Narvat beton? Nevadí.
Narvat v půjčeným autě soupeře? Nevadí.
Najet na trávu? Jóó, to vadí, to vadííí
Na TDU jsem slintal ještě dřív, než jsem v roce 2008 dostal svůj první PC (teda PC... notebook). A když jsem ho dostal a zjistil, jak se stahují z těch internetů hry, musel jsem ji mít. No... co si tak pamatuju, tak Ati 3650 Mobility vypotila v 900p v průměru asi 33 FPS (bez HDR, ale jinak na max, protože pop-in je na všechny jiné úrovně nastavení hrozivý). A já to hrál na volantu a přišlo mi to strašně hustý. Samozřejmě bez všech asistentů, takže jsem každý závod dal tak na podesáté... tehdy jsem to ale nedohrál, protože to bylo období, kdy jsem do každý hry ďobnul a pak ji odložil...
No a teď nastal ten okamžik zahrát si to znova. Na max, ve vysokém rozlišení a s vysokými FPS. Začnu asi technickou stránkou věci. PCgamingwiki zmiňuje, že hra funguje blbě nad 90 FPS. Co už ale nezmiňuje je to, že hra vypadá plynule jen a pouze při 90 FPS (samozřejmě za předpokladu, že na 90 Hz běží i monitor). Googlil jsem a našel jsem jen jedinej příspěvek na nějakým fóru, kde někdo zmiňuje něco podobného. Prostě když hru pojede v režimu 60 Hz na 60 FPS, nebude plynulá. Nechápu proč, protože Afterburner ukazuje framepacing konstatntní, ale prostě tak to je. Nevadí, jel jsem v 1440p90Hz90FPS. A kruci, ta hra předběhla dobu. Vemte si, jak tehdy vypadala konkurence! Ten pohled z kokpitu s funkčními zrcátky a vystínováním? No bomba! Ne vždy je textura úplně pěkná a taky krom otáčkoměru a rychloměru jsou všechny budíky jen namalovaný, ale stejně... navíc když se vám na displeji v autě reálně zobrazuje navigace, vypadá to super. Ano, ta navigace, co při rychlé jízdě řekne pokyn většinou až za odbočkou...
Dostáváme se k ježdění. Jezdil jsem s pidivolantem na ovladači a jízdní režim jsem nechal výchozí. A díky tomu jsem hrou proplul víceméně bez problémů. Začátek je super, na mapě je spousta různých závodů, k dispozici je víc a víc aut. Vlastně to má všechny předpoklady být to ultimátní závodní hra.
Proč není? Když se odprostím od technického stavu z druhého odstavce a bugů v podobě neviditelných nebo divně se chovajících aut, vyloženě průser jsou ty kostrbaté silnice. Já to nechápu, vždyť přeci těch polygonů tam nemůže být zdaleka tak málo, jako bylo ve starých Test Drivech nebo třeba v NFS 5. Tak proč je to v tak velké části mapy spíš letecký simulátor? Auto, kterému adheze skáče z nuly na 100 %, se prostě ovládat nedá. Je to obrovská škoda, protože právě kopcovité úseky by si člověk s pořádným sporťákem nejlíp užil. Takhle se dá pořádně jezdit jen po rovinkách. Bezkonkurenčně největší průšvih celý hry.
Druhým problémem jsou některé herní mechaniky. Něco jsem nastínil v úvodní písničce. Další věcí je na sílu dodělaná policie, která je tam vysloveně nadbytečná a ne příliš zábavná. Nejvíc ji oceníte po nárazu do neviditelného vozu. Paráda.
Třetí problém je fáze, kdy najednou na mapě nejsou žádné závody. A vy je musíte začít hledat. Ano, na té mapě, co má bambilion tisíc kilometrů. No, nakonec jsem to dal a hru tak považuju za dohranou, protože jsem závody odjel opravdu všechny. Ale že by mě to bavilo hledat, to tedy moc ne.
Suma sumárum, tohle mohla být ulimátní nadčasová závodní hra a v podstatě klenot. Není kvůli pár blbým chybám, který nechápu, jak mohly projít přes kontrolu kvality. Bylo by to na 90 %, s přihlédnutím k problémům dávám 80 %. Čili navzdory možnému vyznění komentáře je to furt super hra, jen tam člověka vysloveně bolí ten zahozený potenciál.
Narvat v půjčeným autě soupeře? Nevadí.
