Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Need for Speed: Road Challenge

  • PC 95
Mám nový recept na dobrou závodní hru. Vezmu relativně povedený předchozí díl, trochu vylepším grafiku, přidám nové tratě, nová auta, model poškození a kariéru a mám nejlepší díl celé série. Alespoň pro mě.

Asi nejzajímavější novinkou je zmíněná kariéra. Začíná se s méně výkonnými auty nižších tříd, což je ideální způsob, jak se postupem času pořádně naučit všechny nové tratě. Ty jsou sice spíše kratší, ale na druhou stranu jsou příjemným doplňkem v kontrastu s delšími tratěmi z trojky (mluvím k tobě Summite). Škoda jen, že se v nich nenacházejí důmyslné zkratky jako právě u předchozího dílu. Počet tratí je tak už docela velký, tak je škoda, že si i sem neodpustili dávat zrcadlově otočené tratě, které od srdce nenávidím.

Systém poškození je také fajn. Zvláště u vícekolových závodů si tak musím dávat pozor na jakékoliv nepřesnosti, které by mohly mé auto poškodit, což by vedlo k velkým problémům v pozdější fázi závodu. Je teda divné, že dokážu celkem bez problému jet dál po čelní srážce se stromem, ale jsou to arkádové závody, tak proč ne.

Trošku mě na kariéře mrzí, že se jedná pouze o "oficiální" závody. Nesetkáváme se tak zde s veřejnou dopravou a policií a to je fakt škoda. Minimálně na High Stakes závody by se to docela hodilo.

Největší zábavou ale stále zůstává klasický hot seat mód. Mám stále v paměti spousty hodin, které jsme kdysi s bráchou nebo s kamarády ze školy strávili u této hry.

Někdo může namítnout, že je to prostě jen vykrádačka třetího dílu a měl by to tak být spíše DLC/datadisk a má bezesporu pravdu. Ale když ono to ve výsledku funguje skvěle, dobře se to hraje. A jak už jsem psal v komentáři k trojce: Ve výsledku na mě hra postupem času udělala takový dojem, že když se řekne "jdem hrát Needy", automaticky sahám právě po tomto dílu.

Pro: Hot seat, tratě, kariéra

Proti: Chybí policie v kariéře

+17