AW je prvním dílem z ještě dost vzdálené budoucnosti, a zároveň prvním dílem po dlouhé době, kde je značný posun v technologiích.
Začnu hned grafikou, která je zde opravdu nextgenová a velice pěkná, včetně modelů. A o ukázkách snad ani nemluvě, ty jsou zvládnuté tak dokonale, že bych je chvílemi ani nepoznal od filmu.
Stejně tak zvuky zde byly upraveny, aby souhlasily s futuristickými udělátky, mezi nimiž je nejzajímavější dnes již docela známý exoskelet, který Vám propůjčuje nadliské schopnosti (a může tak být vysvětlením, jak je možný, že ve dvou zkosíte armádu 50 vojáků!). Exoskelet je tedy hodně zajímavou novinkou a v každé misi má odlišné vlasnosti. Nejvíce určitě potěší možnost dvojitého skoku a tedy překonání větších vzdáleností a zapnutí neviditelnosti.
Nově si lze také vylepšovat postavu, ač mírně, rozhodně to potěší.
Přejdu k příběhu, který je i díky velice charismatickému záporákovi a i charismatickým klaďasům zdařilý a odsýpá. Tomu všemu napomáhají již zmíněné ukázky, kde dokonce i hlavní postava mluví!
Akorát mě zamrzelo, že Joker odšuměl kamsi do prázdna a konec nasvědčoval tomu, že by mělo být pokračování. Tak snad se ho někdy dočkáme, protože potenciál zde je, a to veliký. A také bych uvítal, kdyby na konci byla možnost volby. Hra k tomu přímo vybízí a po rozmazlení BO2, kde bylo několik možných voleb během hry, je to trochu zklamáním.
Délka kampaně už je tak nějak tradičně dlouhá, max. 10 hodin, ale spíše méně, nicméně znovuhratelnost tu je.
AI je zase o kousek lepší, ale stále je co zlepšovat.
Futuristické provedení hře sedlo a modely jsou většinou docela podařené a v rámci možností uvěřitelné. To platí i pro lokace, které se sice tolik od současnosti neliší, ale jsou podařené, zvlášť Nový Bagdád se mi zalíbil.
Nová udělátka jsou taky většinou podařená, ale hru značně zjednošují, ba někdy jsou otravné (viz samonavádějící se granát. Hodíte jej po nepříteli, ale on někdy odletí na jiného nepřítele).
SHRNUTÍ: AW je konečně tím nextgenovým dílem, kterým měl být už Ghosts. Možná si jen autoři potřebovali osedlat nové technologie, možná za tím stálo něco jiného, ale AW je ve všech ohledech velice povedená a svižná FPS ze světa COD. Pryč jsou doby, kdy se hra odehrávala v minulosti, přítomnosti či blízké budoucnosti. AW sází na vzdálenější budoucnost a tento risk se jí vyplácí. Od nových udělátek přes parádní grafiku (zvláště cutscény), dobrý soundtrack a zvuk. A i AI si polepšila, ač je stále potřeba některé mouchy vychytat. Jediné, co zamrzí, je fakt, že příběh je již tradičně kratší a nechává až příliš otevřený konec.
Začnu hned grafikou, která je zde opravdu nextgenová a velice pěkná, včetně modelů. A o ukázkách snad ani nemluvě, ty jsou zvládnuté tak dokonale, že bych je chvílemi ani nepoznal od filmu.
Stejně tak zvuky zde byly upraveny, aby souhlasily s futuristickými udělátky, mezi nimiž je nejzajímavější dnes již docela známý exoskelet, který Vám propůjčuje nadliské schopnosti (a může tak být vysvětlením, jak je možný, že ve dvou zkosíte armádu 50 vojáků!). Exoskelet je tedy hodně zajímavou novinkou a v každé misi má odlišné vlasnosti. Nejvíce určitě potěší možnost dvojitého skoku a tedy překonání větších vzdáleností a zapnutí neviditelnosti.
Nově si lze také vylepšovat postavu, ač mírně, rozhodně to potěší.
Přejdu k příběhu, který je i díky velice charismatickému záporákovi a i charismatickým klaďasům zdařilý a odsýpá. Tomu všemu napomáhají již zmíněné ukázky, kde dokonce i hlavní postava mluví!
Akorát mě zamrzelo, že Joker odšuměl kamsi do prázdna a konec nasvědčoval tomu, že by mělo být pokračování. Tak snad se ho někdy dočkáme, protože potenciál zde je, a to veliký. A také bych uvítal, kdyby na konci byla možnost volby. Hra k tomu přímo vybízí a po rozmazlení BO2, kde bylo několik možných voleb během hry, je to trochu zklamáním.
Délka kampaně už je tak nějak tradičně dlouhá, max. 10 hodin, ale spíše méně, nicméně znovuhratelnost tu je.
AI je zase o kousek lepší, ale stále je co zlepšovat.
Futuristické provedení hře sedlo a modely jsou většinou docela podařené a v rámci možností uvěřitelné. To platí i pro lokace, které se sice tolik od současnosti neliší, ale jsou podařené, zvlášť Nový Bagdád se mi zalíbil.
Nová udělátka jsou taky většinou podařená, ale hru značně zjednošují, ba někdy jsou otravné (viz samonavádějící se granát. Hodíte jej po nepříteli, ale on někdy odletí na jiného nepřítele).
SHRNUTÍ: AW je konečně tím nextgenovým dílem, kterým měl být už Ghosts. Možná si jen autoři potřebovali osedlat nové technologie, možná za tím stálo něco jiného, ale AW je ve všech ohledech velice povedená a svižná FPS ze světa COD. Pryč jsou doby, kdy se hra odehrávala v minulosti, přítomnosti či blízké budoucnosti. AW sází na vzdálenější budoucnost a tento risk se jí vyplácí. Od nových udělátek přes parádní grafiku (zvláště cutscény), dobrý soundtrack a zvuk. A i AI si polepšila, ač je stále potřeba některé mouchy vychytat. Jediné, co zamrzí, je fakt, že příběh je již tradičně kratší a nechává až příliš otevřený konec.
Pro: Grafika, zasazení, ozvučení, exoskelet, vylepšování postav, postava mluví, lokace
Proti: Zakončení, délka, AI