to s nima nehne. Je fajn, že zůstalo zahazování zásobníku s nevystřelenými náboji, nicméně náboje do pistolí jsou společné pro všechny ráže, WTF? Nábojů na klasickou obtížnost máte u sebe neustále málo, můžete jich nést jen pár. Každopádně musím uznat, že frustrující momenty z jedničky napodobili bezvadně – ten pocit, když vykosíte složitou část s drobkem energie, a pak vás nějaký schovaný pitomeček s pistolkou škrábne a jdete pod drn, abyste jeli tu hroznou část od checkpointu znova…tak tady jsme doma…
Auta vypadají fajn, musím říct, že pocit z řízení na enginu trojky hodně vylepšili (ve trojce byla ta auta taková divně gumová), nicméně je to strašně BFU friendly…jízda sice vypadá cool, nicméně dostat auto mimo limity prakticky nejde, je to strašně zjednodušené. Oproti originálu, kde byla výzva nejen tu honičku vyhrát, ale udržet vůbec samotné auto na silnici, je to hodně velký odklon pro casual hráče. K tomu na silnici máte zrovna „náhodou“ překážky, které pronásledovatele bezchybně zastaví, zatímco vy to dáte s prstem v nose. Závod je hrozně skriptovaný, dojde k několika nehodám, ale ty jsou vždy stejné. Opět zjednodušení. Trochu mne mrzelo, jak odsunuli sběr aut od Bertoneho na úplně nudnou věc (dojdi/seber/odjeď), navíc už to není součástí misí.
Nicméně i přes zmíněné stížnosti řeknu upřímně, že mne hra bavila. Příběh je pořád skvělý, a autoři remaku ho poměrně dobře a citlivě doplnili, český dabing je naprosto suprový, a i když je hraní nevybalancované (hodně věcí zjednodušeno vs hráčova „smůla“ v přestřelkách), tak jsem se prostě bavil. A řekl bych, že to se dá považovat za úspěch. Originál to nenahradí, ale svých peněz nelituji.
P.S. Dokáže mi někdo říct, co znamená ta liška nesoucí růžový lotos na věži před zabitím Morellova bratra?
A musím říct, že vzhledem k tomu, co Take 2 a Hangar 13 předvedli u Mafie 3 a remasteru dvojky, jsem měl obavu, že z DE bude solidní průšvih. A předem řeknu upřímně, dle mého není.
Grafika hry je parádní, krásně se na to kouká, a i na poměrně obyčejném HW to běhá na krásné detaily a na solidní FPS. Detaily prostředí, aut i postav jsou moc hezké, grafika se mi prostě líbí.
Zvuky jsou naprosto v pohodě, a český dabing je naprosto exkluzivní. Skvělá režie i práce herců, tady musím smeknout, to se fakt povedlo.
Pokud jde o příběh, tak ten se hodně drží originálu, mise mají stejné názvy a počet. Některé jsou doplněné o další příběh a akci, některé naopak utlumené (zabití Morellova bratra je hodně osekané). Dohromady docela fajn, byl posílen příběhový vztah mezi hlavními postavami, Ralph se trochu otrkal, bylo zlepšeno vyprávění vztahu mezi partnerkou hlavní postavy Sárou (díky, DÍKY že ji nedabuje ta slepice Rybová, z jejíhož hlasu se mi zvedá kýbl).
Hraní samotné hodně dostalo poznat, že vychází z enginu trojek. Hrál jsem to na klasickou obtížnost, a pokud jde o střelbu, tak mám smíšené pocity. Vše je to jen o tom, najít si vhodný kryt, naučit se vykukovat a pak se stát mistrem headshotů, protože střílet do těla s nepřáteli prakticky vůbec nehne, většinou je to ani nezpomalí. Zatímco vás kulka i z malé pistolky i jakékoli dálky oddělá skoro na instant, při trefě kamkoli, když máte méně zdraví (což máte permanentně). Účinnost zbraní je podivná, policejní revolverek umí nepřítele zkosit raz-dva, za to tomíkem do nich můžete narvat půl zásobníku, a pokud netrefíte hlavu, skoro to s nima nehne. Je fajn, že zůstalo zahazování zásobníku s nevystřelenými náboji, nicméně náboje do pistolí jsou společné pro všechny ráže, WTF? Nábojů na klasickou obtížnost máte u sebe neustále málo, můžete jich nést jen pár. Každopádně musím uznat, že frustrující momenty z jedničky napodobili bezvadně – ten pocit, když vykosíte složitou část s drobkem energie, a pak vás nějaký schovaný pitomeček s pistolkou škrábne a jdete pod drn, abyste jeli tu hroznou část od checkpointu znova…tak tady jsme doma…
Auta vypadají fajn, musím říct, že pocit z řízení na enginu trojky hodně vylepšili (ve trojce byla ta auta taková divně gumová), nicméně je to strašně BFU friendly…jízda sice vypadá cool, nicméně dostat auto mimo limity prakticky nejde, je to strašně zjednodušené. Oproti originálu, kde byla výzva nejen tu honičku vyhrát, ale udržet vůbec samotné auto na silnici, je to hodně velký odklon pro casual hráče. K tomu na silnici máte zrovna „náhodou“ překážky, které pronásledovatele bezchybně zastaví, zatímco vy to dáte s prstem v nose. Závod je hrozně skriptovaný, dojde k několika nehodám, ale ty jsou vždy stejné. Opět zjednodušení. Trochu mne mrzelo, jak odsunuli sběr aut od Bertoneho na úplně nudnou věc (dojdi/seber/odjeď), navíc už to není součástí misí.
Nicméně i přes zmíněné stížnosti řeknu upřímně, že mne hra bavila. Příběh je pořád skvělý, a autoři remaku ho poměrně dobře a citlivě doplnili, český dabing je naprosto suprový, a i když je hraní nevybalancované (hodně věcí zjednodušeno vs hráčova „smůla“ v přestřelkách), tak jsem se prostě bavil. A řekl bych, že to se dá považovat za úspěch. Originál to nenahradí, ale svých peněz nelituji.
P.S. Dokáže mi někdo říct, co znamená ta liška nesoucí růžový lotos na věži před zabitím Morellova bratra?
Pro: Moc hezká grafika, solidně doplněný příběh, úžasný český dabing
Proti: Divná nevyváženost ve střelbě a samotná střelba, zjednodušení prvků (např. jízda autem)