Když jsem poprvé spatřil Blair Witch, obával jsem se, že to bude podobné Outlastu, který už v porovnání se současnou produkcí nepůsobí tak svěže a zábavně jako kdysi, ale nakonec se ukázalo, že tomu tak ani zdaleka není.
Blair Witch částečně využívá událostí z filmu, ale spíše si vytváří vlastní příběh, který je zasazen do prostředí obrovského lesa, který je zpracován hodně dobře a navozuje atmosféru nekonečnosti a věčné ztracenosti. Počáteční bloumání lesem se pak promění v mnohem snazší orientaci, když začnete nacházet orientační body typu stan nebo pila. Graficky je hra zvládnutá hodně dobře, pro poměry hry naprosto dostačujíc. Lokace (a to nejen les) působí podařeně a promyšleně, včetně té poslední.
Zvukově je na tom hra suprově, s nasazením sluchátek volume max. je atmosféra mnohdy dosti hutná a dokáže vyděsit sebemenší prasknutí, tím spíš, když zjistíte, že po celou hru prakticky s nikým bojovat nemusíte, ale můžete, a že místo boje je možnost zvolit variantu chození poslepu nebo sledování okolí přes kameru.
Hratelnostně hra vyniká, přináší hodně zajímavé nápady v čele s psím přítelem Bulletem, který ač by potřeboval pro své věčné zasekávání se o překážky doladit, je vítaným a skvělým společníkem, se kterým se hned zžijete, a který je hodně užitečným při hledání cesty nebo předmětů. Stejně tak je vítaným doplňkem možnost měnit skutečnost skrze červené kazety, abyste postoupili dále, možnost s nepřáteli nebojovat, ale vyhnout se jim, několik různých konců a hratelnost připomínající spíše Amnesii nežli Outlast nebo jemu podobné hry. A k tomu všemu ve výsledku není potřeba ani ničeho vysloveně kontroverzního, jen pohrávání si s vlastní myslí.
Příběhově se hra líbí, jak už bylo zmíněno, má rozličné konce, které jsou závislé na hráčově chování v průběhu hry, a navíc je možné navázat na konec hry začátkem hry nové, abyste např. zjistili nové informace o osudu chlapce, kterého hledáte, protože jste baterky k rádiu nacházejícím se v nějaké 4-5. kapitole našli až v poslední kapitole atd. Tím hra snadno aspiruje na znovuhratelnost, byť už nebude hráče děsit ničím novým, jen těmito příběhovými doplňky, kterých je více, a jiným příběhovým zakončením.
Technicky je hra skvěle vyladěná, šlape jak hodinky, výtka snad jen k umělé inteligenci Bulleta, který se často o něco zasekává, naprosto minimálnímu vlivu chování k Bulletovi na jeho povahu a snad i k té baterce na kameře, kterou tam mohl hrdina přivázat o něco dříve.
Herní doba je pak dostačující, krom poslední pasáže, jež je zbytečně moc natahovaná.
Blair Witch částečně využívá událostí z filmu, ale spíše si vytváří vlastní příběh, který je zasazen do prostředí obrovského lesa, který je zpracován hodně dobře a navozuje atmosféru nekonečnosti a věčné ztracenosti. Počáteční bloumání lesem se pak promění v mnohem snazší orientaci, když začnete nacházet orientační body typu stan nebo pila. Graficky je hra zvládnutá hodně dobře, pro poměry hry naprosto dostačujíc. Lokace (a to nejen les) působí podařeně a promyšleně, včetně té poslední.
Zvukově je na tom hra suprově, s nasazením sluchátek volume max. je atmosféra mnohdy dosti hutná a dokáže vyděsit sebemenší prasknutí, tím spíš, když zjistíte, že po celou hru prakticky s nikým bojovat nemusíte, ale můžete, a že místo boje je možnost zvolit variantu chození poslepu nebo sledování okolí přes kameru.
Hratelnostně hra vyniká, přináší hodně zajímavé nápady v čele s psím přítelem Bulletem, který ač by potřeboval pro své věčné zasekávání se o překážky doladit, je vítaným a skvělým společníkem, se kterým se hned zžijete, a který je hodně užitečným při hledání cesty nebo předmětů. Stejně tak je vítaným doplňkem možnost měnit skutečnost skrze červené kazety, abyste postoupili dále, možnost s nepřáteli nebojovat, ale vyhnout se jim, několik různých konců a hratelnost připomínající spíše Amnesii nežli Outlast nebo jemu podobné hry. A k tomu všemu ve výsledku není potřeba ani ničeho vysloveně kontroverzního, jen pohrávání si s vlastní myslí.
Příběhově se hra líbí, jak už bylo zmíněno, má rozličné konce, které jsou závislé na hráčově chování v průběhu hry, a navíc je možné navázat na konec hry začátkem hry nové, abyste např. zjistili nové informace o osudu chlapce, kterého hledáte, protože jste baterky k rádiu nacházejícím se v nějaké 4-5. kapitole našli až v poslední kapitole atd. Tím hra snadno aspiruje na znovuhratelnost, byť už nebude hráče děsit ničím novým, jen těmito příběhovými doplňky, kterých je více, a jiným příběhovým zakončením.
Technicky je hra skvěle vyladěná, šlape jak hodinky, výtka snad jen k umělé inteligenci Bulleta, který se často o něco zasekává, naprosto minimálnímu vlivu chování k Bulletovi na jeho povahu a snad i k té baterce na kameře, kterou tam mohl hrdina přivázat o něco dříve.
Herní doba je pak dostačující, krom poslední pasáže, jež je zbytečně moc natahovaná.
Pro: Grafika, atmosféra, herní doba, lokace, Bullet, propojení s filmem, různé konce a možnost různých postupů, nepřátelé, puzzle
Proti: UI Bulleta, natahování poslední kapitoly