Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Dark Echo

  • PC 45
  • Android 45
Dark Echo má skvělý novátorský koncept a pěkný umělecký styl. Bohužel nenaplňuje svůj potenciál. Velmi se mi líbil začátek, ale později to začalo být nudné a zdlouhavé. Tmavé úrovně jsem hrál na Androidu, a část světlých úrovní na PC, takže mohu porovnat obě verze.

Ve hře jsou hlavní 3 mechaniky - poklepání, plížení a hození kamene. Ze začátku jsou zajímavé, ale v pozdějších fázích žádný další koncept nebo mechanika nepřibyde (možná s výjimkou pohnutí objektem v pozdějších úrovních). Hra působí nedokončeně - mohlo v ní být tolik zajímavých věcí, a nejsou.

Úrovní není mnoho. Je tu 40 temných úrovní, které jdou dokončit za pár hodin, a 40 světlých úrovní, což jsou ty samé jako temné, jenom s mnohem větším počtem (větších a rychlejších) nepřátel a výrazně nepříjemným kompletně bílým pozadím.

Ovládání není bohužel uděláno moc dobře. Na dotekových zařízeních se těžko plíží a občas uděláte místo plížení normální krok, což v pozdějších (světlých) úrovních znamená okamžitou smrt. Nepřesné ovládání na dotekových displejích byl důvod, proč jsem pro pozdější úrovně přešel na PC. Na druhou stranu, s dotykovým zařízením se vám velmi dobře házejí kameny do libovolného směru a můžete si tak velmi přesně nasměrovat nepřátele. Naprosto nepochopitelně tohle na PC provést nelze. Ačkoliv by dávalo perfektní smysl hodit kámen kurzorem myši, tak nemůžete, a lze házet jen do 8 základních směrů pomocí klávesnice. Také se musíte vždy podívat do směru, kam chcete hodit, takže nemůžete utíkat před nepřítelem a odvést jeho pozornost hozením kamene do strany, jak by bylo přirozené. S gamepadem můžete házet do libovolného směru, ale s páčkami se zase hůře míří. Takže ačkoliv se na PC verzi lépe pohybuje, tak se zase na ní hůře míří, v porovnání s dotykovými zařízeními. Postava se neovládá dobře na žádném zařízení. V pozdějších úrovních bylo ovládání postavy mým hlavním zdrojem frustrace. Přitom ideální ovládání se zdá být zjevné - levé myšítko pro chození, Shift pro plížení, mezera pro klepnutí, pravé myšítko pro hození do přesného směru. Škoda, že to tam není.

Snad někdo vezme tento herní koncept a udělá z toho výbornou hru, se zajímavějšími úrovněmi, více typy nepřátel, interaktivnějšími objekty a prostředím (představuji si např. zvlnění terénu, které pozmění šíření zvukových vln), lepším ovládáním a větší zábavou.

Celkové hodnocení: Nic moc / Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+4