Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 43 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Syberia II

  • PC 80
Druhý díl Syberie vznikl 2 roky po prvním a spíše než o pokračování se jedná o doplnění příběhu jedničky. Novinky tu prakticky nenajdete, hned na začátku Vás uvítá naprosto stejné menu jako v jedničce a naprosto stejně se to také ovládá a hraje. Jedinou změnou v enginu je že zářící kolečko, označující východ z lokace má nyní nepatrnou šipku, tažek poznáte, když se dá vyjít ven dvěma různými směry poblíž sebe.

Grafika k té není co psát. Opět jsou tu bezchybné animace a nádherné prostředí. Při procházení magickou zasněženou divočinou jsem měl chuť típnout pár obrázků a dát si je na pozadí i když něco podobného nikdy nedělám.

Příběh už se netočí kolem toho vzorce vyřešit v lokaci všechny úkoly a natáhnout vlak pro cestu dál. Ze začátku to tak vypadá, když zastavíte v Romansburgu, poslední výspě "civilizace" před nekonečnou divočinou, ale situace se komplikuje a nakonec ani vlakem neodjedete. Dvojka se samozřejmě týká završení pátrání po bájné Syberii plné mamutů. Ubylo automatonů a městeček, přibylo divočiny, nechybí vesnička Youkolů, které se nepodařilo změnit ani misionářům, ani brutálnímu sovětskému režimu. Dá se říct, že už to není tak strhující jako jednička, ale i tak jsou tu dojemné a nezapomenutelné scény smrt Oskara, finální shledání Hanse s mamuty.

Hratelnost se trošku změnila. Ubylo bezcílného bloudění prázdnými obrazovkami, na většině míst je co dělat. Přibylo adventuření a obtížnost přituhla. Romansburg a divočinu jsem vyřešil bez návodu, ale ve vesničce Youkolů jsem se beznadějně ztratil a návod otevřít musel. Tady jsem tvůrce proklínal už kdysi dávno při prvním hraní. Pokud totiž uděláte lokaci se spoustou obrazovek, které navazují všemi možnými směry, mělo by to jít nějak zmapovat. V RPG/dungeonu bych měl mapu, v 3D hře bych měl buď mapu, nebo aspoň vlastní orientační smysl. Jenže tady jdete na obrazovce vlevo a přijdete zespod... to se pak zmapovat nedá. Navíc je tu spousta obrazovek prázdná a mezi nimi se skrývají věci kterých si nevšimnete a dost jsem netušil co mám dělat. Příklad - přesvědčíte Youkoly, aby zahákovali vlak. Najdete kladku, kterou by se měl vlak přitáhnout, ale nic se nestane. Obcházíte dokola a hledáte, jak lano upevnit - nic. V životě by mě nenapadlo znovu kliknout na kotevní hák a lano napnout u vlaku, protože to nedává smysl. Přibylo různých puzzlů, něco jsem vyřešil sám (letadlo/radar, vlak), něco jsem netušil a ani po přečtení návodu nebyl moudřejší (hodiny, srdce).

Sybria 2 jako pokračování rozhodně nedělá ostudu. Je tu trošku méně bloudění, o fous slabší příběh a o fous tužší hratelnost. 80% si ale stále zaslouží.
+32