Najet na trávu? Jóó, to vadí, to vadííí
Na TDU jsem slintal ještě dřív, než jsem v roce 2008 dostal svůj první PC (teda PC... notebook). A když jsem ho dostal a zjistil, jak se stahují z těch internetů hry, musel jsem ji mít. No... co si tak pamatuju, tak Ati 3650 Mobility vypotila v 900p v průměru asi 33 FPS (bez HDR, ale jinak na max, protože pop-in je na všechny jiné úrovně nastavení hrozivý). A já to hrál na volantu a přišlo mi to strašně hustý. Samozřejmě bez všech asistentů, takže jsem každý závod dal tak na podesáté... tehdy jsem to ale nedohrál, protože to bylo období, kdy jsem do každý hry ďobnul a pak ji odložil...
No a teď nastal ten okamžik zahrát si to znova. Na max, ve vysokém rozlišení a s vysokými FPS. Začnu asi technickou stránkou věci. PCgamingwiki zmiňuje, že hra funguje blbě nad 90 FPS. Co už ale nezmiňuje je to, že hra vypadá plynule jen a pouze při 90 FPS (samozřejmě za předpokladu, že na 90 Hz běží i monitor). Googlil jsem a našel jsem jen jedinej příspěvek na nějakým fóru, kde někdo zmiňuje něco podobného. Prostě když hru pojede v režimu 60 Hz na 60 FPS, nebude plynulá. Nechápu proč, protože Afterburner ukazuje framepacing konstatntní, ale prostě tak to je. Nevadí, jel jsem v 1440p90Hz90FPS. A kruci, ta hra předběhla dobu. Vemte si, jak tehdy vypadala konkurence! Ten pohled z kokpitu s funkčními zrcátky a vystínováním? No bomba! Ne vždy je textura úplně pěkná a taky krom otáčkoměru a rychloměru jsou všechny budíky jen namalovaný, ale stejně... navíc když se vám na displeji v autě reálně zobrazuje navigace, vypadá to super. Ano, ta navigace, co při rychlé jízdě řekne pokyn většinou až za odbočkou...
Dostáváme se k ježdění. Jezdil jsem s pidivolantem na ovladači a jízdní režim jsem nechal výchozí. A díky tomu jsem hrou proplul víceméně bez problémů. Začátek je super, na mapě je spousta různých závodů, k dispozici je víc a víc aut. Vlastně to má všechny předpoklady být to ultimátní závodní hra.
Proč není? Když se odprostím od technického stavu z druhého odstavce a bugů v podobě neviditelných nebo divně se chovajících aut, vyloženě průser jsou ty kostrbaté silnice. Já to nechápu, vždyť přeci těch polygonů tam nemůže být zdaleka tak málo, jako bylo ve starých Test Drivech nebo třeba v NFS 5. Tak proč je to v tak velké části mapy spíš letecký simulátor? Auto, kterému adheze skáče z nuly na 100 %, se prostě ovládat nedá. Je to obrovská škoda, protože právě kopcovité úseky by si člověk s pořádným sporťákem nejlíp užil. Takhle se dá pořádně jezdit jen po rovinkách. Bezkonkurenčně největší průšvih celý hry.
Druhým problémem jsou některé herní mechaniky. Něco jsem nastínil v úvodní písničce. Další věcí je na sílu dodělaná policie, která je tam vysloveně nadbytečná a ne příliš zábavná. Nejvíc ji oceníte po nárazu do neviditelného vozu. Paráda.
Třetí problém je fáze, kdy najednou na mapě nejsou žádné závody. A vy je musíte začít hledat. Ano, na té mapě, co má bambilion tisíc kilometrů. No, nakonec jsem to dal a hru tak považuju za dohranou, protože jsem závody odjel opravdu všechny. Ale že by mě to bavilo hledat, to tedy moc ne.
Suma sumárum, tohle mohla být ulimátní nadčasová závodní hra a v podstatě klenot. Není kvůli pár blbým chybám, který nechápu, jak mohly projít přes kontrolu kvality. Bylo by to na 90 %, s přihlédnutím k problémům dávám 80 %. Čili navzdory možnému vyznění komentáře je to furt super hra, jen tam člověka vysloveně bolí ten zahozený potenciál.
Pro: Pohled z kokpitu a možnost nastavení si sedačky, skladba vozidel, rádio s klasickou hudbou, jízdní model, zábavnost
Proti: Viz výše, tj. hlavně a zejména kostrbaté silnice, jízda po trávě demoluje auto víc než náraz do betonu, závody je nutné hledat na absurdně velké mapě, hra je skutečně plynulá jen při 90FPS+90Hz, motorky (na ty je potřeba kompletně přenastavit citlivost ří