Hodnocení se vztahuje pouze na single-playerovou kampaň.
No, nečekal jsem to. Po tragické první misi a ještě horší druhé, která na mě působila jak statická multiplayerová aréna s boty, jsem i s ohledem na mizernou kampaň v druhém dílu Black Ops snad ani nedoufal, že si tvůrci takhle polepší. Nepomáhalo tomu ani nízké hodnocení. Čekal jsem ledacos a k mému překvapení to nakonec byla velice solidní akční jízda.
Na první Black Ops vzpomínám v dobrém, protože to bylo první CoD, které mě mile překvapilo docela zajímavým příběhem vrcholícím nečekaně podvratným twistem. Třetí Black Ops je do určité míry věrný svému originu a opět jsme se dočkali příběhu, jehož hlavním motivem je manipulace mysli. A že se třetí díl odehrává daleko v budoucnosti plné různých čipů a lehko prolomitelných augmentací, jedná se o daleko palčivější problém. Pravdou je, že mě příběh hry dost překvapil a od CoD série bych takto propracovaný scénář věru nečekal. Vlastně skoro až škoda, že byl použit pro Call of Duty hru a ještě k tomu Call of Duty hru od Treyarchu. Protože pod tou hromadou umělohmotných animaček, nesympatických macho charakterů, nepřirozeně over-the-top akce a zdebilněných dialogů se ukrývá docela zajímavý příběh. I když, pravda, dost krypticky a nepřehledně odvyprávěný.
Kluci z Treyarchu byli vždycky tak trochu fušéři a jejich díly na mě pokaždé působily jak level designem, tak animacemi o generaci pozadu. Nejinak je tomu tady. Hra jako celek nevypadá zle, ale jakmile jsem se začal zaměřovat na detaily a nebo jen sešel z cesty, bylo zle. Řada map působí nedodělaně, často někde poletují objekty, prolínají se textury. Mnohdy je to vyloženě low-res hnus na úrovni rané PS3 hry. Jasně, řada věcí by šla v tomto případě asi obhájit příběhově, ale jsem si docela jistý, že onen nespoutaný trip to většinou na svědomí neměl a na vině byli spíše samotní tvůrci.
Kampaň je na poměry Call of Duty překvapivě docela dlouhá, ale ani to neopodstatňuje naprosto zbytečné a zdržující navštěvování jakési vlastní základny po každé misi. Nebavilo mě číst si kodex, nebavilo mě levelování postavy, nebavila mě customizace zbraní. U RPGčka typu Deus Ex si tohle užívám, u lineární střílečky na pár hodin si ale říkám: proč? Naštěstí lze tohle všechno proběhnout, navolit defaultní zbraň, která se pro každou misi mění a skočit rovnou do víru akce. A ta je, inu, stále skvělá.
Jestli něco CoD série umí, tak to jsou přestřelky. Úplně teda nevítám příklon k ještě větší arkádovitosti, která je asi fajn v mulťáku. V singlu mě všechny ty nemožné ukazatele, na každém rohu vyznačené bedny s municí a nebo i např. věci, jako nepřirozeně rychlé přebíjení u lehkých zbraní, docela vytrhávaly z akce. Naopak s těžšími a hlučnějšími zbraněmi přichází ta největší zábava. Dobré ozvučení, uspokojivý pocit ze střelby, hromady nabíhajících panáků - jak masňáků, tak těch syntetických - vždy padajících k zemi na několik dobře mířených uspokojivých výstřelů. Do toho občas nějaký bossfight v podobě po zuby ozbrojeného mecha. Core hratelnost je odladěná a zábavná tak, jak je tu téhle série zvykem. A postupně se zlepšuje i design úrovní, které nejsou v druhé polovině už tolik arénovité, ale delší, členitější a hratelnostně uspokojivější a hráč v nich více využije různé schopnosti a pohyby. Finále mnozí považují za surrealistický maglajz, který do téhle série nepatří. Já ho naopak beru jako esenci Black Ops spin-offů.
Ke grafice jsem se už vyjadřoval. Neurazí, nenadchne, ale každopádně neopodstatňuje naprosto tragickou optimalizaci hry. Po prvním spuštění mi hra vyloženě co pár sekund natvrdo vymrzávala. Nehratelná zůstala, dokud jsem nepolechtal položku v configu upravující, předpokládám, vykreslovací vzdálenost. A ani poté to nejelo ani zdaleka tak plynule, jak by mělo. Dokonce ani v menu. Počítadlo sice povětšinou ukazovalo stabilních 60 snímků, ale pocitově tam byl cítit častý microstutter - zejména při skrytém načítání dalších oblastí. V některých lokacích přicházely i regulérní propady snímků, v cutscénách zejména. Načítací obrazovky, při kterých tradičně jedou úvodní videa, se sekaly rovněž. Naštěstí se s tím hra uměla docela dobře vyrovnat a případné zpoždění bez nějakých bugů v podobě out of sync zvuku či posunutých titulků dokázala šikovně dohnat. Jsou to problémy, na které si lidé stěžovali v době vydání a které zůstaly neopraveny.
