Ve většině aspektů je Mankind Divided typické pokračování od většího studia. Oproti předchozímu dílu je grafika o něco hezčí, herní mechaniky v základu víceméně beze změn, přibyly nějaké ty nové augmentace. Prostě upgrade po technické stránce přesně jak jsem očekával. Bohužel v něčem to je taky naprostý úlet.
Že mě bude někdy tak děsně štvát ve hře prostředí, kde se odehrává, jsem fakt nečekal. Myšlenka zasadit hru do reálného města, ale někam do budoucnosti, je určitě fajn. Bohužel to provedení mi fakt nedává spát. Tvůrci si to mohli celé ulehčit, říct "jediný světový jazyk je angličtina" a udělat Prahu nerozeznatelnou od amerických měst v 1. díle, jen tam plácnout ten hrad někam na okraj. Jenže ne, někdo rozhodl, že si s tím dají práci, budou se ve hře vyskytovat české postavy, NPC mluvící česky, české názvy lokací, nápisy na budovách apod. Tohoto rozhodnutí bych si velmi cenil, nebýt to tak nehorázně odfláklé. Poslouchat "Čechy" s ruským přízvukem a anglickou výslovností jmen (Váklav Koulr FTW), to by mě už samo o sobě vytočilo. Ale ty mrtě českých nápisů, které prostě někdo jenom natvrdo prohnal translatorem, to je fakt příliš. V podstatě všechno je blbě, od názvů stanic metra, přes názvy obchodů a rasistické výstrahy ve výlohách až po graffiti v zapadlých uličkách. To je prostě totální sabotáž herního zážitku, jakýkoliv immersion jde do háje a spolu s ním i chuť vnímat příběh a prostředí. V žánru RPG to bolí dvojnásob.
Navíc veškeré herní mechaniky - souboje, plížení, hacking apod. - na mě působily příšerně zastarale a celkově nezábavně. Úplně umělá a nepřirozená "rozhodnutí" jsou pak navíc taková pěst na oko. Prvních asi 10 hodin hraní jsem tak nějak zvědavě prohledával svět, plnil questy a doufal, že snad najdu něco co mě bude bavit tak, jak mě kdysi bavil první díl. Dalších 10 už jsem jenom čekal na konec.
A nepřeskočitelný půlhodinový titulky na konci si fakt strčte někam za klobouk.
Že mě bude někdy tak děsně štvát ve hře prostředí, kde se odehrává, jsem fakt nečekal. Myšlenka zasadit hru do reálného města, ale někam do budoucnosti, je určitě fajn. Bohužel to provedení mi fakt nedává spát. Tvůrci si to mohli celé ulehčit, říct "jediný světový jazyk je angličtina" a udělat Prahu nerozeznatelnou od amerických měst v 1. díle, jen tam plácnout ten hrad někam na okraj. Jenže ne, někdo rozhodl, že si s tím dají práci, budou se ve hře vyskytovat české postavy, NPC mluvící česky, české názvy lokací, nápisy na budovách apod. Tohoto rozhodnutí bych si velmi cenil, nebýt to tak nehorázně odfláklé. Poslouchat "Čechy" s ruským přízvukem a anglickou výslovností jmen (Váklav Koulr FTW), to by mě už samo o sobě vytočilo. Ale ty mrtě českých nápisů, které prostě někdo jenom natvrdo prohnal translatorem, to je fakt příliš. V podstatě všechno je blbě, od názvů stanic metra, přes názvy obchodů a rasistické výstrahy ve výlohách až po graffiti v zapadlých uličkách. To je prostě totální sabotáž herního zážitku, jakýkoliv immersion jde do háje a spolu s ním i chuť vnímat příběh a prostředí. V žánru RPG to bolí dvojnásob.
Navíc veškeré herní mechaniky - souboje, plížení, hacking apod. - na mě působily příšerně zastarale a celkově nezábavně. Úplně umělá a nepřirozená "rozhodnutí" jsou pak navíc taková pěst na oko. Prvních asi 10 hodin hraní jsem tak nějak zvědavě prohledával svět, plnil questy a doufal, že snad najdu něco co mě bude bavit tak, jak mě kdysi bavil první díl. Dalších 10 už jsem jenom čekal na konec.
A nepřeskočitelný půlhodinový titulky na konci si fakt strčte někam za klobouk.