Jakožto fanoušek profláklých strategií Pharaoh a Caesar III, jsem se na tuto hru opravdu těšil již od zveřejnění prvního traileru. To že hra je z české dílny mne velmi překvapilo a tak jsem se nemohl dočkat co Nebuchadnezzar, který je zasazen do starověké Mezopotámie přinese. Nová budovatelská strategie, která půjde ve stopách her od Impression games ve starém dobrém 2D ztvárnění bylo něco co jsem na herním trhu opravdu postrádal.
Při spuštění hry mne zarazilo, že nabízí pouze kampaň nikoliv samostatné scénáře. Dále mi přišlo divné že i pro změnu jazyka (tedy do českého) jsem musel hru restartovat. Tohle jsem viděl u hry poprvé. Po spuštění kampaně jsem si gameplay opravdu užíval, ale každou minutou mé nadšení postupně začalo opadávat. Asi u páté mise kdy jsem se prokousával hlouběji herními mechanizmy jsem zjistil jak moc hra postrádá nějaký větší smysl a výzvu. Ono se zde totiž prakticky nedá nic pokazit. Nevím zda vývojářům vadily ve Pharaohovi či Caesarovi věci jako: vliv bohů, požáry, vojenské útoky či hroucení budov a nemoci, ale zde nic takového není. V podstatě můžete odejít od počítače na půl hodiny pryč, nechat hru běžet a nic se nestane. To je pro mne poněkud frustrující. Není zde žádné riziko sesuvu budovy či nějaké přírodní pohoromy, která by nějakým způsobem negativně ovlivnila vaší hru. Je tu sice velmi povedeně promakaný mikromanagement (například musíte určit trasy obchodníkům či roznašečům vody kam mají chodit aby se domy rozjvvíjely nebo určit počet zaměstnanců na farmách cihelnách, úplná kontrola nad karavanou, zajišťování krásy okolního prostředí pro měšťanskou vrstvu atd..) ale hru to vůbec nezachraňuje. Hraní vás tak po několika hodinách rychle omrzí. Náhodné události dodávaly hře větší hloubku a to zde bohužel není. Dokonce i stavění monumentu mi zde přišlo mnohem jednodušší a rychlejší. Ve pharaohovi trvalo postavit pyramidu neskutečně dlouho. Zde máte velký chrám postaven za poloviční dobu pokud máte dostatek materiálu.
Nemohu úplně řici, že bych hru nedoporučil. Bez náhodných událostí a katastrof se ze této hry stává jakási meditativní hříčka, u které můžete naprosto vypnout a budovat si město gigantických rozměrů dle libosti. Pokud někomu ve hrách Pharaoh nebo Caesar vadili tyto věci, tak zde si určitě přijde na své a naprosto nerušeně si může s radostí stavět. Velkou výhodou je že hra je plně modovatelná a tak věřím, že se najde někdo kdo do hry určité elementy časem přidá a hra tak získá větší hloubku. Za mne však bohužel velké zklamání.
Při spuštění hry mne zarazilo, že nabízí pouze kampaň nikoliv samostatné scénáře. Dále mi přišlo divné že i pro změnu jazyka (tedy do českého) jsem musel hru restartovat. Tohle jsem viděl u hry poprvé. Po spuštění kampaně jsem si gameplay opravdu užíval, ale každou minutou mé nadšení postupně začalo opadávat. Asi u páté mise kdy jsem se prokousával hlouběji herními mechanizmy jsem zjistil jak moc hra postrádá nějaký větší smysl a výzvu. Ono se zde totiž prakticky nedá nic pokazit. Nevím zda vývojářům vadily ve Pharaohovi či Caesarovi věci jako: vliv bohů, požáry, vojenské útoky či hroucení budov a nemoci, ale zde nic takového není. V podstatě můžete odejít od počítače na půl hodiny pryč, nechat hru běžet a nic se nestane. To je pro mne poněkud frustrující. Není zde žádné riziko sesuvu budovy či nějaké přírodní pohoromy, která by nějakým způsobem negativně ovlivnila vaší hru. Je tu sice velmi povedeně promakaný mikromanagement (například musíte určit trasy obchodníkům či roznašečům vody kam mají chodit aby se domy rozjvvíjely nebo určit počet zaměstnanců na farmách cihelnách, úplná kontrola nad karavanou, zajišťování krásy okolního prostředí pro měšťanskou vrstvu atd..) ale hru to vůbec nezachraňuje. Hraní vás tak po několika hodinách rychle omrzí. Náhodné události dodávaly hře větší hloubku a to zde bohužel není. Dokonce i stavění monumentu mi zde přišlo mnohem jednodušší a rychlejší. Ve pharaohovi trvalo postavit pyramidu neskutečně dlouho. Zde máte velký chrám postaven za poloviční dobu pokud máte dostatek materiálu.
Nemohu úplně řici, že bych hru nedoporučil. Bez náhodných událostí a katastrof se ze této hry stává jakási meditativní hříčka, u které můžete naprosto vypnout a budovat si město gigantických rozměrů dle libosti. Pokud někomu ve hrách Pharaoh nebo Caesar vadili tyto věci, tak zde si určitě přijde na své a naprosto nerušeně si může s radostí stavět. Velkou výhodou je že hra je plně modovatelná a tak věřím, že se najde někdo kdo do hry určité elementy časem přidá a hra tak získá větší hloubku. Za mne však bohužel velké zklamání.
Pro: Hezká grafika, mikromanagement, modovatelnost
Proti: Příliš jednoduché, absence náhodných událostí a katastrof, absence božstva.