Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Assassin's Creed: Odyssey

  • PC 95
Hned na začátek bych chtěl uvést, že jsem žádný předchozí Assassin's Creed nikdy nehrál a hru jsem si nepořídil proto, že to je AC, ale že se jedná o obrovské RPG ze světa antického Řecka. A jako takový mi AC: Odyssey naprosto učaroval. Je pravda, že tím pádem nejsem přesycen herními prvky, které se ve hrách ze série AC, potažmo vůbec her od Ubisoftu údajně stále opakují. Musím přiznat, že příběh jsem brzy přestal řešit a jen se nechal unášet atmosférou, nádhernou scenérií a obrovskou rozlohou a možnostmi, které hra přináší.

Jen tak při projížďce na koni starověkým Řeckem hra umí skvěle navodit pocit, kdy si připadáte jak opravdový antický hrdina. Ten, o kterém jsem četl jako dítě ve Starověkých řeckých bájích a pověstech. Boje proti skutečným mýtickým stvořením (Medúza, Minotaur, Kyklop), jsou pak jen třešničkou na dortu, stejně jako lovení bájných zvířat. Vždyť která hra Vám umožní zabít nemejského lva, krétského býka, laň se zlatými parohy? Tím se dostávám jen k hrstce možností a obsahu, které hra přináší. Je libo stát se králem Arény a nejmocnějším antickým hrdinou? Objevovat legendární antické poklady?

Je pravda, že plnit neustále se opakující se úkoly z vývěsky mi nevadí. Upřímně mě spíš těší možnost, že na mě stále nějaké úkoly čekají. Že je nevyčerpám z vývěsky všechny a ve hře je i po jejím dohrátí stále co dělat. Tím se dostávám i k majestátním lodním bitvám. Plavení se po moři je ve hře opravdu zábavné a námořní bitvy též. Vše funguje jako RPG, takže stále je co vylepšovat, stále se kam posouvat - vylepšovat loď, vybavení, zbraně, postavu..

Abych ale zmínil alespoň některá negativa, tak mi moc nevyhovuje možnost, kdy nejde v bojovém módu ukládat. A tím myslím, v bojovém módu, kdy Vás nikdo nevidí. Baví mě čistit pevnosti a tábory nepřátel potichu, bez povšimnutí. Zabíjet je potichu a uklízet těla, schovávat se v křoví. Ale uvítal bych možnost tento postup ukládat. Chápu, proč to autoři vymysleli takto, ale upřímně, při odhalení a následném načtení už člověk nemá chuť to celé stealthovat znovu.

Dále mi moc nevyhovoval systém levelování oblastí vůči postavě. V Origins je to snad řešeno líp. Chápu, že některé oblasti jsou nad úroveň postavy, ale když je dožene a předežene, levelují s ní. Rovněž chápu, proč to udělali, ale raději bych pevně fixní level nepřátel v jednotlivých oblastech, který se pak nemění. V nastavení si lze nastavit, o kolik levelů můžou být nepřátelé maximálně pod Vámi, ale úplně vypnout to nejde. Škoda.

Omlouvám se, že mluvím tak v superlativech, ale hra mi naprosto učarovala a rád v ní trávím desítky hodin bez toho, abych se v příběhu někam posunul. Jak jsem psal v úvodu, užívám si velikosti a svobody obrovského otevřeného světa, nechci hrou jen proletět kvůli příběhu. Nehrál jsem Origins a nejspíš nebudu hrát ani Valhallu. Tohle je hra přesně pro mě, hra, po které jsem vždycky toužil..

A upřímně bych chtěl získat ten achievement za komentář s +30 hodnocením. Takže jestli to dočtete až sem, budu moc rád, jestli mi na to + kliknete.:-)

Děkuju.:-)

Pro: Obrovský svět, spousta možností, svoboda, mýtické prvky

Proti: V bojovém režimu nejde ukládat, ani když o Vás nepřátelé nevědí. Levelování nepřátel s hrdinou nejde vypnout.

+30