No, nečekal jsem to. Po tragické první misi a ještě horší druhé, která na mě působila jak statická multiplayerová aréna s boty, jsem i s ohledem na mizernou kampaň v druhém dílu Black Ops snad ani nedoufal, že si tvůrci takhle polepší. Nepomáhalo tomu ani nízké hodnocení. Čekal jsem ledacos a k mému překvapení to nakonec byla velice solidní akční jízda.
Na první Black Ops vzpomínám v dobrém, protože to bylo první CoD, které mě mile překvapilo docela zajímavým příběhem vrcholícím nečekaně podvratným twistem. Třetí Black Ops je do určité míry věrný svému originu a opět jsme se dočkali příběhu, jehož hlavním motivem je manipulace mysli. A že se třetí díl odehrává daleko v budoucnosti plné různých čipů a lehko prolomitelných augmentací, jedná se o daleko palčivější problém. Pravdou je, že mě příběh hry dost překvapil a od CoD série bych takto propracovaný scénář věru nečekal. Vlastně skoro až škoda, že byl použit pro Call of Duty hru a ještě k tomu Call of Duty hru od Treyarchu. Protože pod tou hromadou umělohmotných animaček, nesympatických macho charakterů, nepřirozeně over-the-top akce a zdebilněných dialogů se ukrývá docela zajímavý příběh. I když, pravda, dost krypticky a nepřehledně odvyprávěný.
Kluci z Treyarchu byli vždycky tak trochu fušéři a jejich díly na mě pokaždé působily jak level designem, tak animacemi o generaci pozadu. Nejinak je tomu tady. Hra jako celek nevypadá zle, ale jakmile jsem se začal zaměřovat na detaily a nebo jen sešel z cesty, bylo zle. Řada map působí nedodělaně, často někde poletují objekty, prolínají se textury. Mnohdy je to vyloženě low-res hnus na úrovni rané PS3 hry. Jasně, řada věcí by šla v tomto případě asi obhájit příběhově, ale jsem si docela jistý, že onen nespoutaný trip to většinou na svědomí neměl a na vině byli spíše samotní tvůrci.
Kampaň je na poměry Call of Duty překvapivě docela dlouhá, ale ani to neopodstatňuje naprosto zbytečné a zdržující navštěvování jakési vlastní základny po každé misi. Nebavilo mě číst si kodex, nebavilo mě levelování postavy, nebavila mě customizace zbraní. U RPGčka typu Deus Ex si tohle užívám, u lineární střílečky na pár hodin si ale říkám: proč? Naštěstí lze tohle všechno proběhnout, navolit defaultní zbraň, která se pro každou misi mění a skočit rovnou do víru akce. A ta je, inu, stále skvělá.
Jestli něco CoD série umí, tak to jsou přestřelky. Úplně teda nevítám příklon k ještě větší arkádovitosti, která je asi fajn v mulťáku. V singlu mě všechny ty nemožné ukazatele, na každém rohu vyznačené bedny s municí a nebo i např. věci, jako nepřirozeně rychlé přebíjení u lehkých zbraní, docela vytrhávaly z akce. Naopak s těžšími a hlučnějšími zbraněmi přichází ta největší zábava. Dobré ozvučení, uspokojivý pocit ze střelby, hromady nabíhajících panáků - jak masňáků, tak těch syntetických - vždy padajících k zemi na několik dobře mířených uspokojivých výstřelů. Do toho občas nějaký bossfight v podobě po zuby ozbrojeného mecha. Core hratelnost je odladěná a zábavná tak, jak je tu téhle série zvykem. A postupně se zlepšuje i design úrovní, které nejsou v druhé polovině už tolik arénovité, ale delší, členitější a hratelnostně uspokojivější a hráč v nich více využije různé schopnosti a pohyby. Finále mnozí považují za surrealistický maglajz, který do téhle série nepatří. Já ho naopak beru jako esenci Black Ops spin-offů.
Ke grafice jsem se už vyjadřoval. Neurazí, nenadchne, ale každopádně neopodstatňuje naprosto tragickou optimalizaci hry. Po prvním spuštění mi hra vyloženě co pár sekund natvrdo vymrzávala. Nehratelná zůstala, dokud jsem nepolechtal položku v configu upravující, předpokládám, vykreslovací vzdálenost. A ani poté to nejelo ani zdaleka tak plynule, jak by mělo. Dokonce ani v menu. Počítadlo sice povětšinou ukazovalo stabilních 60 snímků, ale pocitově tam byl cítit častý microstutter - zejména při skrytém načítání dalších oblastí. V některých lokacích přicházely i regulérní propady snímků, v cutscénách zejména. Načítací obrazovky, při kterých tradičně jedou úvodní videa, se sekaly rovněž. Naštěstí se s tím hra uměla docela dobře vyrovnat a případné zpoždění bez nějakých bugů v podobě out of sync zvuku či posunutých titulků dokázala šikovně dohnat. Jsou to problémy, na které si lidé stěžovali v době vydání a které zůstaly neopraveny.
Pro: gunplay a nové pohyby, ozvučení, na CoD poměry solidní příběh, délka, snové sekvence, soundtrack
Proti: příšerná optimalizace, zbytečné arkádové prvky, nepřirozeně zrychleně a umělohmotně působící akční animace, levitující objekty a celkově odfláknutá a zastaralá grafika