Když jsem hru pustil poprvé, říkal jsem si, hraji skutečně dvojku? Graficky je hra sice o kus dál a okolí tak vypadá detailněji, než v jedničce. Na druhou stranu mi přišlo, že absence jednoduché grafiky značně zhoršila přehlednost úrovní. Minimálně z počátku, než jsem si na to po pár levelech naštěstí zvykl.
Další šok spočíval v tom, že při hraní na střední obtížnost mi zabralo celkem dost pokusů, než jsem vůbec dokázal dokončit první úroveň. Nebezpečí totiž ve dvojce číhá doslova na každém rohu a dokud si člověk nezvykne na všechny nepřátele a překážky, bude hodně nadávat. Ale i poté se často stává, že se nepřítel objeví a ihned Dukea zasáhne (hlavně ti zelení ptáci mi doslova pili krev), takže to často chce se danou úroveň dobře naučit. Každopádně se mi líbí i velká variabilita nepřátel (zelený sliz mi připomínal toho z Dangerous Davea 2), ale přišlo mi, že je všechny do hry vložili až příliš brzy, takže na poslední dvě epizody už na moc novinek nedošlo.
Super věc je, že se zde klade větší důraz na zbraně. Ano, hru jde projít se základní pistolí, ale přeci jen s raketometem a laserem to jde líp (navíc, základní pistolí není možné zničit otravné střílny).
Dále musím ocenit některé úrovně. V jedné úrovní lítá Duke v malém střílejícím letadle, jindy se úroveň odehrává venku na letící raketě, takže špatný skok znamená pád a okamžitou smrt. Lepší mi přišli také bossové na konci jednotlivých epizod. V jedničce jsem Dr. Protona vždy rychle "ustřílel", tady už to takové lážo plážo nebylo, hlavně toho úplně finálního jsem dostal jen s odřenýma ušima.
Co jsem naopak úplně nepochopil je systém checkpointů. Když Duke umře před jeho získáním, musí kompletně opakovat celou úroveň. Po jeho získání však jeho každý následný postup zůstává zachován a při případné smrti tak není potřeba některé sekvence v úrovni opakovat, protože získané předměty zůstávají v inventáři a zabití nepřátelé zůstávají mrtví. Takže po dosažení checkpointu není problém i s jedním životem pozabíjet všechny nepřátele a úroveň dokončit. Trochu nevyrovnané.
Hra je sice náročnější, ale pořád stejně zábavná. A to je nejdůležitější.
Další šok spočíval v tom, že při hraní na střední obtížnost mi zabralo celkem dost pokusů, než jsem vůbec dokázal dokončit první úroveň. Nebezpečí totiž ve dvojce číhá doslova na každém rohu a dokud si člověk nezvykne na všechny nepřátele a překážky, bude hodně nadávat. Ale i poté se často stává, že se nepřítel objeví a ihned Dukea zasáhne (hlavně ti zelení ptáci mi doslova pili krev), takže to často chce se danou úroveň dobře naučit. Každopádně se mi líbí i velká variabilita nepřátel (zelený sliz mi připomínal toho z Dangerous Davea 2), ale přišlo mi, že je všechny do hry vložili až příliš brzy, takže na poslední dvě epizody už na moc novinek nedošlo.
Super věc je, že se zde klade větší důraz na zbraně. Ano, hru jde projít se základní pistolí, ale přeci jen s raketometem a laserem to jde líp (navíc, základní pistolí není možné zničit otravné střílny).
Dále musím ocenit některé úrovně. V jedné úrovní lítá Duke v malém střílejícím letadle, jindy se úroveň odehrává venku na letící raketě, takže špatný skok znamená pád a okamžitou smrt. Lepší mi přišli také bossové na konci jednotlivých epizod. V jedničce jsem Dr. Protona vždy rychle "ustřílel", tady už to takové lážo plážo nebylo, hlavně toho úplně finálního jsem dostal jen s odřenýma ušima.
Co jsem naopak úplně nepochopil je systém checkpointů. Když Duke umře před jeho získáním, musí kompletně opakovat celou úroveň. Po jeho získání však jeho každý následný postup zůstává zachován a při případné smrti tak není potřeba některé sekvence v úrovni opakovat, protože získané předměty zůstávají v inventáři a zabití nepřátelé zůstávají mrtví. Takže po dosažení checkpointu není problém i s jedním životem pozabíjet všechny nepřátele a úroveň dokončit. Trochu nevyrovnané.
Hra je sice náročnější, ale pořád stejně zábavná. A to je nejdůležitější.
Pro: Vyšší obtížnost, hudba, hodně nepřátel
Proti: Z počátku nepřehledné, systém checkpointů