Zapomenutá adventura neznámé firmy Tsunami přináší příběh ze světa Ringworld, což má být sci-fi svět inspirovaný romány. Nikdy jsem neměl tu čest je potkat. Ale právě svět Ringworldu je na celé hře asi ta nejzajímavější část. Zde na DH byl Ringworld přidán před 10 lety, za tu dobu byl jednou dohrán, jednou ohodnocen a nikdy nebyl okomentován. Zaslouží si snad tato hra být navždy zapomenuta? Ne nutně.
Předně je třeba říct, že hra vyžaduje znalost světa Ringworldu, bez ní se člověk bude hrou většinu času doslova plácat. Ani manuál žádné vysvětlení světa neposkytne. V intru patriarcha tygřích lidí Kzinti vyhlásil pomstu. Jeho pomsta má dopadnout na rasu zvanou Puppeteer, stejně jako na člověka Luise Wu a tygra Chmeee. Planeta Puppeteerů má být zničena. Dle střípků zjištěných během hraní hry mi ona rasa Puppeteerů není vůbec sympatická a kdyby bylo vše na mně, na žádnou pomoc bych se nevydal. Hlavní hrdina Quinn je nicméně přítelem Luise Wu a je vyslán, aby varoval Chmeee před nebezpečím. Quinn přichází pozdě, Chmeee je pryč a při přepadení je zabit jeden člen rodiny. Jeho bratr se s Quinnem vydává na útěk a posléze ještě přiberou do party pozemskou techničku.
Z každého póru hry na mě křičí "low budget". Grafika některých obrazovek je otřesná (domácí svět Chmeee, všechny interiéry lodí), některé jsou překvapivě povedené (většina obrazovek Ringworldu a Kzinti). Hudebně to připomíná spíše hrací automaty než PC hru a vzhledem k tomu, že hra vychází rok po Space Quest 4, tak se hudba nepovedla.
Hra je nesmírně ukecaná. Spoustu času stráví hráč čtením konverzací tří hlavních hrdinů, ale nepřináší to žádné košaté dialogy. Během hry má Quinn pouze asi 5x možnost výběru ze dvou odpovědí, ale při loadingu jsem si nevšiml, že by jiná volba měla reálně jiný dopad na průběh hry.
V průběhu cesty nás často kontaktuje cosi, co vypadá jako dvouhlavé oškubané kuře se třemi nohami. Jedná se o Hindmosta z rasy Puppeteerů, který nás při hledání Wu a Chmeee nasměruje na Ringworld, ale stále nám vyhrožuje a požaduje přivézt z Ringworldu nějaké prastaré artefakty. Jestli je standardním představitelem své rasy, tak bych místo záchranné mise dal přednost ožrat se v nějakém vesmírném baru.
V průběhu hry je Quinn vyslán, aby v počítači zjistil něco o stázových boxech a v ten okamžik mne srdce zaplesalo, protože počítač obsahuje slušnou encyklopedii světa Ringworldu. Ledacos jsem se z ní dozvěděl a začal jsem trochu méně tápat. Za tuto encyklopedii dávám 10% nahoru.
Přes množství textu není hra nijak dlouhá, adventurních úkolů je kolem 15 a celá hra je završena nicneříkajícím koncem: Loď Destroyer, řízená Centurionem Shachrou za účelem zničení planety Puppeteerů, je zlikvidována. Načež nám Hindmost sdělí, že nikdy žádné ohrožení jeho planety neexistovalo. Quinn se zbytkem posádky mu alespoň odmítnou odevzdat nalezené artefakty. Louis Wu a Chmeee nejsou nalezeni, není po nich stopy a posádka se vrací zpět na Ringworld. Konec zvonec.
Bylo pro mne osvěžující zahrát si neznámou adventuru z počátku 90. let, která sice ve své době nepatřila ke špičkám žánru, ale ani není nehratelná. Nepadá, neobsahuje dead endy. Umřít se dá, ale na poměry ostatních her ze stejné doby nejde o častý úkaz. V rámci žánru se jedná o slabší průměr.
