Do třetice všeho dobrého? V případě třetích Black Ops to tak úplně neplatí. Vývojáři vsadili na vzdálenější budoucnost a s tím souvisejícího nového protivníka, o němž nesmím nic říct, abych nespoileroval.
Hned zpočátku musím ocenit snahu tvůrců vniknout do jiného období ve všech třech dílech a právě pokus o inovaci v oblasti nepřátel v celé sérii Call of Duty. S tím se samozřejmě objevují nové futuristické vychytávky v čele s exoskeletem, který zde ale nehraje takový prim jako v předchozím Advanced Warfare.
Proč ten posun do daleké budoucnosti v rámci Black Ops série? Nejsem si jist, ale asi proto, že v tu dobu téma vzdálenější budoucnosti táhlo (a ještě stále táhne, jen v jiných sériích). A jak už jsem zmínil, BO se nikdy nevyznačovalo tím, že by zůstávalo v jedné časové linii.
Příběh zde není až tak dobrý jako v předchozích Black Ops dílech a má až moc kliček a "nečekaných" zvratů. Nicméně samotný závěr je docela podařený a k tomu všemu napomáhá i mimo cutscény hovořící hrdina, ač by potřeboval minimálně repertoár svých dialogů notně vylepšit. Když už se asi po padesáté zeptá (nebo někdo jeho): "Jsi se mnou?" , začnete si ťukat na čelo a říkat: "Kdybych nebyl/a, poznal bys to!".
Ale jinak je nadabování hlavní postavy v sérii rozhodně příjemná změna.
K tomu se váže nově i možnost vybrat si vzhled Vaší postavy. Výběr je hodně omezený, ale už jen to, že si můžete vybrat z několika modelů a pohlaví, rozhodně potěší.
Délka kampaně je na sérii COD delší než obvykle, ale zasloužila by prodloužení. Ale zároveň i větší míru oživení, stealth se zde vyskytl snad jen jednou, mise ve stíhačce byla notně omezená a o žádných dalších druzích misí zde nemůže být ani řeč.
Grafické zpracování je poměrně dobré, ale horší než ve starším Advanced Warfare. Zvuky a dabing na dostačující úrovni, soundtrack ucházející, hratelnost docela chytlavá, jen by potřebovala oživit jinými prvky než jen střílením a střílením.
A snad poslední pochvala patří exoskeletu, který je možné si vylepšovat. Totéž platí pro zbraně, kdy i v SP kampani postupujete v levelech výše skrze XP body získané během misí a odemykáte si tak nová vylepšení.
SHRNUTÍ: Třetí BO je pro mě osobně nejhorším dílem z této série (BO), ale zároveň přichází s neotřelým záporákem a i příběh je docela zajímavý. Jen by mohl být delší, logičtější a méně zamotané. Je to tak, pak je to vlastně takhle, pak zase jinak, a Vy už vlastně nevíte, jestli to tak vývojáři opravdu zamýšleli, nebo to vymýšleli z fleku. Zato zakončení příběhu je docela povedené.
Potěší možnost úpravy hlavní postavy, dabing (i mimo cutscény), vydařený exoskelet, možnosti vylepšování a i to zasazení do budoucnosti. Co neurazí, tak je grafické zpracování, to samé platí pro ozvučení. Lokace jsou taky většinou vydařené (mezi nimi čeká jedno překvapení v misi Devil Within). Naopak AI se opět vrátila krok nazpět a zejména AI parťáci jsou totálně nespolehliví. A i ta hratelnost už není tak zábavná a na některých místech by potřebovala obohatit.
Hned zpočátku musím ocenit snahu tvůrců vniknout do jiného období ve všech třech dílech a právě pokus o inovaci v oblasti nepřátel v celé sérii Call of Duty. S tím se samozřejmě objevují nové futuristické vychytávky v čele s exoskeletem, který zde ale nehraje takový prim jako v předchozím Advanced Warfare.
Proč ten posun do daleké budoucnosti v rámci Black Ops série? Nejsem si jist, ale asi proto, že v tu dobu téma vzdálenější budoucnosti táhlo (a ještě stále táhne, jen v jiných sériích). A jak už jsem zmínil, BO se nikdy nevyznačovalo tím, že by zůstávalo v jedné časové linii.
Příběh zde není až tak dobrý jako v předchozích Black Ops dílech a má až moc kliček a "nečekaných" zvratů. Nicméně samotný závěr je docela podařený a k tomu všemu napomáhá i mimo cutscény hovořící hrdina, ač by potřeboval minimálně repertoár svých dialogů notně vylepšit. Když už se asi po padesáté zeptá (nebo někdo jeho): "Jsi se mnou?" , začnete si ťukat na čelo a říkat: "Kdybych nebyl/a, poznal bys to!".
Ale jinak je nadabování hlavní postavy v sérii rozhodně příjemná změna.
K tomu se váže nově i možnost vybrat si vzhled Vaší postavy. Výběr je hodně omezený, ale už jen to, že si můžete vybrat z několika modelů a pohlaví, rozhodně potěší.
Délka kampaně je na sérii COD delší než obvykle, ale zasloužila by prodloužení. Ale zároveň i větší míru oživení, stealth se zde vyskytl snad jen jednou, mise ve stíhačce byla notně omezená a o žádných dalších druzích misí zde nemůže být ani řeč.
Grafické zpracování je poměrně dobré, ale horší než ve starším Advanced Warfare. Zvuky a dabing na dostačující úrovni, soundtrack ucházející, hratelnost docela chytlavá, jen by potřebovala oživit jinými prvky než jen střílením a střílením.
A snad poslední pochvala patří exoskeletu, který je možné si vylepšovat. Totéž platí pro zbraně, kdy i v SP kampani postupujete v levelech výše skrze XP body získané během misí a odemykáte si tak nová vylepšení.
SHRNUTÍ: Třetí BO je pro mě osobně nejhorším dílem z této série (BO), ale zároveň přichází s neotřelým záporákem a i příběh je docela zajímavý. Jen by mohl být delší, logičtější a méně zamotané. Je to tak, pak je to vlastně takhle, pak zase jinak, a Vy už vlastně nevíte, jestli to tak vývojáři opravdu zamýšleli, nebo to vymýšleli z fleku. Zato zakončení příběhu je docela povedené.
Potěší možnost úpravy hlavní postavy, dabing (i mimo cutscény), vydařený exoskelet, možnosti vylepšování a i to zasazení do budoucnosti. Co neurazí, tak je grafické zpracování, to samé platí pro ozvučení. Lokace jsou taky většinou vydařené (mezi nimi čeká jedno překvapení v misi Devil Within). Naopak AI se opět vrátila krok nazpět a zejména AI parťáci jsou totálně nespolehliví. A i ta hratelnost už není tak zábavná a na některých místech by potřebovala obohatit.
Pro: Období, exoskelet, zakončení, mluvící, vylepšování, lokace
Proti: Délka kampaně, stereotypnost, nudnější hratelnost, grafika, ozvučení, nepřiozené zamotávání příběhu, UI