Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Resident Evil 3

  • PC 75
No, tak jsem asi v minoritě. Já totiž původního dílu jsem celkem fanoušek. Dohrál jsem ho víckrát, než původní RE2, takže můj názor asi dost ovlivnili vzpomínky. Přesto musím sdělit, jak se mi tento remake nelíbil...

Tak převážně. Tohle mělo být jednoduše DLC k fantastickýmu remaku druhýho dílu. Nejedná se ani tak o délku hry. Původní díl byl hodně krátkej, ale měl pamětihodný scény. Každý střet s Nemesisem byl pro mě skutečně nervy drásající. Převážně díky možnosti volby, kdy si v podstatě volíte jen menší zlo a doufáte v to nejlepší. Usmažíte toho grázla hozením elektrickýho kabele do vody nebo ho omráčíte reflektory? Jo, bylo to fakt super. A právě proto si nedokážu odůvodnit, proč tento prvek ze hry naprosto vypustili. To vážně na to tolik lidí nadávalo? Ale tohle není koment k původnímu dílu.

Pojďme trochu pokecat o hlavní devíze hry a tou by měl být Nemesis samotný.
Nevadí mi, když je survival horor laděný do hardcore béčkovosti. Vlastně to mám i celkem rád. Všechna ta vážnost a pseudofilozofický dotváření děje (nejlépe skrz dopisky, protože autoři neumí vytvořit atraktivní vyprávění příběhu) se v současný době objevuje až příliš. Není nad starou dobrou béčkovku, kde hlavní záporák neumí chcípnout a nahání vás po celou dobu. Je to jednoduše váš Nemesis a to je oč tu běží.
Musím uznat, že předchozí remake nastavil laťku až nechutně vysoko. Očekával jsem tedy asi příliš, ale vážně neumí vytvořit Nemesise tak, aby budil respekt? Já totiž po prvním střetnutí očekával, že mě bude urputně nahánět po celou hru. Ten badass vzhled ale velmi rychle změnil v...nějakou...žoužel? Ztratil se veškerý charakter záporáka. Už to nebyla nevypočitatelná OP bytost. Prostě "jen" další záporák, který odmítá chcípnout a každý souboj s ním je nechutně lineární. Ok, to bylo i v původním díle, ale tady jednoduše nejsou střety pamětihodný. Snad až na jeden (střet s plamenometem byl celkem cool, ale pořád to byl souboj jednoduchý. Jednoduše jsem necítil, že by měl Nemesis navrch) střet a to je celkem málo. Navíc když to tak trochu vykradlo původní hru (souboj s Nemesisem v hořícím domě). To by nebylo špatně. Přeci jen se jedná o remake. Co špatně ale je, že to osekalo všechnu tu adrenalinovou zábavu. Zabalilo to do průměrnýho bossfightu a dřív, než to začalo, tak to autoři odpískají. Nemesise tedy shledávám v tomto díle bezcharakterním a příliš jednoduchým. Oproti Mr.X se to nedá srovnat, sorry jako. Nechtěl bych ani tak lepší AI jako lepší naskriptovaný střety. Nejlépe s tou možností volby.

První hodiny v Raccoon City se mohou zdát splněný sen. Relativně otevřený prostor k prozkoumání a spousta zákoutí. Jenže ty vyflundrujete v první hodině (přibližně). Pak vás čeká nic moc lineární střílečka, kde se až tolik nehledí na stav munice a nalezených předmětů. Šmejdění se jednoduše moc často nevyplácí. Snad jen když už dopředu uvažujete o dalším průchodu a tak víte, co vyzobat. Jenže já to hrát znovu nechci. Proč jako? Protože mi nějakej jejich "shop" nabízí lepší gear? Co takhle nová kompletní linka za Carlose? A hlavně, proč se do prdele práce ze hry vystřihly všechny super lokace jako je Clocktower, park a větší průzkum policejní stanice? Konec je uspěchaný a i do těch přibližně 6h nevecpali autoři ani jednu z těchto stěžejních lokací. Co si totiž pamatuju, tak se velká část hry odehrávala práve v policejní stanici a v Clocktower.

Nutno ale poznamenat, že RE engine považuji stále za jeden z top enginu současnosti. Hrozně mě baví jednotlivý detaily. Například zombíci a krev vypadá fakt skvěle. Tohle se dá ale aplikovat už na předchozí remake, který je několikanásobně lepší. Já prostě jen chtěl vyloženě remake. Podobný lokace, cool Nemesis, sympatická Jill a badass situace. Co jsem dostal? Výbuch Raccoon city při odletu vrtulníku. To je jedna z mála podobností, která zůstala.

Abych tento už tak dlouhý koment uzavřel. Je to jen mé čisté brečení nad tím, jak jsem původní RE3 miloval a autoři mi to nemohli dát. Pokud jste původní díl nehráli, tak směle do remaku. Hráli jste ale druhý díl remaku? Nadechněte se a nekupujte ihned. Trochu si počtěte diskuzní fóra. Považujete se za HC fanouška původního dílu? V tom případě bych rád parafrázoval B.J. Blazkowicze. Count to four, inhale...count to four, exhale.

Pro: re engine, celkem ok atmosféra, pár střetů s Nemesisem

Proti: vystřihnuté lokace, krátká herní doba, minimální motivace k dalšímu průchodu, Nemesis, pacing

+12