Předně je třeba říct, že hra vyžaduje znalost světa Ringworldu, bez ní se člověk bude hrou většinu času doslova plácat. Ani manuál žádné vysvětlení světa neposkytne. V intru patriarcha tygřích lidí Kzinti vyhlásil pomstu. Jeho pomsta má dopadnout na rasu zvanou Puppeteer, stejně jako na člověka Luise Wu a tygra Chmeee. Planeta Puppeteerů má být zničena. Dle střípků zjištěných během hraní hry mi ona rasa Puppeteerů není vůbec sympatická a kdyby bylo vše na mně, na žádnou pomoc bych se nevydal. Hlavní hrdina Quinn je nicméně přítelem Luise Wu a je vyslán, aby varoval Chmeee před nebezpečím. Quinn přichází pozdě, Chmeee je pryč a při přepadení je zabit jeden člen rodiny. Jeho bratr se s Quinnem vydává na útěk a posléze ještě přiberou do party pozemskou techničku.
Z každého póru hry na mě křičí "low budget". Grafika některých obrazovek je otřesná (domácí svět Chmeee, všechny interiéry lodí), některé jsou překvapivě povedené (většina obrazovek Ringworldu a Kzinti). Hudebně to připomíná spíše hrací automaty než PC hru a vzhledem k tomu, že hra vychází rok po Space Quest 4, tak se hudba nepovedla.
Hra je nesmírně ukecaná. Spoustu času stráví hráč čtením konverzací tří hlavních hrdinů, ale nepřináší to žádné košaté dialogy. Během hry má Quinn pouze asi 5x možnost výběru ze dvou odpovědí, ale při loadingu jsem si nevšiml, že by jiná volba měla reálně jiný dopad na průběh hry.
V průběhu cesty nás často kontaktuje cosi, co vypadá jako dvouhlavé oškubané kuře se třemi nohami. Jedná se o Hindmosta z rasy Puppeteerů, který nás při hledání Wu a Chmeee nasměruje na Ringworld, ale stále nám vyhrožuje a požaduje přivézt z Ringworldu nějaké prastaré artefakty. Jestli je standardním představitelem své rasy, tak bych místo záchranné mise dal přednost ožrat se v nějakém vesmírném baru.
V průběhu hry je Quinn vyslán, aby v počítači zjistil něco o stázových boxech a v ten okamžik mne srdce zaplesalo, protože počítač obsahuje slušnou encyklopedii světa Ringworldu. Ledacos jsem se z ní dozvěděl a začal jsem trochu méně tápat. Za tuto encyklopedii dávám 10% nahoru.
Přes množství textu není hra nijak dlouhá, adventurních úkolů je kolem 15 a celá hra je završena nicneříkajícím koncem: Loď Destroyer, řízená Centurionem Shachrou za účelem zničení planety Puppeteerů, je zlikvidována. Načež nám Hindmost sdělí, že nikdy žádné ohrožení jeho planety neexistovalo. Quinn se zbytkem posádky mu alespoň odmítnou odevzdat nalezené artefakty. Louis Wu a Chmeee nejsou nalezeni, není po nich stopy a posádka se vrací zpět na Ringworld. Konec zvonec.
Bylo pro mne osvěžující zahrát si neznámou adventuru z počátku 90. let, která sice ve své době nepatřila ke špičkám žánru, ale ani není nehratelná. Nepadá, neobsahuje dead endy. Umřít se dá, ale na poměry ostatních her ze stejné doby nejde o častý úkaz. V rámci žánru se jedná o slabší průměr.
Pro: Svět Ringworldu, encyklopedie v počítači na palubě lodi, některé obrazovky.
Proti: Ukecaná hra, ale s minimem interaktivity, divný konec.