Herní výzva 2021 - bod č. 9 Okna vesmíru dokořán
Nejsem nějaký veliký fanoušek vesmírných her, a spíše mě většinou nebaví a ztrácím se v jejich ovládání nebo v samotném prostoru vesmíru. Většinou se těmto hrám vyhýbám, ale jelikož předem žádnou hru neodsuzuji, ať má sebehorší hodnocení či pověst, tak jsem se rozhodl po dlouhé době vyzkoušet zase nějakou vesmírnou hru. Mé oko padlo na českou hru Miner Wars 2081 a volba to nebyla zrovna nejhorší.
Velice se mi líbilo, že ovládání je velmi jednoduché a přívětivé. Sice jsem k dispozici dostal polootevřený svět, ale soustředil jsem se pouze na hlavní příběhovou linku, která není vůbec zlá, ale je docela hodně klišovitá. Tím pádem se dá dost předpokládat, že v příběhu nastane nějaký konkrétní zvrat. Občas jsem se ovšem rozhodl prozkoumat i nějaké ty nepovinné lokace jako například pekelné brány, Japonskou základnu či zombie hřbitov.
Problémem některých misí je jejich otravnost, kdy neustále musíte pro někoho něco plnit, nebo něco přes počítače otevírat či zavírat. Když se k tomu všemu přidají i nějaké dlouhé přelety, je to vcelku po delší době otravné. Někdy se zase musíte potýkat s velikým množstvím nepřátel, což také není zrovna příjemné, když toho vaše loď příliš nevydrží. V tomto momentě nastupuje taktika a manévrování, občas i trochu štěstíčka. Výhodou je, že mise většinou neplníte sami a máte po ruce parťáka, který není zase úplně levý a dokáže vám pomoci zničit několik nepřátel. Často jsem ho využíval způsobem, že jsem nepřátele nalákal, a pak se schoval, když jsem měl málo nábojů nebo životů.
Autoři hry nám slíbili plně zničitelné prostředí, což je napsáno i při nahrávání uložené pozice. Ve skutečnosti však nejde zničit všechno, ale pouze asteroidy a samozřejmě nepřátelské lodi. Na základnách pak můžete ničit dveře či generátory atd. Bohužel celou základnu či mateřskou loď nijak nepoškodíte, což je na jednu stranu škoda, ale zase by to dělalo hrozný guláš a některé mise by ztratily význam.
Nejsem nějaký veliký fanoušek vesmírných her, a spíše mě většinou nebaví a ztrácím se v jejich ovládání nebo v samotném prostoru vesmíru. Většinou se těmto hrám vyhýbám, ale jelikož předem žádnou hru neodsuzuji, ať má sebehorší hodnocení či pověst, tak jsem se rozhodl po dlouhé době vyzkoušet zase nějakou vesmírnou hru. Mé oko padlo na českou hru Miner Wars 2081 a volba to nebyla zrovna nejhorší.
Velice se mi líbilo, že ovládání je velmi jednoduché a přívětivé. Sice jsem k dispozici dostal polootevřený svět, ale soustředil jsem se pouze na hlavní příběhovou linku, která není vůbec zlá, ale je docela hodně klišovitá. Tím pádem se dá dost předpokládat, že v příběhu nastane nějaký konkrétní zvrat. Občas jsem se ovšem rozhodl prozkoumat i nějaké ty nepovinné lokace jako například pekelné brány, Japonskou základnu či zombie hřbitov.
Problémem některých misí je jejich otravnost, kdy neustále musíte pro někoho něco plnit, nebo něco přes počítače otevírat či zavírat. Když se k tomu všemu přidají i nějaké dlouhé přelety, je to vcelku po delší době otravné. Někdy se zase musíte potýkat s velikým množstvím nepřátel, což také není zrovna příjemné, když toho vaše loď příliš nevydrží. V tomto momentě nastupuje taktika a manévrování, občas i trochu štěstíčka. Výhodou je, že mise většinou neplníte sami a máte po ruce parťáka, který není zase úplně levý a dokáže vám pomoci zničit několik nepřátel. Často jsem ho využíval způsobem, že jsem nepřátele nalákal, a pak se schoval, když jsem měl málo nábojů nebo životů.
Autoři hry nám slíbili plně zničitelné prostředí, což je napsáno i při nahrávání uložené pozice. Ve skutečnosti však nejde zničit všechno, ale pouze asteroidy a samozřejmě nepřátelské lodi. Na základnách pak můžete ničit dveře či generátory atd. Bohužel celou základnu či mateřskou loď nijak nepoškodíte, což je na jednu stranu škoda, ale zase by to dělalo hrozný guláš a některé mise by ztratily význam.
Pro: Příběh, jednoduchá hratelnost, lehce zničitelné prostředí
Proti: Některé mise otravné, občas dlouhé přelety, veliké množství nepřátel